SKAP EN MAGISK JUL


Rae Blackledge

Julen ER magisk: Pynten, maten, lysene, kakene, snopet, Juletreet, atmosfæren, Julenissen
og prikken over I`en er SNØEN! La oss kryssene fingrene OG pinnene for en HVIT Julehelg!
Awww da er det bare EKTRA koselig! FørJulstiden er jo egentlig den BESTE tiden! Ja når me koser oss for og gjør alt i stand, tingene me gjør sammen for at me 3 dager til ende bare kan spise,
sove og kose oss! Mmmm men eg GLEDER meg, ja som en UNGE!

Da eg ramlet over disse kulene ble eg helt MÅLLØS! Ja de er jo rett og slett NYDELIGE! Så RENE liksom!?! Disse er strikket på pinne 2,25 og type Opalgarn, altså 420 m/ 100 gram, AKKURAT sånn dill som eg bare elsker! Eneste eg ikkje skjønner er; HVORDAN får de kula inni??? Må man stappe kula inni på halvveien og strikke/hekle resten med kula inni?? Det blir jo skikkelig dill (les; stress!)
i tilfellet!?? ANYONE?? Tror rett og slett eg må kjøpe ei av oppskriftene bare for å finne ut det hehe
Ja og så kan eg strikke noe hehe Disse over her er forøvrig HEKLET og de andre er strikket, altså: Noe for alle 🙂

Egentlig så burde eg har strikke FLERE av Arne & Carlos Julekulene….har jo KUN 2!

 

 

 

FROSTED CROCHET ORNAMENTS
Bildet over
Heklet

 

 

 

 



Rae Blackledge

 

FROSTET KNIT ORNAMENTS
Strikket

 

 

 

 



Rae Blackledge

 

COLOR BURST ORNAMENTS
Strikket

 

 

 

 



Rae Blackledge

 

NORTHERN STOCKING
Gratis oppskrift

 

 

 

 



Rae Blackledge

 

CROSS CREEK STOCKING


 

Ramla DU utpå?? Ååå ikkje sant de var skikkelig lekre??
TENK å hatt et tre med BARE sånne kuler på?? *DÅN*

 

 

* * * *

Jaja hva skal man si? Tilbake til Kuling & Regn…..JUHUUU….Perfekt InneKoseVær! hihi
Ja mulig det er litt sadistiskt haha Men eg ELSKER et skikkelig “Bråkete” Høstvær, ja eg tror rett
og slett eg må “fyre” i Lyse-Peisen i dag *ler* Neida, me har virkelig hatt et FLOTT vær i det siste
og det har vært herlig, men dog ISkaldt! Det skulle bare vært minus i dag sånn at det ble SNØ!
Eller, forresten, eg kan vente en måneds tid til hehe

Merkelig det der, uansett vær, me elsker å skravle om det haha

Lørdag! Mmmm, det er så DIGG! Har egentlig ingen planer bortsett fra å brette et klestativ
og KANSKJE sette på en maskin med klær til, muligens eg finner på å vaske soverommet?? Er neimen ikkje sikker, det er jo lørdag! Gutta skal kokkelere i dag! Ali skal lage herlig Pizza og Jr skal
bake klippekrans – farsdag i morgen vettu 🙂 Amira har også bursdag i morgen, men hun har ikkje hatt fri en eneste helg de siste 2 månedene! Det inkl også søndagsjobbing og skole + veldig mye skole
og kurs i Oslo! Derfor har hun selv bestemt at hun skal ha enn Hjemmehelg alene i senga si med en god serie! Det er hun vel unt! ALLE har lov å gjøre hva de vil på sin egen bursdag 🙂

Sov til eg våknet av meg selv i dag, eller dvs eg våknet stående ved siden av senga med tidenes leggkrampe og da var det bare å sette på kaffien, var jo likevel våken 🙂 Gutta sover ennå og det gjør de nok en stund til så eg får plenty av Me-Time før de starter på kjøkkenet 🙂 Tror bare eg skal sitte her enn så lenge og strikke og nyte den våte utsikten!

Håper du også får en fin lørdag og husk nå å stikk innom GIVE AWAY`en min HER og bli med!

KOS DEG MASSE
UANSETT VÆR!

Go`klem fra ei Opplagt Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #hekle #hekling #jul #christmas #julekuler #julepynt #julekos #strikkeoppskrifter

0 kommentarer

Siste innlegg