GRAFISK GOBELIN: REVEJAKKEN ER FERDIG!


Det er alltid like tilfredsstillende å ferdigstille et prosjekt, man blir jo stolt av seg selv uansett hva man strikker 🙂 Denne gangen kjenner eg litt en extra GLEDE! Har jo prøvd meg på noe som eg aldri har strikket før, nemligen Grafisk Gobelinstrikk, dvs at eg har strikket med en haug av små nøster for å få til Reven og har hatt en HAV av tråder å feste! Absolutt verdt det og siden eg festet trådene for hver ferdig Perlerad var det ikkje så gale 🙂 Gleder meg til neste prosjekt med samme teknikk


Jakken er designet av Charlotte Kaae og hvis du ikkje før har sjekke ut hva hun lager så er det jaggu meg på tide! DET er ei fargeglad jente! WOW sier eg nå bare! Du kan jo starte med å følge
Bloggen Hennes! Der oser det av inspirasjon stort sett hele tiden 🙂 Masse farge og glede!


Vrengte hjernen noen ganger inni mellom; Jakken er egentlig åpen, men eg ville på en eller annen måte lukke den og hvis eg skulle ha vanlige knapper eller trykknapper måtte eg har styrt med stolper! Hadde slettes ikkje lyst på stolper (Ikkje skal det være det heller) og kantene mine ble jo så fine,
synd å ødelegge! Eg gjorde min egen greie her, ja for eg strikker ALLE maskene, både den siste
og den første begge veier 🙂 Da syns eg det blir finest 🙂

Sånn ut fra det blå kom eg på at eg hadde noen Otteren hekter liggende og selv om det er å kræsje stilarter syns eg det ble veldig bra! *FORNØYD*


Ååååå den ble jo såååå SØT! Håper Trym like rev da, ja tenk om han heller
ville hatt en….ehee…..DINOSAUR!??


Jakken er strikket i Peruvian Highland Wool – et garn eg VIRKELIG kan anbefale!


*Kaster janeloven til sides” og roper: DEN BLE PERFEKT!!!
“Tusen Takk Charlotte for ei SUPER oppskrift!”

Ja selv om virkelig har problemer med å lese dansk (Tror muligens det står på viljen hehe) så fixet eg dette meget bra for oppskrifta er knallbra! Hvis du har lyst å strikke en slik jakke trenger du boka til Charlotte og den kan du iallefall her i Norge kjøpe hos GodSomUll!
 

Andre vitale mål på jakka:
Eg strikket den i størrelse 8 år, MEN gikk ned i pinnestr så den passer nok perfekt til Trym på 5 år 🙂 Total vekt på ferdig jakke med hekter er 347 gram. 
I følge oppskriften skal det brukes 6 nøster grått, men siden eg gikk ned på pinnestr gikk det litt mer og eg brukte totalt 332 gram grått,
Av de andre fargene brukte eg 16 gram svart, 23 gram oransj og 10 gram hvitt. Selve FORBRUKET av garn er 381 gram, men 31 av dette er avklippede festetråder.
Så JA, det var en GOD del tråder å feste *ler*

Da er det vel bare å glede seg til eg skal gi jakken til Trym og eg kommer
nok tilbake med In-Action Bilder 🙂

Planen videre er jo å strikke en jakke til meg selv, det eneste eg trenger er garn til hovedfargen og det kommer etter hvert, ellers fikk eg en MEGET fristende oppskrift på mail i dag fra en annen dansk strikkedesigner og til det har eg garn! Jepp, skal nemligen bruke HOLST! JuHuuu dvs det er litt spenning i strikkekurvene mine om dagen, men nå resten av kwellen skal eg ofre på Jaywalker 🙂
Kl 22.30 skal eg avgårde å hente Amira på flyplassen så eg få sette i gang
med pinnene før timene springer fra meg 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
KOSELIGE KWELL 🙂

 

 

 

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#Strikk #strikking #grafiskgobelinstrikk #gobelin #peruvianhighlandwool #wool #barnestrikk #jakke #revejakka

 

4 kommentarer

Siste innlegg