PAY IT FORWARD


Joji Locatelli

Som så mange ganger før må eg alltid innom Joji sin Ravelry Konto å myse og hun skuffer sjelden!
I dag gir hun bort en Gratis Votteoppskrift som hun ønsker å dele med oss fordi me må være gode med hverandre! Ved å strikke disse vottene har du også muligheten til å glede enten deg selv eller noen andre! Allerede da har Joji klart å glede GANSKE mange for disse vottene var VAKRE!

 

Hope and kindness and faith are always to be remembered! 🙂

“This is a little free pattern from me to you. Maybe you want to make them as a gift? or maybe you want to keep them and do something kind for others. 
I wish these easy lacy mittens will make you and others happy today. If we start a little circle of generosity and kindness, our spark can make us all better people.
You can join the movement on Instagram by using the hashtag
#payitforwardmittens and #knitterspayitforward.”
-Joji Locatelli

 

PAY IT FORWARD MITTENS
Bildet over
Str liten/medium dame

 

 

 

I dagens travle samfunn er det veldig ofte lett, ja for lett å GLEMME nestekjærlighet!
Dette er noe man MÅ og BØR tenke på, eller iallefall ha bak øret hver eneste dag! Det trenger slettes ikkje være en stor handling og man trenger heller ikkje alltid gå aktivt inn for å gjøre noen andre glad.

Mange har lett for å fortelle i media/bloggen sin den gangen de betalte for en kunde på butikken som hadde for lite penger, eller den gangen de kjøpte masse mat å delte ut på gata. Det er jo kjempeflott, men det å kunne bidra kan være mindre ting enn det! Hvis du f.eks ser en person streve med å få varene inn i bilen fordi døra bare blåser igjen og du går forbi, stopp og hold døra, et barn snubler
i matta på senteret og blir liggende langflat-i steden for å trekke på smilebånden rekk ut en hånd og få h*n på beina igjen og spør om det  gikk bra. I steden for å dure gjennom døra først kan du holde den åpen for neste mann, la en med flere varer enn deg få gå foran i køen, smil, nikk og vær høflig mot fremmede, småprat med en du vet hvem er uten å se på klokka å trippe – Selv om en handling ikkje koster noe i kroner og ører kan det bety en STOR forskjell! Selv om mangen er flinke til slike handlinger har me ennå mye å lære! Veldig mange har mer enn nok med å haste avgårde fra det ene til det andre gjøremålet uten så mye som å se opp på andre mennesker. Dette er slettes ikkje godt for noen, aller helst deg selv! Hva er det du EGENTLIG haster for?? Ja bortsett fra om det skulle stå om livet, men det er det sjeldent.
Det meste kan i grunnen vente og du kan ta deg tid til å småprate med hun som stilte deg et spørsmål på vei ut av butikken.

Når dagen så gå over til kveld og noen spør deg hvordan dagen var svarer veldig mangen:
“Ååå dagen har vært helt kaos og stress!” Skal garantere at HVIS du hadde stoppet opp 4 min å pratet med den dama på vei ut av butikken hadde du sagt: “Ja vet du eg traff på X og hun kunne fortelle…….” Dvs at de få minuttene bidro til et POSITIVT innslag i både din og hennes dag!

Eg tok meg selv i nakken for noen år siden hva angikk dette, når eg f.eks skulle ut å hente Jr kjørte eg gjerne sånn at eg AKKURAT rakk å springe inn på butikken og haste av gårde til skolen, NÅ? Nå kjører eg gjerne 30-40 min før, GÅR inn på butikken, valser litt rundt og eg treffer ALLTID noen eg kjenner litt, slår av en prat og suller meg etter hvert opp på skolen. Men det er MEG og eg HAR tid til dette,
men likevel så hastet eg før. Dette øker MIN verdi av dagen og eg har fått et positivt innslag +
at eg gjerne GA et også 🙂 Du kan gjøre det på din måte slike at det passer inn i DIN hverdag!

“Eg har ikkje et HAV av penger, langt der i fra, skulle gjerne hatt det og da hadde mange blitt glade” – dette er noe både eg sier og garanter mange med meg! Ja eg hadde delt med meg og hjulpet ENDA mer enn det eg gjør i dag UTEN å ha et hav! Handlinger koster MER enn penger og det er godt å vite!

Me som strikker har virkelig muligheten til å glede mangen! Eg pleier å gi garn til ei Rumensk dame som sitter å strikke inne i Stavanger, nå har eg fått en pose av min mor som eg skal ha med meg inn en dag i desember, eg har også gitt både sjal og luer til noen som så ut som de trengte det.
Dette er handlinger som ikkje koster meg ei krone og det er noe de fleste kan gjøre. Det eneste eg egentlig gir som koster penger er til KirkensBymisjon. Da betaler eg for Julemiddag for 2.
Skulle så gjerne ha tatt både en og 2 personer HJEM hit på Julemiddag også, men pga helsa kan eg jo aldri vite så det tar eg ikkje sjansen på.

Som du ser har me fortsatt mye å lære og i en travel hverdag er det ikkje alltd nok tid! Tiden er for mange sprengt, men til hvilken nytte? Man må prøve å senke krava, ikkje minst til oss selv, ingen har godt og det og ikkje blir man lykkelig av det heller….Man bli UTSLITT! Det kreves for mye av oss i dag: Samtidig som man skal gjøre karriere, skal man ha snille og veloppdratte unger, spise sunt, ha en deilig kropp og trene helst hele tiden! For ikkje å snakke så skal hus og heim stå på G og helst skal det meste, ja fra dopapir til jakken me tar på oss være siste mote! HALLO! Stopp VERDEN! EG vil AV!

Takk og pris for at eg ble syk tenker eg noen ganger, for eg HAR vært der selv!
Men livet mitt er på ingen måte blitt “fattigere” av den grunn, eg vil påstå at det er blitt RIKERE på flere,
bare ikkje i kroner og øre! Takk og pris, eg har eg mange VENNER, deriblant DEG
<3 

Midt oppi alt dette må DU huske at DU uansett er BRA nok!

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL MED BEINA
PÅ BORDET!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske Lykkelig Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #strikking #knitting #payitforwardmittens #knitterspayitforward #nestekjærlighet #gifrahjertet #duerbranok

3 kommentarer
    1. Veldig godt at du minner oss på dette, for det er nemlig omsorg og omtanke som er så mye viktigere enn mye annet, og ikke minst tid til noen ord og et smil i forbifarten i en travel hverdag for så mange !

    2. Jeg prøver å glede folk hver eneste uke 🙂 Som f. eks har jeg spandert billetter til revy, bowling, gir alle alltid et smil og gode ord. 🙂 En klem til de som trenger det. For meg er det viktigste å vise at jeg er her. Uansett hvem det gjelder. For alle mennesker er like mye verdt 🙂

Siste innlegg