EG HAVNA KLASK PÅ KJØRET…



Etter at disse bildene ble tatt var det veldig vanskelig å sette fra seg den ene kurven inne på rommet igjen….den dårlig samvittigheten boblet skikkelig i overflaten kan du tro…Men er det så rart syns du? SE bare på de NYDELIGE lappene! Enkleste i verden å hekle og når man kan hekle de sammen etter hvert er det jo peace of cake liksom, KUN 1 tråd å feste, Big Deal liksom….

Eg er helt sikker på at du kan SE hvor mykt og godt dette er? Mmmm nydelig tynn Alpakka fra Drops, det blir godt og varmt det! Du kan hekle med hvilket garn du vil og med hvilken nål du vil. Eg trodde det var nål nr 2 eg brukte, men det var visst 2,5-Tynt nok da, lappene er 6 cm i diameter

Oppskriften på dette teppet finner du HER! Den er på engelsk, men frykt intet! Det er en skikkelig god BildeTutorial så dette er for alle, ja t.o.m nybegynnere innen hekling kan fint klare! Bare prøv, eg garanterer at du er HEKTET etter første sammenhekling! Eg LOVER!

Det beste med et prosjekt som man “finner” igjen er når det er komplett med garn i kurven!
Da finnes det ingen unnskyldning *ler*

Det er andre teppe er noe tykkere, her hekle eg i Lima fra Drops og det er også Drops sitt eget teppe 🙂 Lekkert ikkje sant? Extremt kjappe lapper! Dette er beregnet i en gave hvor vedkomne hadde bursdag
i fjor, men det har ennå ikkje vært noe feiring hehe Derfor ble det liksom liggende

Oppskriften på dette teppe er på norsk og du finner den her!

Her har har du meg…..ca 1 timer senere og her sitter eg ennå, HELT aldeles LOST og på bærtur!
Hva med Hverdagsjakka?? Ingrid Pullover eller for den slags skyld Sofies Mamma? Hæ?
Hørte ikkje, eg hekler…..GALSKAP! Men du og du såååå HERLIG!

Jaja det er så godt med det at eg kan gjøre hva eg vil og så lenge INGENTING har en Deadline, ja,
så spiller det ingen trille hehe MEN, eg skal tvinge meg tilbake til iallefall Hverdagsjakka, ja for den VIL eg bruke når det begynner å bli kaldt! Det er ganske varm i dag, men fy hekkan som det blåser,
det er bare trærene som skal shaikes før de blir gule sier Ali hehe

Se bare på dette FANTASTISK bildet fra solnedgangen i går! SJEKK FARGENE!

Det er virkelig IKKJE vanskelig å se hvilken årstid me er på vei til! MIN Favoritt! JuHuuu

Nei, nå skal eg barre kose meg her å nyte det flotte hekle/Strikkeværet me har fått i dag!

 

 

 

 

KOS DEG OG NYT
DAGEN OG VÆRET-
UANSETT!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Glad & Fornøyd Vibbedille 🙂

 

#hekle #crochet #teppe #blanket #hexagon #høst #alpakka #lima

 

5 kommentarer
    1. Jeg skulle ønske at jeg hadde pågangsmot til å hekle et teppe, men det har jeg ikke dessverre. Ser for meg 20 lapper, og det var det.

    2. Lisbeth: Hekle en lapp da og eg da, PLUTSELIG så har du et helt teppe. Domino er veldig greit siden de strikkes ut fra hverandre og man slipper monteringa 🙂

    3. Akkurat nå strikker jeg votter, og det er noe jeg “hater”. Særlig i dag da jeg var halvveis på vott nummer to, og oppdaget at det var to venstrevotter.
      Nå er jeg heldigvis kommet så langt at jeg snart skal begynne fellingen.

Siste innlegg