KAOS OG KULDE – MEN FULL KONTROLL


Slike vinterdager liker eg! Sol fra skyfri himmel, minusgrader og vindstille! Ahaaa så herlig, men FYTTI så iskaldt! Sett så KULE Pulsvotter før eller?? Mulig du er en av de som burde huske de?? Strikketreffet i Tananger 2007? Bringer det frem noen minner?? hehe Hekkan for et flott og gøyalt treff! Alle deltagerne strikket SAMMEN et GalLangt flott sjerf ti meg + disse vottene og som du
ser er de fortsatt i bruke 🙂 Skikkelig gode og varme 🙂



I dag var den O`Store Ryddedagen kommet! Arrangert av kun meg selv og bare meg selv!
Denne skjenken skulle virkelig få kjørt seg med alle sine skuffer! Åååå du  milde her var det MYE skrot! Farlig med en sik skjenk strategisk plassert! Når det ryddes i stua havner rotet oppi her….Tragisk!



Første skuffe ut er desidert verst! Her er det tegnesaker fra 8 år tilbake i tid! Det meste ble bare sopet rett oppi en svart sekk og borte ble det! SWOSJ! Hvorfor har eg i grunnen aldri gjort dette før ??



Når eg så hvor fint resultatet ble var det bare å fortsette! Endelig hadde de flotte tegne/fargebøkene
mine fått et mer stabilt hjem 🙂 *Sukker lettet*



Oppi en av de andre skuffene lå disse skjønnasene! Åååå HVER eneste Jul har eg sååå lyst å lage de ferdig, men hvert å blir det kun med tanken! Har masse fine stoffer som skal bli klær + tau m/ståltråd til kroppene + en haug med annet dill og tilbehør! Her kan eg i grunnen lage mange
flotte og koselige timer for meg selv…..èn dag

For de som ikkje kjenner til Unnis Sjarmtroll bør virkelig sjekke de ut! Hvis du f.eks starter med
å tak i BOKA! Etter som eg så på bloggen til Unni så er visst nok boka utsolgt!!! HÆÆÆ!?? Må lage flere da Unni hehe MEN, det er muligens mulig å få tak i et eksemplar om du sender henne en mail,
ta å sjekk ut
BLOGGEN TIL UNNI for mer info! Er iallefall veldig glad i mi bok så den får du neppe!



Etter at Skjenken var vasket og ryddet, ja nå er det fleste skuffene TOMME så eg kan herved rydde
i stua i mange år nå før den igjen bli full! NOT! Har iallefall en FULL svart sekk som bevis på dagens innsats! Satt meg ned for å ta en pause, ja for planen var å fortsette på gangen vettu……Føler meg ikkje helt i form, er liksom sånn merkelig svimmel!?? Hmmm ka nå det kan være, eg ble iallefall sittende å glo på Alligatorjegerne og Ødemarkens Menn! YES! Elsker de programmene 🙂
Er nok arvelig belastet etter min pappa 🙂

Før du spør om de DØDSKULE Sokkene min så kan eg fortelle at de er strikket
i rester etter Opal og de heter Blender Sock – Gratis Oppskrift



I dag kom eg ENDELIG på det når eg var på butikken: FUGLEMAT! Veldig viktig på disse kalde dagene! Småfugler finner ikkje mat vettu og DA må me hjelpe de så bestanden holder seg opp!
Mange klager på at det er lite småfugler der de bor! Heng ut mat og hjelp til og snart har du hagen eller terrassen full! Hver morgen er det masse fugl her på jakt etter mat, ja for de husker fòringsplassene fra året før så det var på tide eg ordnet det! Vanligvis, eller tidligere laget eg egen fuglemat og skikkelig flotte “kaker” som eg hang ut. Siden de holder seg best i kuldegrader og det også er meldt en del + grader fremover kjøpte et lite hav i dag! Tok bare et blomsterstativ og trykte ned i den store krukke
og hang opp alt! Har også flyttet krukka foran skyvedøra slik at eg ka se fuglene + at når det pyntes til Jul henger me opp utelysa der 🙂 Blir så KOSELIG atte!

 


Hvis det fortsatt ikkje kommer småfugl på besøk, ja da får du nesten strikke deg noen! Eg har plassert mine rundt omkring i blomsterpottene inne og det er så koselig! For å strikke disse trenger boka
FUGLER av Arne & Carlos! KJEMPEGØY å strikke! SUPER Julegave forresten!

 



Her er lista eg skrev i går kwell og eg har allerede utført og krysset av 2 punkter! Planen var å ta den store gangen også, men eg var ganske gå`en etter det eg gjorde så eg ble i grunnen ganske forbannet for at eg ikkje orket å fortsatte! Meeen så må eg heller fokusere på det eg HAR gjort og dagen
er ei heller over ennå og rotet i gangen venter nok på meg hehe

I morgen er planen at me skal til mor mi for Ali skal henge opp noe hyller så eg får se
hva eg får gjort på ettermiddagen da 🙂



Er vel i grunnen tatt opp og vedtatt at eg i grunnen er fornøyd med dagens innsats! Mulig eg får brettet det stativet i gangen i løpet av dagen, men får se! Får bare håper på en flott dag i morgen også 🙂
Blir nok strikking resten av dagen sikkert hehe Det er også Strikkekafè i kwell, men føler meg i grunnen ikkje helt i form så mulig eg bør ta meg en kwil. Likte liksom ikkje det at eg er så svimmel??
Hva nå det kan være….Alltid må det være no + at ryggen/skulderen virkelig fikk gjennomgå på
den der skjenken, men herlig nå når det er gjort så shitt på 🙂

Har du fått gjort noe i dag? Samme hvor mye det er så er det BRA! Innsats etter form og helse vettu!
Gjør me litt sammen hver dag så kommer me i mål til slutt 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS VINTERDAG VIDERE 🙂

 

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#Strikking #blendersocks #kulepulsvotter #rydding #småfugler #fuglemat #strikkenfugl #arneogcarlos #fugler #stilllighttunic #unnissjarmtroll

2 kommentarer

Siste innlegg