LØRDAGENS GODTERI


Eg har aldri lagt skjul på at eg elsker ullsokker og til tider er eg ganske hysterisk og kan slettes ikkje
få mange nok! En lykkestund for meg er når mor mi er her og går TOM for strikketøy!
(JA det er faktisk mulig!)
Da ser hun på meg og sier: “Du, har du noe garn til meg? Kanskje du trenger noen sokker?” HA! Fortere enn fy står eg me rompa i været inne på Garnrommet! Ja nå må eg omtrent sitte OPPÅ kurvene for å komme ned til garnhyllene hehe Da velger eg noe garn og farger som eg digger
og VIPPS så har eg nye flotte sokker innen max 2 dager! DET er luxus det!

Sier bare èn ting: SJEKK DE FARGENE!!! Digger de 🙂



Hun gidder også strikke lange bråt som kan dras laangt opp på leggen eller ligge i et stilig trekkspill rundt ankelen! Helt etter MIN smak! Ja for som man vet så er jo ofte det enkle det BESTE!



Sokkene er ikkje strikket i sokkegarn(!!!) men i Østlandsgarn og det går i grunnen helt fint hvis du har en StoppeSopp i bakhånd hehe Eg syns det er så herlig med dette garnet på beina og har allerede noen par. Et av parene måtte eg stoppe siden eg travgikk i de sokkene. Velg bruksområde med litt omhu så lever sokkene lenge, ELLER du kan f.eks strikke inn en Nylontråd i hæl og tå 🙂
Nada Problemos 🙂

Dette er forresten skikkelig GODE sokker å strikke for en som er nybegynner! Ikkje noe mikkmakk, men beine veien! Mor mi kan strikke det meste hvis eg bare sier hva hun skal gjøre, hun er ikkje så glad i oppskrifter lenger, men MIN egen oppskrift fikset hun LETT!
Gratis oppskrift på disse sokkene finner du
HER!

Du kan strikke sokkene med eller uten striper, mor mi gjorde det på sin måte og droppet stripene på hæl og tå – Eg ELSKER de! Unødvendig å si at de er en drøm å ha på beina!



Andre Go`saker her i kroken i dag er “BalladeMakeren” av Lone Kjedsen 🙂 Herlige ting kan ikkje snakkes ihjel! Hun har sykt mange flotte Stripete Barnekjoler som du finner
HER og denne som eg holder på med kommer ut neste år 🙂 JA eg kan gi beskjed når du kan laste den ned! Kanonherlig!



Som eg fortalte i går skal Jr sin klasse ha pakkekalender i år og da skal alle kjøpe hver sin gave til
Kr 40. HELDIGVIS oppfordrer læreren til å ikkje kaste seg på Sjokoladeplate- Bølgen! Ja det er lett
å hive seg på den, men selv om det sikkert blir litt i overkant av 40 kr har eg valgt å strikke ei lue 🙂
Hva kan man egentlig få for 40 kr i dag? Ja som skal falle litt i smak hos både gutter og jenter?
Det er ikkje lett og eg har nesten mareritt for Jr sin kalender hehe Deodorant står ført på lista iallefall for nå er hans snart tom hehe Me hva ellers liksom?? Blir nok noen Boxere og sokker også,
noen ideèr?

Lua strikker eg i Peruvian Highland Wool, et garn eg har anbefalt mer enn èn gang! Legger opp 96 m og strikker 1 rett og 1 vrang eller du kan strikke 2 rett og 2 vrang – Smak og behag. Eg kommer til
å strikke 1 omgang i hver farge med gjennomgående grått, tror det blir litt kult 🙂

Peruvian Highland Wool kan du kjøpe HER og HER (Norsk butikk)
Det som er så flott med dette garnet er ikkje alle fargene, men ALLE nyansene! FANTASTISK!

Men her vettu! Her har du det eg skal KOSE meg med innimellom! Mmmm fikk jo nesten sjokk da eg oppdaget at Rema hadde etterkommet MASET mitt! Eg var så skuffet over utvalget til denne sjokoladen og nå hadde de utrolig mange forskjellige, ja t.o.m KOKOS!!! Kokos har eg spist noen ganger derfor falt valget på Pekan og Tranebær! Eg ELSKER Tranebær og gleder meg til
å smake den 🙂 Skikkelig lørdags snadder! Ja ALT her er jo det! Mmm så herlig!

 

Hva er DITT Lørdags Godis? Da tenker eg BÅDE Sjokolade og Garn! Noen Favoriter?

Sånn utover strikking så venter eg egentlig bare på at Ali skal stå opp for eg er litt gira på å vrenge soverommet kan du si! Ryggen er fortsatt delt opp til flere plasser og beina kjennes ut som de har løpt maraton! Men men DET går over og dagen blir nok flotters den 🙂

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG LØRDAG!

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #sokker #luer #stripestrikk #lørdagsgodteri #pekanogtranebær

4 kommentarer
    1. De selger tynn tråd som brukes til hælforsterking.
      Jeg strikker genser til hunden nå i Østlandsgarn, men jeg synes det er så stivt. Men det er forsåvidt Smart også, og er mye dyrere.
      Har utrolig masse rester, og skal strikke meg et par koselabber, jeg også

    2. So kjekke blog! Og kor snusa du opp alle fine oppskrifter hen??
      Kor gammal er jr.? Min jr. er snart 16. Kalendergave; Statoilkopp, Lærekøyrings L, Spotify gavekort, appstore gavekort osv;)
      Takk for masse inspirasjon ♡ Har fylgt deg lenge.
      Helsing frå Sunnmøre
      @gigeli #hettestrikk
      Elisabeth

    3. Elisabeth: Jr blir 15 til våren og dette var gode kalendertips, tenkte iallefall at eg må få til et slik PaySafeCard på en av dagene opp under Jul. En annen gave som er et møst er en Julefilm av et eller annet slag eller kinobilletter. Har planer om å se den nye Harry Potter filmen med han. Litt snop kan eg også putte i, selv om det egentlig er mer enn nok go`saker i jula. Tror muligens eg må ta en tur på Søstrene Grene for han liker litt sånn morsomme små ting 🙂 Men sin egen Te-Kopp, det skal han jammen meg få seg 🙂

Siste innlegg