NYTT STRIKKEPROSJEKT – REVEJAKKEN


Åååå eg klarte ikkje holde meg lengre! Ja HALLO, garn og oppskrift har eg jo hatt i hus siden i går!
Får jo nesten være grenser hihi Men før eg satte meg til med å lese la eg opp og startet på Bootie nr 2 i det andre paret, da går det fortere når eg setter opp giret å får den ferdig sånn etter hvert 🙂

Måtte lese litt på den Revejakken for å skjønne konseptet selv om eg har prøvd litt for meg selv tidligere – Dette kommer nok til å gå STRÅLENDE! Kjenner det  kribler heeelt ned i lilletåa haha


Garnet er virkelig et garn eg kan ANBEFALE på det varmeste! Tidligere har eg kjøpt Peruvian Highland Wool hos 123Knit i Danmark – Men nå er eg jo SÅ heldig og har en liten, dog veldig serviceinnstilt Nettbutikk rett inne i byen hvor eg kan dinge på døra og handle direkte, men for deg som ikkje er heldig, ja du kan benytte deg av GodSomUll sin Nettbutikk 🙂 Prisen blir nokså lik siden du må regne om fra DK til norske kroner når du handler fra Danmark 🙂 I nettbutikken til GodSomUll får du OGSÅ kjøpt Boka med Grafisk Globelinstrikk til Charlotte Kaae og den trenger du til dette prosjektet!


Planen MIN er at eg selv vil/ ha en slik jakke, men har konkludert med at det beste er å strikke en liten jakke (str 8 år) først for å skjønne tegninga skikkelig, ja for på MIN jakke skal eg nemligen tegne ryggen selv MoHaaaa ÅJA eg VET hva som skal dekorere min rygg, men det er foreløpig HEMMELIG! Wait for IT! Du vil bli MÅLLØS hihi iallefall om bildet eg har i hodet klarer å komme skikkelig ut 🙂 JuHuuu Tror denne jakken i str 8 år blir fort ferdig for EG kunne jo tenkt meg å kaste meg i gang med den store jakken *ler* MEN nå skal eg være fornuftig å lære meg dette skikkelig først og så skal det PERLES til min jakke! Det kan jo faktisk bli det gøyeste, ja eg syns det er KJEMPEKJEKT!

SALLAN eg er så PRIVILIGERT! Ikkje bare har eg mange skjønne små som eg kan strikke til, men eg har også det eg trenger til å strikke nesten hva eg vil + eg fikk denne SUPERFLOTTE gaven til bursdagen min, ble litt latter med mor mi da eg forklarte: Ja eg ønsker meg bok og garn for eg skal strikke jakke til Trym (Sjarmøren, kommer fra nå av å “snakke” om han ved navnet sitt, lettere sånn for nå blir det så mange små etter hvert) 😉 hehe Christine på GodSomUll syns jo at det var en super gave, ja det er jo faktisk DOBBEL glede i den gaven 🙂 Men, poenget er jo at eg vil lære dette og det er min gave 🙂 



Hvis du liker å potle med flere farger og kose deg i et litt langsommere tempo, ja da vil eg tro at dette er noe for deg! Ja for eg har ingen tro på at dette går sååå fort, men TID er noe eg har mye av så det bekymrer meg ikkje 🙂 Åååå vettu? Eg har SOMMERFUGLER i magen! Har KUN strikket 2 pinner og eg har nesten ikkje tid (hehe) å sitte her å friste deg lengre, nei for eg er så trøtt så eg må skynte meg å kwile 1-2 timer før eg skal sitte PAL å strikke til eg sovner sittende i Go`stolen i natt! *ler* Når eg er trøtt så klarer eg ikkje å kose meg skikkelig så eg bør ta meg en kwil!

Er litt sliten etter helga, har blitt litt usuging av min energi + me hadde overnattingsgjest her i natt. Koselig nok det, men eg får liksom ikkje morgentimene mine alene og da får eg ikkje ladet opp skikkelig til dagen. Satser på at et par timer på puta lader opp batteriene 🙂 YES!

 

 

 

KOS DEG MASSE,
FINN PÅ NOE GØY SOM
DU LIKER OG NYT DET!

 

 

 

Go`klem fra ei forventningsfull Vibbedille 🙂 

 

#strikk #strikking #grafiskgobelinstrikk #gobelin #danskdesign #barnejakke #barn

2 kommentarer

Siste innlegg