NYE OG GAMLE STRIKKEPROSJEKT

Jadda, I-Corden er ferdig og 80 cm er strikket, akkurat passe til buksa 🙂 Det er utrolig fint med slike snorer, det gjør seg mye bedre enn ei tvinnet snor spør du meg! Man kan liksom se at en har gjort seg flid med arbeidet. BarselKofferten er nå komplett og eg får se om eg strikker noen Booties å putter oppi, men NÅ har eg funnet frem en skikkelig Go`sak:

YES! Endelig! Nå er det EGO-Strikk som gjelder enn så lenge hehe Ja får nå se hvor lenge akkurat DET varer! Man vet aldri hvor lysten hopper vettu haha Dette er da Pinneguri sin HverdagsJakke (Norsk Oppskrift) og det eneste eg har tenkt å endre på er at eg skal strikke den noe lengre + eg vurderer et par lommer(!!!) Får nå se etter hvert når eg prøver den på 😉 Strikker den i Finullen som eg fikk til Morsdagen av Jr i vinter 🙂 Denne jakken blir garantert en favoritt 🙂 

Dette er den første HverdagsJakka eg strikket, TAKK OG PRIS for at kvaliteten på mobilkamera er utbedret! JØSS for en elendig kvalitet hehe Men anyway, jakken strikket eg i 2013 og garnet var ASK, brukte nøyaktig 413 gram til en jakke i M/L. Det SUPRE med denne jakka er at den strikkes Top/Down! Beste som noen sinne er oppfunnet! Denne jakka bruker eg MYE!

Mandag i dag ja, ei helg med mye god mat er tilbakelagt og da blir ofte denne dagen litt sånn
“Ha Jalla ma Jalla”, dvs at man spiser hva man lyster og gidder! Egentlig en grei ordning for me ender som regel opp med at Ali lager ei gryte med Hommus! Mmmm her har han most 2 bokser med kikerter sammen med litt olje, masse hvitløk, salt, pepper og sitron. Det serveres varmt med hjemmebakt brød on the side og diverse grønnsaker og oliven. Ikkje bare smaker det HIMMELSK, men hekkan man blir skikkelig mett også 🙂 Eg elsker denne type mat!

Dvs eg sitter her med en liten kul på magen og øyne som helst bare vil lukke seg! Ja blir jo helt sløv og søvnig når man er mett vettu-Her gjelder det å bøtte innpå med kaffi, eller kanskje eg skal bevilge meg en kwil?? Hmmm skal ta det opp til vurdering tror eg, treninga til Jr utgikk i dag så me skal heller ikkje ut, hmmm da kan eg i realiteten ta meg ein kwil hihi Får se 🙂

Får se hvor mye eg orker å strikker og fungerer ikkje det må eg nok lukke øynene en liten stund 🙂 Fare for at det blir litt rangling i kwell da MoHaaa DET liker eg vettu 🙂

Men vettu hva?
EG håper dagen din så langt har vært flott og at du koser deg videre, det skal eg okke som 🙂

HUSK: Små GLEDER!

Go`klem fra ei litt søvnig Vibbedille 🙂

 

#strikk #baby #babystrikk #babybukse #ull #hverdagsjakka #ask #hifa2 #finull #hommus #grønnsaker #middag
 

4 kommentarer
    1. Fine strikketing, og fin ny blogg – tommel opp. Det er et lite men – skriften er litt lys, det et lite kontraster.
      Men det er kanskje bare på iphonen min?

    2. Lisbeth: Takk for det 🙂 Eg hadde den enda lysere,men har mørknet den, men eg syns den blir for mørk om eg går enda ned et hakk. Syns ikkje det er så vanskelig å lese på Pc for der er skrifta ganske stor. Men kan tenke meg at det er verre på mobil ja 😉 Får prøve meg litt frem 🙂

    3. Jeg ser nå at det er nederste halvdelen av innlegget som er lyst Lysere enn første del.
      Ikke meningen å klage, for du har en flott blogg.

    4. Lisbeth: Takk for at du sa fra, nå har eg fikset det 🙂 Det var den lyse eg hadde i starten,men da var det flere som ikkje kunne lese detog det er bare godt å få beskjed. Lite vits å sitte å skrive om ingen kan lese det 🙂 Har nok bare bommet litt på fargen ja : Oppfatter det overhodet IKKJE som en klage, er bare glad til eg 🙂 TUSEN takk skal du ha 🙂

Siste innlegg