JULESMELL & STRIKKEDILEMMA

Jaja og nei og nei, joa, me HAR Juletepper, selvfølgelig har me jo det…..MEN, de 2 som me har hatt noen år er det sååå mye blått på (Himmel skal vites) og en nisse, når disse brettes er det så mørk liksom på sofaen. I fjor ble eg KJEMPEGLAD da eg så Nille hadde fått røde pledd med hvite stjerner.
Når eg omsider fikk somlet meg til å skulle kjøpe var det KUN 1 igjen! Typisk så det ga eg til Gyngetstolen og katten haha Ergo så tippet eg av pinnen da de nå hadde skikkelig JULE(Flotte)RØDE! Ho Ho Ho Dvs det blir 2 på sofaen og så 2 på senga når Julesengetøyet er lagt på – Blir så koselig atte!
Det BESTE?? De kostet KUN 29.90! JØSS! Da kunne eg ikkje dy meg og eg tok altså de
4 de hadde igjen 🙂 Hvis du liker Lilla bedre har de det også 🙂 

 

Eg pynter ikkje med lilla til advent, her hopper me rett på det røde med Julenissen og fluesopp Ho ho
GLEDER meg til neste uke JuHuuuu Da skal det PYNTAS! NÅ har de også RØDE Kubbelys til 10 kr på Nille og det skal eg HAMSTRE når KunstnerLønna kommer denne måneden! Opplevde nemligen
i fjor at det var KUN den første Ladningen med lys som kostet 10 kr og i desember kostet det 29! HALLO liksom, neida, så eg benytte meg nå!

 

Pynter du med lilla i Advent og bytter til rødt senere? Husker da eg var lita da mor mi gjorde det sånn, eg var slettes ikkje glad i det lilla- får det ikkje helt til å stemme liksom. + at nå syns eg ikkje det er nødvendig å tre det Kristelige budskapet ned over ørene på Ali. Nei han hadde ikkje daua av det,
eg vet det, men nå er me muslim og da passer det bedre å feire Julenissen, ikkje det? hehe
Ja for det finnes magisk nok muslimer som OGSÅ feirer Jul – Tenk på det du hehe
Jesus finnes også i Koranen ser du så det å feire Julaften er slettes ikkje feil selv om Islam følger Mohammed 🙂 Men ok, nok religionsprat her før det hele utarter seg, men eg kan jo da også si at når det gjelder skoler og Julegudstjeneste syns eg det er HÅL I HÅVA at hele skoler SLUTTER med det! HALLO!?? ALLE enkelt personer får heller gjøre som de vil og de ungene, som mest sannsynlig er muslim, får delta på alternativ dag på skolen- Det gjør Jr og selv om opplegget akkurat de timene er mer slik at “Man gjør som man vil” får det så være! Har prøvd i alle år og få de til å gjøre noen “Konstruktivt” og ikkje bare la ungene sulle på egenhånd, men her skylder de på at det gjelder ikkje så mange elever…..så da så….jaja, neida så GOD JUL Ho Ho Ho 

 

La me nå heller hoppe over til DILEMMA`et mitt! HVA skal eg liksom strikke på?? Begge deler er akkurat like HOT!?? Still Light`en ville eg hadde på meg i går og LeafSjalet burde vært i bruke FORRIGE uke, men her sitter eg, med 2 halvferdige prosjekt og ennå mange koselige strikketimer foran meg….  Begge deler strikkes i Drops Alpakka, et av mine favorittgarn når det kommer til tynn alpakka! Mmmmm kvaliteten, fargen OG prisen passer meg PERFEKT! Alle krav er oppfylt så det så!


Jøss, dagen ble jammen ikkje så verst i dag altså! Kjørte til mor mi i sånn halv 12 tiden, radlet og drakk kaffi og pyntet Lysfatet. Halv ett ringte Jr, da var han ferdig med engelsk heldag, kjørte å hentet han, innom Rema å handlet for min mor og så dro me begge opp igjen til
mor mi og ble sittende en times tid 🙂

Vel hjemme igjen var middagen ferdig, Mmm nydelig SitronKylling JAMMY! Resten av dagen, som nå snart går over i kwell skal eg bare nyte og lade opp til i morgen. Neida eg gruer meg ikkje altså –
sånne ting gjøre meg ingen ting og har aldri vært redd for verken sprøyter eller noe.
Ali kjører meg og alt er under kontroll 🙂 Har t.o.m får vasket håret for det er ikkje godt
å si hvor lenge eg må vente med det haha
Hvis du lurer på HVA eg skal til meg skal eg bare flytte ørene litt haha
Neida, du kan lese om det HER!
 

Nå sitter eg egentlig å vurderer å sende mor mi en melding om hun vil strikke her i kwell –
Får se hva eg finner på etterpå, eg skal jo uansett bare sitte her å strikke. Håper dagen din også har vært fin til nå og at du får en flotters kwell! Ta deg en tur innom
HER å bli med på GiveAway`en min, trekning er på torsdag! Juhuuuuu

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #stilllight #leafsjal #nille #juletepper #advent

3 kommentarer
    1. Jeg pynter ikke til advent annet enn noen lilla lys. I år har jeg kjøpt hvite selv om lilla er min yndlingsfarge, og det var fordi jeg fant små lys i glass med tall på.
      Vi baker og vi vasker ekstra til jul, og det er koselig.
      Jeg pynter heller ikke til jul før like før jul. Jeg blir faktisk fort lei av julepynten, så å ha den fremme et par dager før jul, og litt ut i den nye året er nok for meg.
      Jeg er imidlertid veldig nøye på juletreet – det skal være edelgran og det skal være forholdsvis smalt. Det er det vakreste av julepynten, synes jeg.
      Det som er så fint er at folk har forskjellige tradisjoner, og at folk kan gjøre det som de liker best
      Kos deg med strikkingen, og strikk litt på begge deler.

    2. Jeg har gjerne lilla lys og bytter til røde lille julaften. Mest fordi mamma gjorde det 😉 på skolen vår arrangeres det gudstjeneste OG kulturell rundtur. På turen går man en kort tur og lærer om vintersolverv, nisser og litt om området turen går i. Begge deler er samtidig og elevene melder seg på. Det varer ca 1 t . Kos deg videre i førjulstida 🙂 Lene

Siste innlegg