SPRØ ELLER HELT NORMALE FASCINASJONER?


Skulle vel gjerne tro at Strikking var min fascinasjon? Joa, det gir meg mye glede, men det som virkelig får blodet til å bruse i årene og gi frysninger på ryggen er absolutt helt andre ting! Øverst på lista finner du faktisk FLY! Da spesielt JAGERFLY som virkelig bryter lydmuren! WOW! Eg blir nesten paralysert når de en sjelden gang har øvelse her på Sola, eg fyker ut på terrassen vettu full av optimisme, men før eg får dratt opp kamera så er de jo langt inni Lysefjorden….Men DEN lyden….AHAAAA…..
Helt fantastisk!!!

Skulle nesten tror at eg fikk mer enn nok av disse flyene i Beirut(2006) hvor de var en av hovedaktørene i grusomhetene, jo de første årene etterpå var det slitsomt, men fascinasjonen kom tilbake da det igjen var FlyShow på Sola og eg fikk kjenne på gleden av se akrobatiske øvelser.

Lurer egentlig på hvor mange ganger eg har sett TopGun…..?



Eg elsker å bo her me bor, ja me har hele innflygingen “rett her” (Peker) og eg kan (hvis eg vil) sitte
å se på letting/landing heeele dagen! En og annen gang kommer det en storhet og eg fryder meg! Husker hvor desperat eg var, tror det var tidlig 80 tallet(?), da Concord skulle LANDE på Sola Flyplass! Det var helt ekstatisk å se når det så vidt tok av rett før sjølinja! WOW what a kick!!!
Minne for livet det der!

HVOR irritert tror du ikkje EG var da eg så DENNE VIDEOSNUTTEN??
Argg, alle de gangen me kjører der og eg HÅPER at det enten skal lette eller lande et fly rett over hodet på oss- det er søren ikkje ofte eg opplever det selv om me kjører der noen ganger i uka…

Mulig eg bare bør ta meg en tur gjennom sikkerhetskontrollen og slå meg til med et vindu? Ja eg kan jo ha med meg strikketøyet og gjøre en HelDag av det!?? *ler* Blir eg en tulling da??



En annen fascinasjone er FISKING! Jepp, eg elsker å sitte f.eks på ei brygge, agne opp og bare sitte
å nappe, på den måten fikk eg i 2002 en Steinbit på 7,5 kilo! Å du milde hekkan det var helt fantastisk! Det er nydelig å bare sitte i en båt også utpå havet eller i en fjord, stille og rolig og bare nyte!
Men drømmen må jo være å kunne dra på skikkelig HAVfisk, ja f.eks i Lofoten?? Det å dra opp en sei eller torsk på 20 kilo måtte jo vært helt fantastisk!!



En annen SPRØ drøm er jo å oppleve noe av det Robson Green opplever i Extrem Fishing på BBC!!! Åååå har du sett det programmet?? Åååå eg kan sitte time inn og ut og bare SE og FRYDE meg med han! Helt FANTASTISK!!! Tenk å få oppleve en Hvithai på nært hold da?? WOW eg tror eg hadde dånt!
Neida, eg ville jo ikkje vært i vannet selv, men oppi en solid og trygg båt TAKK hehe

Kanskje du syns eg er litt rar nå?? Men vettu? Det betyr så lite for eg fryder meg akkurat like mye for det om og kommer nok til å fortsette så lenge eg er fascinert 🙂 Elsker det 🙂

Fortell meg heller hva DU er fascinert av??
Kanskje me har noe til felles på det område? Ja f.eks, har du båt og fiskestang så
kommer eg kanskje en tur??? hehehehe SÅ kan me bite noen Koøyer og agne opp 🙂 Så GØY!

Men nå må eg ta frem min FEMINIME side og sy litt paljetter!
Total helomvending med andre ord 🙂

 

 

KOS DEG MED HVA ENN DU
GJØR OG HA EN HERLIGE KWELL!

 

 

Go`klem fra ei fascinert Vibbedille 🙂

#fascinert #fascinasjon #jagerfly #fly #lofotfiske #havfiske

0 kommentarer

Siste innlegg