NYTT PROSJEKT FERDIG


JuHuuuu da er siste plagg til Barsel-Kofferten FERDIG! Eller…..helt ærlig så har eg igjen å strikke ca 30 cm på I-Corden som skal være i livet (valgfritt). Eg var så annige å få tatt litt bilder mens det ennå er litt bra lys så eg fixer den ferdig etterpå 🙂 Ååå eg er virkelig fornøyd med denne buksa kan du tro og den var KJEKK å strikke 🙂 Fine funksjonelle detaljer på sitt beste 🙂 Norsk oppskrift på denne buksa, ja det finner du Her på Ravelry!



I-Cord er slettes ikkje kjedelig å strikke slik som alle tror og det er NOE ved å ha strikket den selv for hånd 🙂 Joa nå finnes det en
“mølle” fra Prym som du kan gjøre det med, men eg syns likevel det er viktig å kunne det selv 🙂 Hvis det hele tiden skal lages hjelpemidler for å strikke de enkleste ting, ja da vil det jo rett og slett dø ut etter hvert! Derfor skal eg fortelle deg HVORDAN du lett kan strikke den selv:

Siden buksa mi er strikket i Holst Supersoft strikker eg I-Corden i nettopp det, dobbelt garn på pinne 2,5. Legg opp 3 masker, strikk 1 pinne rett, skyv arbeidet tilbake til start på pinnen, dra med deg tråden og strikk 3 masker rett, skyv tilbake osv…..Fortsett til ønsket lengde, Tok du an?
Det er ikkje verre ser du 🙂

Nå er settet KOMPLETT! VIGGO Genseren har fått en bukse, ble jo bra dette? Valgte likevel å strikke buksa helt hvit for da kan den også brukes til andre gensere og etter eget ønske 🙂 Blir Kuleste Jente i gata dette her 🙂 Til buksa brukte eg KUN 100 gr Holst Supersoft, strikket på pinne 2,5 og 3 (mindre pinner enn oppskrifta) og dobbelt garn. Bare husk å sjekk din egen strikkefasthet så blir det så bra så 🙂

Spørsmålet nå er; HVA skal eg strikke på når I-Corden er ferdig?? Hmmm har et par halvferdige Booties da, men det er noe med det å starte på NOE nytt når noe er ferdig, ja som en PREMIE liksom hehe Tja, mulig fornuften kommer seilende ut av avgjørelsen-får se 🙂 Fornøyd er eg iallefall 🙂

Så et annet spørsmål? “En Tur – Eller ikkje en Tur”? Hmmm det frister, men siden eg sitter her med nyvaska hår som står som eg Høydott på hodet betyr det MINST en halv time på badet først hvor eg må slåss med ei glattetanga…..været er veldig skiftende, for 10 min siden regnet det og nå skinner sola og det blåser temmelig bra, men det er så godt og varm! Tror eg har litt lyst på den turen som inkl litt klatring eg!!! Ja det er SÅÅÅ verdt det når me står på TOPPEN med HELE Nordsjøen foran oss! FANTASTISK utsikt! WOW! Tror eg må sende en flørte melding til Ali hihi Neida, han er hjemme, men det er ofte at me sitter å melder med hverandre hihi *Barnslig* + det er litt sånn koselig 🙂

Jaja, blir det tur eller ei får du jo se på bloggen senere, kommer me oss ut, ja DA kan eg LOVE deg noen vanvittig FLOTTE bilder!

Skal bare ha meg litt kaffi mens eg TENKER litt så får me se! Håper du har hatt en FLOTT søndag så lang? Fint vær eller? Sitter du ute? Nei nå ble det jaggu MØRKT her igjen! Ser du, så FORT skifter det i dag hehe

 

 

 

NYT RESTEN AV
ETTERMIDDAGEN!

 

 

 

 

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

 

#strikking #babybukse #baby #bukse #knapper #holst #supersoft #ull #viggo #rasmilla
 

5 kommentarer
    1. Kjære Vibeke, jeg trenger teknisk bistand! Før fikk jeg alltid blogginnleggene dine inn på mailen min, men etter at du skiftet til ny blogg, skjer det ikke lenger. Har du et tips til hva jeg skal gjøre for å få innleggene dine inn som e-post nå?
      Klem fra Snefrid

    2. Hmm godt spørsmål, akkurat der er eg litt usikker faktisk 😉
      Er ikkje så kjent her inne selv hva kommer til slike tekniske greier hehe
      Men skal sjekke litt rundt 🙂 Gi meg litt tid 🙂

    3. Hei! Ser at det er flere enn meg som har det samme problemet med å finne den nye bloggen din. Jeg fant den nettopp igjen. Trykk på Bloglovin-appen. Når man kommer inn står det Search oppe i høyre hjørne. Trykk på den, skriv inn Tante er fortsatt gal. Da kommer det opp to blogger. Den øverste har 148 følgere og det må være den gamle bloggen, den andre har 8 følgere. Trykk på den og vips så kommer alle de nye innleggene. Trykk Follow. Håper dette kan være til hjelp 😊

Siste innlegg