MOBBING OG TACO


I går kwell hadde eg, eller me hadde den koseligste og beste kwellen på lenge!
Me var på “Taco & Trivsel” kwell sammen med klassen til Jr inkl alle foreldrene og klassens lærere 🙂 FOR en gjeng sier eg bare, det var et yrende liv og masse skarvling og eg snakket med
koselig folk som eg aldri har snakket med før.

 

Da Jr gikk fra barneskolen til ungdomskolen ble klassene splittet og blandet for
det er nemligen 2 barneskoler her i Tananger og bare en ungdomskole så da ble det
veldig mange nye foreldre å forholde seg til 🙂

 

Kwellen startet med en film på ca 15 min, den handlet om en mann som ble mobbet hele barndommen på 70/80 tallet og var nå voksen. Veldig bra film mange kjente situasjoner fra da eg selv vokste opp og situasjoner som eg både ser og hører om nå i dag! MOBBING er og blir en STYGGEDOM og alle me som er oppegående mennesker er KUREN for å gjøre slutt på dette! Da er en slik kwell helt TOPP!

Etter filmen ble ungdommene delt inn i grupper på 4-5 stk og det samme ble me voksne, Ali og eg kom i en gruppe med 3 andre damer og eg må si me fant tonen veldig greit og fikk faktisk en veldig fin stund. Me fikk utdelt OPPGAVER (Back to school!!!) hehe Oppgavene omhandlet mobbing og flere forskjellige situasjoner som en utenforstående kunne komme opp i hva me som “tilskuere” kunne gjøre og ideèr til hvordan man kunne effektivt stoppe en mobbesituasjon. Det ble MANGE gode diskusjoner og forslag til evn løsninger, du kan si me fikk en GOD prat!

Klassen til Jr er utrolig flott! De ha 2 elever med spesielle behov, et par med hijab og det er virkelig en klasse med mangfold på mange måter! De har en mobbekampanje som de jobber med hver dag og de jobber med Trivsel! Da er det veldig godt å få høre for en mamma at sønnen er veldig inkluderende!
En egenskap som er flott i kampen mot mobberne! Ja det er en KAMP og absolutt et kamp som bør vinnes! Skolen til Jr er iallefall en enestående skolen på det området 🙂
Takket være engasjerende lærere og ikkje minst elever 🙂



Det ble også tid til mye drøs og sånn typisk “Bli Kjent” prat og da er et Strikketøyet en fin Ice Breaker! Skravla gikk og strikketøyet vokste. Bare sånn for ordensskyld så er det “Sofies mamma” som er blitt “Ta med på tur”-strikketøyet mitt og eg gleder meg hemningsløst til genseren er ferdig!

Når alle var ferdig med “leksene” ble det servert TACO og HALLO det var MYE god mat!
Maten ordnet med slik at hver familie hadde med seg noe, Ali hadde f.eks stekt 2 pakker kjøttdeig som me bidro med og når alle gjorde forskjellige ting ble det et smekkfult Tacobord som etterpå ble fylt opp med kaker organisert på samme måte 🙂 Genial løsning!


Hver familie bidro med 1 gevinst til en verdig av ca 50 kr og det ble solgt lodd 🙂
Nå skal eg ærlig innrømme at eg fikk ikkje med meg hva pengene skulle gå til, men klassen har mange prosjekter så det går garantert til noe fornuftig 🙂 Eg danderte til en cellofanpose med 2 selvstrikke Bittami-Kluter og en god såpe. Det KULESTE var jo at det var kameraten til Jr som vant de hehe
Ble litt lott og løye av det 🙂

Eg som ALDRI vinner vant også, ja du ser vel hvor stolt eg er på det øverste bildet?? KJEMPEFORNØYD!


Jr har det me mener er verdens beste lærere og dette er en av de! Han er i år hovedlæreren + mattelærer. Eg utrolig DYKTIG lærer! Amira gikk hele barneskolen sammen med sønnen hans så me har kjent han i mange år og det var kjekt at nettopp han ble Jr sin lærer 🙂


Personen som kjøpte denne premien ha tenkt på meg! GARANTERT! 2 helt suverene
og FIRKANTA kurver er akkurat det eg trenger så i dag blir det nok rydding! JuHuuuu iallefall litt!


Kurvene blir HELT suverene her i denne kroken under bordet! Har lenge tenkt at en firkanta kurv eller 2 hadde vært supert for da er det bare å løfte bort rotet ved evn besøk 🙂 Så JA her skal det ryddes i dag!

Men før eg kan rydde står litt andre ting på plakaten! Amira kommer nok her ganske snart for hun skal være på flyplassen kl 10 og eg skal kjøre henne. Hun har undervisning i dag og t.o.m  søndag på Kristiania Høyskole i Oslo så det blir travelt og mye å gjøre for henne. Flinke jenta vår <3

Når hun er plassert der er det hjem og plukke opp Ali før me skal få HelgeKosen i hus 🙂
SÅ ER DET HELG!!! JuHuuuu Tro om det blir SNØ i helga?? Hvis ikkje er det søren ikkje mange høydemeter til den også er her! Ja eg så det var snø i Bergen i går?? Det er også nærme kysten!
Tror at han Ali snart må få på piggdekka *fniser* Han skal også legge om på Amira sin bil 🙂

Ok, så etter det skal eg kose meg altså og gå på “oppdagelsetur” i lillekroken under bordet haha
Tror nok eg finner masse dilldall som IKKJE trenger ligge der, men som passer bedre i en kurv!
Ahaa skal bli herlig og det blir nok så fint atte! JA du skal få se bilde, of course!

Jaja, me får tastes senere for nå blir det litt mer kaffi før det er ut på tur!

KOS DEG OG HA EN FLOTT
FREDAG ENN SÅ LENGE 🙂

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

#tacokveld #mobbing #tacoogtrivsel #ungdomskolen #flottopplegg #ikkemobbvennenmin

6 kommentarer
    1. Fin kveld dere hadde:) Mobbing kan aldri tas av timeplanen, dessverre. Det er litt rart, alle vet hva de ikke skal gjøre, men så skjer det hele tiden. Det er vel slik vi mennesker er.

    2. God morgen ja, en sånn flott kveld kan man leve lenge på. Så heldig du var som vant!
      Jeg ønsker meg enn sånn svart “lær” vedkorg fra Jula, den er også firkantig med hank!! Den kroken ved sofaen bare vokser og vokser. *kremt*
      Kos dokker på helgehandel, vi skal feire begge unga på 9 og 10 år på søndag, så her må vi også ut å handle ingredienser. Kan jo ikke spise garn 😉
      Ha en strålandes dag videre.

    3. Måtte bare flire av din hærlige krok, veldig gjenkjennelig. For se om jeg finner noen kurver å ta fredagsryddinga 🙂
      HA en god dag Vibbedille!

    4. brit: Nå ser det ut som om fredagsryddinga mi går idass hehe Merkelig hvordan ting plutselig endrer seg, men sånn er det av og til….MEN, skal nå få til å kose meg likevel 🙂

      Kos deg du også 🙂

    5. Tusen takk for at du delte dette!
      Flott tiltak fra ungdomsskolen. Jeg vil vise dette innlegget til klassekontaktene for min datter i 9. Kanskje noe liknende kan arrangeres på vår skole.
      Fredagsklem fra Laila H

    6. Laila H: Et sånn arrangement burde vært på alle ungdomskolene, Jr går også i 9. kl 🙂
      Håper dere får til noe for alle syns dette var helt supert 🙂

Siste innlegg