ØNSK DEG STRIKKEBOK TIL JUL! -VIKING KNITS


Elsebeth Lavold

Har du noen gang vært på et “Viking Marked”?? Det er jo fullstendig EVENTYRLIG! Her i distriktet har det vært både på Hafrsfjord (3 sverd i fjell) og på øya Rott som ligger rett utenfor Tananger hvor eg bor! Me er jo nesten omringen av VIKINGER! Det er utrolig fasinerende! De brukte så mange flotte mønster i plaggene sine som var sirlig dekorert! Alt ble laget for hånd og det er et enestående arbeid, ja både brukstingene de hadde og ikkje minst klærene!

Klærene var romslige og gjerne knyttet sammen med tau eller vevde bånd….Sukk…..JA det ER eventyrlig! Er det rart eg ble andpusten da eg ramlet mitt oppi denne boka til Elsebeth Lavold?? Snakk om VAKRE mønster og design *Sveve på en drømmesky* Det er bare å ta av seg hatten!

Ta deg tid til å beundre disse designene…..du blir forelsket!

 

 

SIGNILD
Bildet over
Opp til str 47″

 

 



Elsebeth Lavold

 

ARNHILD
Str S-XL

 

 



Elsebeth Lavold

 

RUSILA
Opp til str 51″

 

 



Elsebeth Lavold

 

ODDRUN
Opp til str 46″

 

 



Elsebeth Lavold

 

HEIDRUN
Opp til str 41″

 

 

 

Ved å klikke seg inn på hver enkel link (de under bildene) kan du få mer info om hvert prosjekt + du kan videre komme inn på Elsebeth Lavold sin prosjektside på Ravelry, men for å få tak i disse + mange flere oppskrifter må du nesten kjøpe deg boka “Viking Knits” – Den skal iallefall EG ønske meg til Jul! Mulig det må bli en slik Til/fra Lapp: “Til Vibbedille. Fra Julenissen” *ler*

Ble du forelsket?? LITT iallefall, ikkje det??

 

* * * *

Som eg skrev i statusen på FB i ettermiddag så er eg et LEVENDE SLAKT i dag! Snakk om en Sputnikk Formiddag! Kjapt oppsummert: Tannlege m/ Jr 8.30 -retur 9.20 deretter fór me ut dørene litt over 10 for handle for min mor, Hjem til min mor med varene. kl 11.20- Tannlegetime IGJEN på Jr,
Jr og eg durte avgårde mens Ali tok for seg vår egen helgehandel. Jr var drittdårlig etter siste tannlegetime så eg kjørte han hjem før eg fór videre ned på butikken og fortsatt handelen sammen med Ali på Kiwi og Apoteket, var hjemme 12.30! SKUTT! Ali satte i gang på kjøkkenet og fortsatt med middagen han startet med i morges, ble en nydelig HOT Kyllingsupper med stekt ris og “englehår” sammen med hvitløksmarinerte kyllinglår – DÅN og Kaputt igjen! Men NÅ er det fredag, dørene er boltret og det er tid for RELAX og ME TIME! Give It To Me sier nå bare eg!

Nå skal eg bare NYTE og KOSE meg med en DIGER pakke som me hentet på posten i dag! Mmmmm så mye GLEDE oppi den da, her blir det MYE kos hele høsten og vinteren! *Hemmelighetsfull*

JOOOOOODA, etter hvert skal du også få se, venter bare på noen “rettningslinjer” først hehe
MULIG det kommer et aldri så lite SneakPeak hehe Får se, uansett: Eg skal KOSE meg!
Muligens eg bare få et NYTT prosjekt på pinnene i dag-IGJEN! Ja sånn er det i denne StrikkeGALEverden, regner med at DU av alle kjenner til den problemstillingen??

Først skal eg bare PUSTE litt, mulig eg rett og slett bare ta meg en lang dusj for å roe ned kropp, rygg, tær, innvoller og hele sullamitten – SLITEN.no!

 

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTRYLLENDE HERLIG
FREDAGSKWELL!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei GIRA Vibbedille 🙂
 

#strikk #strikking #vikingknits #elsebethlavold #nydeligmønster #vikingstrikk #knit

1 kommentar
    1. I dag har du funnet noen flotte mønster.
      Ønsker deg ei rolig avslappende helg——

Siste innlegg