DEILIGE ULLSOKKER I SPREKE FARGER


Det er kjempeherlig å ha en mor som er veldig flink å strikke, det gjelder å benytte seg av det hehe Hun har nå hatt en periode hvor hun har strikket sokker til Jr og Jr, han har sine egne Opal HarryPotter nøster. Eg snek til henne et herlig nøste eg har hatt i flere år og blunket med vippene og smilte søtt og VIPS på under 1 uke hadde eg de herligste sokkene på beina! Åååå eg syns de er sååå fine, deilige farger og herlig kvalitet.

Mor mi har seff rota mort magebeltet hehe Men dette garnet er ganske likt Opal og har samme løpemeter så sokkene er strikket på pinne 2,5


Meeen eg har gitt med selv et “pålegg” ved disse sokkene: Eg har IKKJE lov å bruke de før eg har rydda min egen SokkeSkuff! Off eg har dårlig samvittighet for den skuffa, ja det er en SKAM! Mye henger sammen med at Jr mer eller mindre overtok MIN SokkeSkuff som er på hans rom og da ble det rot i “Tennissokk” skuffa vår på soverommet….Det “ballet” rett og slett på seg…LIKE IKKJE!

Men NÅ er eg egentlig i gang, Jepp, eg har fått rydda i Jr sin skuff og kastet ALLE sokkene som er for små eller utslitt og nå står hans skuff på “G” og det er skikkelig orden i sakene. Eg kastet også MANGE av mine par som etter hvert har blitt ganske slafsete. Dvs eg nå kan rydde og dandere skuffa til med en god del ganske nye sokker inkl de nyeste 🙂 Gleder meg til det er gjort, man må være forberedt når det kalde være lurer rett rund hjørnet 🙂 


Sokkene er altså strikket i en Opal lignende garn, veier 80 gr og er strikket på pinne 2,5 – Det holder altså med et nøste. Det er strikket extra langt bråt over 60 masker, forsterket hæl og vanlig fot  +  tåfelling 🙂 Akkurat som eg digger det, la selve garnet og fargene “gjøre” sokken!

Jaywalker`en min vokser også ganske fort og eg nærmer meg hælen rimelig kjapt! Som du ser har eg også vært ute å tatt bilder og eg fikk tatt noen skikkelig fine av Revejakka, hadde eg hatt en sjanse skulle eg tatt bildet av den veldig nysgjerrige naboen også HAHA Kan tro de lurte?!?! hehe Eg i pysj mens eg står der å tar bilder av fjellveggen *ler*

Men nå, ja nå er det ut å FREZE! haha Siden Amira er i Oslo står bilen hennes her og eg skal teste ut den søte BMW`en hennes, det ryktes at den er KJAPP! hehe + den skal startes med en knapp så eg måtte ringe Amira og få litt innstrukser om hvordan dette gjøres hehe Jadda har har “lappen” i 28 år!

Ok, da er eg den som svinger meg så tastes me etter hvert 🙂

 

 

 

KOS DEG! DET SKAL EG!

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 😉

#strikk #strikking #sokker #striper #socks
 

2 kommentarer

Siste innlegg