HAR TATT MEG EN STRIKKELØRDAG

Nå begynner det å komme seg på Still Light`en og om kun en halv stripe skal eg starte på økingene til lommene 🙂 Går i grunnen veldig greit når eg først er i gang for som kjent så vokser det mye fortere når det gjelder striper 🙂 Helt unødvendig å si at dette blir skikkelig snadder og mykt!?! Mmmm skal bli skamherlig å smette denne over hodet og eg gleder meg 🙂 Tynn Alpakka er virkelig et godt garn og har brukt en salid blanding av diverse typer og når eg hadde så pass mange enkle nøster er jo også
det en måte å rydde på om ikkje annet! hehe


Prikken over I`en er allerede plassert og den gjør seg jo virkelig bak der i nakken? hehe
Knappen er i porselen og det er jo selvfølgelig Snelle&Petronella som har laget den +
en haug med andre 🙂 Skal virkelig bruke de med omhu kan du si 🙂

Siden stadig flere og flere ønsker å strikke denne tunika`en er det jo greit å informere om oppskrifta,
ja for den kan du kjøpe HER!



Nei eg har ikkje fått tatt en Lue Fotoshoot ennå hehe Er så kaldt ute HAHA Anyway så har eg ikkje hatt gidda til å tvinne snorene heller ennå, men, dusken den er på plass 🙂 Ei skikkelig gøyal lue å strikke
og det gikk rimelig kjapt. Strikket i 3 Tråds garn fra Rauma så den blir nok garantert varm og god 🙂



Lua har en splitt i nakken så det er vel mer en blanding av kyse og lyse, kul, men budeiapreget er vel litt innen rekkevidde likevel hehe Gøy med morsomme luer, ikkje det??
Oppskrifta finner du uansett
HER om du ble fristet 🙂

Ska eg sei deg en ting??? Det er JÆKLA  kaldt her i dag! Vel Vel det er +grader da, hele 5 stykker, men det blåser og det REGNER! Ikkje bare det, men Ali fant ut at det var best å skifte dekk så der står han stakkars! Kan tenke meg at han har neglebitt ja! Eg måtte ut på terrassen å se HVEM som jobbet ute nå, joda, der sto Ali vettu hehe Meningen er at han skal skifte på Amira sin også så muligens han tar helt av og skifter på den i samme slengen hehe

Ellers er det lite utenom strikking eg får gjort, har fortsatt besøk og kroppen er ikkje helt på topp så da får eg jo bare sitte her da….Jr sto opp med feber og gjennsnørt hals så han bestemte selv at han dropper bursdagen i dag – DA er han ikkje i form når han avgjør det selv!

Meningen er at Ali skal lage Fahitas i dag, men får nå se hvor mye av dagen som går med til dekkskifting og hvor gjennomfrossen han blir! Eg må vel muligens bedrive aktiv oppvarming! hihi

Men, du få jo kose deg godt der unna teppe og ha en fortsatt skjønn lørdag!

NYYYT DEN!

Noen av dere sier dere ikkje ser enkelte av bildene? Har sjekket det eg kan sjekke
og finner ikkje ut noe feil. Har også sendt melding til Blogg.no å spurt om kanskje det er noe
teknisk hos de- Muligens eg hører noe. MEN hvis de er en liten firkant i steden for bilde,
klikk på firkanten og bildet skal komme opp, merkelig er det okke som! *Irriterende*

Go`klem fra ei fortsatt noe sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #stilllight #tunika #lue #veeravalimaki #strikkeoppskrifter

5 kommentarer
    1. Blir ordentlig fin med alle de fargene du bruker. Vi får vel se den helt ferdig?
      Jeg pleier ellers bruke garnstudio til å finne oppskrifter. Der får du de gratis , også på butikken.
      Alpakka garn er min favoritt også å strikke med

    2. Hei Vibbedille! Savnet bilder i går, jeg også. Og de var ikke en liten firkant, som du mener, men vanlig størrelse, og helt lyseblå! Tror jeg gikk glipp av mye! Ha en fortsatt god helg 🙂 Klem fra Snefrid

    3. Snefrid: jobber med å prøve å finne ut av det men der er ikkje alle som har det problemet så derfor tror eg det kommer fra Blogg.no selv . Der ordner seg nok ??

Siste innlegg