SUPRE JULEGAVER


Purl Soho

Hjemmestrikka Julegaver Nr 1 er Luer og Votter, ja sokker også, men eg har prestert å strikket ÈN sokk og lagt oppi et nøste og bedt om retur på nyåret for å strikke de ferdig! *ler* Kanskje DU også kjenner til den metoden?? hihi Uansett, Luer f.eks: ALLE trenger det og enda flere trenger virkelig å bruke det så det er bare å sette i gang å strikke, alle ser litt smårare ut i ei lue så la det stoppe deg! Luer ER kult! Ikkje bare det, men det enkle er ofte det BESTE!

Har strikket denne type votter tidligere og de sitter skikkelig godt på hånden.
Orginalgarnet til disse vottene er 100m/50 gr og er ca 50/50 alpakka/merino og en skvett Lin, har vel funnet ut at Lima fra Drops er helt supert å bruke 🙂 Har en del av det garnet liggende så muligens
eg bare prøve meg?? Ja som med så mye annet hehe



Purl Soho

Luen er fra størrelse Baby til en Large Voksen mens vottene går fra Barn til Large Voksen

 

TWISTED RIB HAT MITTENS
Gjelder begge bildene over

 

 



Purl Soho

Luer SKAL være morsomme, varme og helst ikkje klø i pannen, det skal liksom ikkje bare være noe du slenger på hodet fordi det er kaldt! DU skal like lua du tar på deg og det hjelper lite at alle sier du ser så bra ut, det er det verste eg vet når eg samtidig ser meg i speilet og bare vil grine haha

Disse luene der i mot er jo til å bli GLAD av, da kan de brukes!
De ser også kjekke ut å strikke så eg snapper til meg oppskriften på disse 🙂

 

 

ELFIN HATS
Bildet over
Str Baby – Store barn
Gratis Oppskrift

 



Purl Soho

Jepp, dette er samme lua som den over bare denne er til Voksne 🙂

 

ELFIN HATS FOR ADULTS
One Size
Gratis Oppskrift

Sånn, du begynner vel etter hvert å få en fin samling med Julegave Tips?
Da gjenstår det bare å strikke i vei å komme i mål, eller sitter du å fester en haug
med tråder natt til Julaften? Ho Ho Ho

* * * *

GLEDER meg til neste uke eg! Ja nå kan du lura vettu, men eg ser for meg den ULTIMATE KoseUka!
Mandagen starter med Konferanse med Jr sine lærere på kwellen(ALLTID like kjekt!),
midt i SnopeJakta for Jr og kameratene, men pytt-pytt me får kose oss med ChiliKakao
når me kommer hjem i halv 9 tiden 🙂

Allerede på tirsdag begynner det vettu! OHooo UVÆRET! MoHaaaa Ja eg er kanskje stygg, men eg syns det er kjempekoselig når Høststormen ramler innover Vestlandet, men dog i moderate mengder, ikkje sånn at folk blir husløse altså! Det lige me ikkje!!! Dessuten skal eg sannsynligvis til By`n på tirsdag ettermiddag/kwell for å dele ut/henge opp Oransje sjerf! Har DU strikke et Oransj Sjerf?
Du vet at det er Solidarites fargen for de Hjemløse og for de som Gruer seg til Jul?? Eg har strikket et sjerf og er snart ferdig med et stort sjal! Satser og HÅPER på at det blir noe organisert slik at eg slipper å gå alene, får nok dra med meg Jr og Ali 🙂 Du kan lese mer om dette
HER INNE! Hvis du bor her

i distriktet og har strikket et sjerf eller flere, gi meg et PIP så kan me vel gå sammen??
Hadde ikkje DET vært KOSELIG!?? Hvis du fortsatt ikkje har strikket et sjerf, ja så rekker du det til tirsdag! Tjukke pinner og litt tjukt garn —> Går RASENDE fort! Bli med da vel!
Får en GOD følelse i HJERTA av å gjøre det skal du vite 🙂

På onsdagen regner eg med at STORMEN herjer for fult her i vest og eg håpet at sjerfene eg/me delte ut fant sine eiere og at de ikkje fryser! Tenker noen ble glad ja!

På torsdag er det TacoAften m/film sammen med klassen til Jr og Fredag ER Fredag!
Jepp, neste uke blir virkelig ei Fin-Fin uke skal du se, krysser fingrene for GOD form!

Var i grunnen noe tidlig oppe i dag og formen var verre enn bestilt så eg sitter faktisk her å vurderer en retrett til senga noen timer….Kjipt med sånne dager, men det er vel prisen for de gode dagene 🙂 Satser på at formen stiger utover for eg er nemligen klar for å starte på Kanten på Sjalet, straks ferdig altså!
Blir virkelig et stort og godt sjal! Deilig i nydelig alpakkagarn 🙂

SNART HELG!
KOS DEG OG HA EIN
FANTASTISK DAG 🙂

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #luer #votter #strikkeoppskrifter #hat #mittens #pattern #julegavetips

3 kommentarer
    1. Fine votter. Oppskrift er kjøpt, så håper jeg kan få brukt noe restegarn. Men har du noe tips til gode sider med oversettelse? En gang må vel være den første….
      Mvh Astrid

    2. Hei , Har du oppskrift på elfin lue på norsk?
      Takk på forhånd og God Jul !
      M.h.v.,
      Sandra

Siste innlegg