LANGE NISSELUER – NORSK DESIGN


MaBe

Det finnes etter hvert ganske så mange LangnisseLuer og disse til MaBe syns eg er virkelig flotte!
Det at det er norske oppskrifter faller nok også i god jord hos mangen av dere og det er absolutt et fint prosjekt til ferske strikkere 🙂 ALLE burde faktisk hatt ei lang rød lue! TENK på hvor koselig det hadde sett ut om alle gikk rundt med det, ja som i hele desember! Syns det bør bli en LOV eg!
Ja, NisseLue-Loven liksom, og nåde den som bryter den! Fy og Fy!
Da blir det ikkje ost i din musefelle liksom Ho Ho Ho

 

 

DESEMBERHJERTER NISSELUE
Bildet over
Str Barn, Ungdom og Voksen

 

 

 



MaBe

 

LANGLUE – NISSELUE
Str StoreBarn og Dame

 

 

 



MaBe

LANGLUE M/ 8 BLADROSE
Str Barn

* * * *

Eg har satt meg i hodet at eg skal og vil lage Krumkaker i år! Det blir i så fall min første gang!
Mor mi skulle sjekke om hun hadde min mormors oppskrift og tanta mi har det gamle krumkakejernet så det skal eg få låne 🙂 Kan jo bli spennende dette her kjenner eg 🙂 Skal også få noe av de gamle KakeBommene av min mor som hennes mor har hatt side hun var lita jente 🙂 Syns det er viktig å ta vare på noe av det gamle og spesielt det som inngår i tradisjonene 🙂

Nå er det nesten ingen lenger som baker i familien min, neida, ALT for mye fett og kcal i det skal vites!!
Ingen baker etter de gamle oppskriftene heller og DA er det viktig å plukke det opp igjen – Syns eg da!
Eg tar mer enn gjerne på meg noe av den jobben! Kjekt med ting som kan leve gjennom generasjoner.
Dette er jo også ting som eg selv har minner om fra da eg var liten. Som f.eks når eg fikk bli med mormor og lage Krumkaker 🙂 Eg elsker også hennes Sirupsnipper, men det er betydelig mer
arbeid og alle den kjevlingen tror eg ikkje eg orker!

I dag derimot, eller iallefall enn så lenge, ja da skal eg strikke! Fikk strikket ganske mye på luen i går kwell og satser på at den snart er ferdig! Det må den for Jr skal ha den med på skolen i morgen 🙂
Eg må si eg er veldig fornøyd med innsatsen min de siste dagene og alt som skal pyntes er i grunnen pyntet, mangler bare litt i den store gangen Ho Ho Ho

Utover det blir det nok en rolig dag, Jr ligger dønn vadder og sover! Han våknet med DEN halsen
og DE ørene i går + han verker midt i ansiktet sier han. Bihulene kanskje? Han hadde store planer om å gå på skolen likevel siden de skulle øve på mattetentamen, men feberen tvang han under dyna!
Da er det extra herlig at eg i grunnen er ferdig med pyntinga så slipper eg å styre rundt han, mulig eg bare foretar meg litt sånn “rolig” rydding av rommet hans i dag hehe Kan like godt bare starte på det selv for eg kan ikkje forlange at han skal gjøre det før han uansett er bedre *Eg er utålmodig* hehe

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
KJEMPEKOSELIG MANDAG!

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #jul #langnisselue #nisselue #norskestrikkeoppskrifter

0 kommentarer

Siste innlegg