STRIKK DET KULESTE BARNEHAGE SETTET EVER!

Dette settet strikket eg til Trym da han ble 2 år og det er bare fullstendig KONGE spør du meg!
Det er strikket i Nepal fra Drops, altså; Godt og varmt + eg brukte pinne nr 5, men 3,5 på vrangbordene.

Genseren kan du kjøpe oppskrift til HER og buksa, ja den skal du få GRATIS av meg her i innlegget, Jepp, eg har nemligen “designet” den helt selv!

 

Legg opp 100 m, strikk brettekanten slik: Brettekanten strikkes sammen med oppleggskanten. Strikk 3 cm glattstrikk, rillekant, 1 omg rett og så på fremsiden 2 masker før midtmasken gjør du slik:
Yo, k2tog, SSK, Yo (2 huller til snorene foran)

Strikk så like langt som de 3 cm før rillekanten. Brett så oppleggskanten opp på baksiden og samtidig som du strikker maskene på pinnen tar du pinnen gjennom èn og èn maske fra oppleggskanten.
På den måten får du en elastisk kant 😉 

Strikk buksa høyere bak med 5 maskere mer for hver gang- 5 ganger på hver side Sett merke foran og bak (50m/50m) Strikk 16 cm glattstrikk

Øk 1 m på hver av de 4 midterste maskene foran annen hver omgang 10 ganger = totalt 120 m
(Annen hver omgang)

Fell så 6 m foran og bak- 3 m på hver side av merket Del til beina, 54 m på hver
Fell 1 m i begynnelsen og slutten på de 2 første pinnene, på HVER fot = 50 m på beina 1 omgang
i hovedfargen før du begynner på mønsteret under- eg strikket 7 rundinger, avsluttet med 2 omganger
i hovedfargen

Vr.bord; 1 rett 1 vrang på pinne 3,5 i ca 5 cm Du kan strikke den dobbel så lang om du vil og ha oppbrett, men selv syns eg det ble noe tykt 😉

Buksa veier totalt 230 gr, trengte kun 1 nøste oransj

Da HÅPER eg “oppskrifta” er forståelig og at du også får ei bukse ut av den hehe

Ja tro det eller ei, men det er altså dags for å tenke varme og lune plagg til å ha under dressen på de små! Ja enten du er mamma, bestemor eller tante, bare du fikser pinner og garn så tryll frem noe godt og varmt! Små unger får ALDRI nok av slike plagg, er også herlig med ei ullbukse til å springe rundt med inne i barnehagen, kan fort bli litt kaldt når dørene fyker opp inn i mellom 🙂 Husker begge mine, garderoben var full av ull hele vinteren, ja, fra topp til tå! Så deilig!

 

Nå er det 3 år siden eg strikket settet over og eg er i gang med NY gave vettu, ja Revejakken! Siden niesa vår har termin på Trym sin 5 årsdag blir bursdagsfeiringen hans fremskyndet og dermed får eg ikkje ferdig jakka allerede til søndag! hehe vel er eg kjapp, men ikkje sååå kjapp! Får finne på noe annet i gave enn så lenge og jakka blir ferdig når den BLIR ferdig. Kanskje det kan blir en Julegave eller bare en overraskelse 🙂

Ute er det søren meg så dunkelt og grått at eg allerede har tent noen stearinlys! Høsten er definitivt her! Det vises også på dagens middag som er stekt fersk Lamme-LEVER! Hmmm er ikkje min favoritt altså, liker i grunnen lukta når det blir stekt, men liker IKKJE å tygge det + eg syns det smaker JERN! Jr og Ali derimot spiser som regel opp robbel og bit! Elsker det! Jaja så blir nå iallefall de sterke hehe

Hmmm merkelig, skinner SOLA!?? Ka skjer liksom?? Men mørke skyer henger faretruende rundt hele horisonten så det ser ut for at det er utrygt for litt av hvert! Tja, har ikkje noe særlig planer annet enn å strikke og evn ta meg ein kwil så eg klager da slettes ikkje.

Eneste som “bekymrer” er vel at det er denne måneden Sykehus-Sirkuset starter igjen….
Back in Buisness liksom HAHA Starter vel med en del prøver og diverse mot slutten av september så går det vel slag i slag utover høsten vil eg tro. Regner med at det kan bli noen utfordringer, men får ta hys på de etter hvert-Tenker egentlig veldig lite på det akkurat nå, kom bare på det fordi eg akkurat hadde oppe Filofaxen og der ramlet TestSkjemaene ut….Akk, som en påminnelse liksom…

Jaja, har DU en fin dag da? Koser du deg og gjør ting DU liker? Så BRA! Fortsett med det 🙂

 

KOS DEG OG NYT ETTERMIDDAGEN!

 

 

 

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Så fin bukse, måtte rappe til meg den…. Den revejakka bli no bare lekker… Har så mye påbegynt som jeg skal strikke ferdig men så dukker det opp så mye fint og da er det ut å kjøpe garn ramler utpå igjen…. men slik går no dagene så altfor fort….. Ønsker deg en strålende helg. Og tusen takk for mønster, snilt at du deler… Skal bli artig å strikke den. Fin genser også men holder på med jakke som jeg skal ha en bukse til….

Siste innlegg