PUTER ER GØYALE JULEGAVER

Hanne Larsen Strik

Er interessen til stede for noen GØYALE, enkle og KJAPPE Julegaver?? For ordensskyld kan eg jo si
i farten at alle oppskriftene enten er norske eller danske, ergo: Oppskrifter for ALLE ja t.o.m NYBEGYNNERENE! Hiv dere med å ha det GØY!

Konklusjonen min er at ALLE har en sofa, eller i allefall en sittegrupper hvor de ser Tv
(hører på radio`en? Leser en bok?) og hvor man sitter, ja DER kan man ha puter! Her i huset kommer det som regel MER puter frem i løpet av høsten og vinteren, når eg gjør rent til våren har putene lett for
å forsvinne, iallefall noen! Men når det er kald er det koselig å “lune” opp Kosekroken, ikkje sant?
Ja med puter og pledd! Dette er en HELT genial Julegave er min mening! Se, Nyt og Znapp til deg!

 

 

 

TANTE IDA
Danske Oppskrift

 

 

Hanne Larsen Strik

Disse 2 øverste putene er jo STEINTØFFE spør du meg og eg kunne virkelig tenkt meg en helt haug! Ja de finnes i 2 varianter og så er det bare å strikke mange bare i forskjellige farger, STILIG!
Stønnet litt da eg gikk gjennom GarnInfo`en, VETTU KA???? De strikkes i HOLST Supersoft!
Juhuuu et garn eg har ei full kiste av! Herremin hatt *Må bare dåne litt*
Har eg sagt før at Holst Supersoft er SUPERBILLIG!????
SUPERdrøyt??
SUPERdeilig??

 

 

TANTE SOFIE
Dansk Oppskrift

 

 

 

Ane-Karin Pedersen

 

 

PILLOW WITH MOTIFS FROM PYRGI
Dansk Oppskrift

JO`s Crocheteria

Barn trenger jo også puter, ja og de kan GODT ha mange!
Skjønne, flotte og FARGERIKE puter!

 

 

TESS THE AFRICAN FLOWER BUTTERFLY PILLOW
Norsk Hekleoppskrift

 

 

 



Jorid Linvik

Skikkelig FLOTT Pute fra Jorid! Elsker hennes design!

 

 

WINTER PILLOW
Norsk Oppskrift

Da har du ENDA flere Julegave-Tips som du kan sette på lista?
Ja du er vel snart i mål nå? Om ikkje annet med planleggingen 🙂

* * * *

I dag er eg skikkelig STOLT, ja av meg selv altså! Jepp, er lov det! Det eg ikkje visste da eg satt her
i morges var at Ali ALLEREDE hadde satt et par DIGRE deig på kjøkkenet, dermed var han i grunnen
i gang med baking før me hadde planlagt dagen. Da slo eg til vettu, ja med vaskebøtta og moppen! Ingen av oss var helt i form, Ali har bihule/hodevondt og eg med mitt, da er det GODT å være 2,
ting må jo gjøres Okke som, ikkje sant? Me gjør da vårt BESTE, og DET er godt nok!

Eg fikk tatt alle gulvene + eg Shainet rommet til Jr og fikk vasket der inne, brettet på klær, vasket klær og ikkje minst lagt på plass en PYRAMIDE med klær, MIDT oppi dette skjer det Uforutsette som me av og til prøver å unngår……Men vettu? Eg klarte å si “Nei, det passer ikkje i dag, dessverre”
Det stakk litt, ja, men eg TRENGER denne helga! Nå har me hatt Uforutsette hendelser de 4 siste helgene og nå vil me faktisk være litt alene 🙂 Resten av vaskinga gikk som en
lek og etter en times tid satt Ali og eg som 2 amøber i sofaen *ler*
Han hadde bakt 3 brett med kanelsnurrer og 2 deilige Pizza!

Eg at han ikkje var god så me organiserte ei bra handleliste og EG tok på meg ansvaret med å få hjem HelgeKosen, gikk som en DRØM! Ja eg sprang t.o.m etter en haug med tomflasker for ei dame ute på parkeringsplassen! HAHA Hun kom med handlekurven full og så kom det ei vindråse! hehe

Tok meg også en tur innom Kiwi og Nille, hadde jo så god tid så eg måtte jo sulle litt og skravle litt med hun koselige som jobber på Nille, blir i GODT humør av sånn eg! Ja til POSITIVE mennesker!
Endelig hadde de fått inn de STORE kritthvite tegnebøkene! Har ventet på det, ja eg tegner jo en del, men de er også VELDIG gode å bruke til fotografering 🙂 Genialt!

Ble en del stearinlys, ja og strikker, men det måtte eg inn på Boots å kjøpe-Ja eg er litt kresen på hvilke som går an i mitt tjukke hår og de på Boots er brukbare, men eg må få tak i de fra H&M.

Deretter var det bare å stille seg utenfor UngdomSkolen å vente på Jr, han kom omtrent dansende ut fra Gym`en og var SØRPE fra hælene og opp til ryggen! Skal iallefall ikkje si at han IKKJE gjør en innsats haha Du kan si det sånn at han gikk rett i dusjen etter at han bar opp alle varene 🙂

Nå har eg selv både vasket håret, dusjet og fått på meg KoseKlær, klar som et EGG!
Ali sover og eg håper virkelig han er bedre når han våkner! Eg skal bare sitter her å NYTE roen, strikke og ellers ikkje gjøre noe mer, ja, eller, bortsett fra å henge opp 1 maskin med hvitt tøy-Haster ikkje!

KOS DEG
OG NYT FREDAGEN!

Go`klem fra ei FORNØYD Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #puter #pillow #knit #knitting #oppskrifter #pattern

1 kommentar
    1. Så flink du har vært😀Morsomt å følge bloggen din. Ha ei riktig god helg 😀😀Klem fra Piltus

Siste innlegg