TØFFE GRATIS OPPSKRIFTER FOR NYBEGYNNERE I STRIKKING OG HEKLING

Processed with VSCO with s2 preset
Alexandra Tavel

Er du Nybegynner innen strikking/hekling og er på det stadiet hvor du bare beundrer alt det fine mange slenger på seg? Ikkje sant det ser knalltøft ut?? Åsså ser det så vanskelig ut, ikkje sant?
Fortvil ikkje, det som er med strikking/hekling, UANSETT om det er enkelt eller avansert så SER det alltid mye vanskeligere ut enn det er! Eg lover! Hvis du nå allerede kan det helt Basic så er du langt på vei til å kunne håndtere disse SuperTøffe designene!! Skikkelig stilige og urbane spør du meg 🙂

 

 

CAMPFIRE BLANKET SCARF
Bildet over
Mål 163 cm X 76 cm
Gratis StrikkeOppskrift

 

 


Processed with VSCO with a9 preset Processed with VSCO with a9 preset
Alexandra Tavel

 

 

TEA HOUSE WRAP
Mål 218 cm X 102 cm
Gratis HekleOppskrift

 

 

Processed with VSCO with f2 preset
Alexandra Tavel

 

 

COFFEE SHOP WRAP
Mål 218 cm X 81 cm
Gratis StrikkeOppskrift

Men, det finnes fortsatt ganske mange unge der ute som ikkje kan strikke og eg har fått temmelig
mange mail fra en del som ønsker å LÆRE å strikke 🙂 Det gleder en strikkers hjerte!
(Etter at eg bytta BloggPlattform har eg fått ganske mange unge lesere, de under 25 år, SÅ GØY)

Nå er det slettes ikkje så enkelt å lære å strikke pr mail da, derfor eg har f.eks tipset om lokale Husflidlag og Strikkekafeèr, men så er det også de som ikkje har det eller av andre grunnen ikkje har lyst å gå der. Men eg kan love dere, Tuva, Anette, Marit og Johanne, eg har noe lurt oppi ermet som eg kan garantere dere at vil hjelpe dere til å lære å strikke JuHuuu Har nemlig fått kloa
i noe noe kjempebra og eg skal snart legge det ut her på bloggen, bare følg med 🙂

Hadde eg hatt mulighet hadde eg bare samlet alle sammen i en stor gymsal og hatt strikkeopplæring på STORskjerm! Åååå DET hadde vært STILIG, men nå er jo dette landet vårt ganske langt og me har ganske mange små steder i utkanstrøk hvor de f.eks ikkje har Strikkekafè, eller Garnbutikk! På den fronten er jo mange av oss heldige som bort i/ved en by, der er det oftes mange tilbud 🙂

Da gjelder det jo å finne hjelpemidler og prøve å spre det gode budkskap, ikkje sant??
Være flinke å hjelpe hverandre og gjerne ta første steg for å lære noe bort 🙂 Man kan jo starte med sine nærmeste, lær de unge i familien å strikke og la de lære seg å glede seg over det å kreere!
Inkl deretter vennene til de unge og VIPS, ja så har dere jo en Strikkekafè, så enkelt!

Nå skal eg “jobbe” videre med den der kurven eg lovet å vise deg! MoHaaa Ja eg er litt GAL,
men fy søren så herlig da, det finnes vel egentlig veldig få begrensninger?? hihi

 

 

KOS DEG OG HA EN
KREATIV ETTERMIDDAG!

 

 

Go`klem fra ei ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #nybegynner #enkleoppskrifter #gratisoppskrifter #hekling #urbant #røft

0 kommentarer

Siste innlegg