SMØRKJEKS – EN GAMMEL KLASSISK!

Tror du søren ikkje at eg våknet HALV 11 i dag! Eg som skulle gjør sååå mye i dag og da helst tidlig! Men men egentlig ingen hast da! Tok meg en kjapp tur på butikken og fikk mer Sursild og en pakke telys. Tok tiden eg var lynkjapp; Kun 12 min! Satte meg ikkje ned en gang da eg kom hjem gikk rett på kjøkkenet! Hvis du har følgt med på Snapchat så har du jo sett hva eg har bedrevet med og hele prosessen gikk jo kjempefint 🙂 Du finner meg som @vibbedille på SnapChat 🙂

Disse deilige Smørkjeksene er også fine til små koselig FørJuleKoseGaver, ja du vet, når du skal rundt å nisse, ikkje sant? Vet at du har ventet på oppskriften for det er ikkje få meldingen er har fått siden
i går! Men HER kommer den! Kjør på!

420 gr smør (eg brukte Melange)
300 gr sukker
3 egg
3 ts vaniljesukker/essens
800 gr mel
1,5 ts bakepulver
0,5 ts salt

Rør smør og sukker hvit(luftig) ha i et og et egg om gangen, bland inn mel, bakepulver, og salt.
Elt alt godt på benken, KUN et øyeblikk i maskinen først! Del deigen i 2, pakk i plastikk og legg
i kjøleskapet. MINST 2 timer bør den ligge så eg laget deigen om
kwellen og lot den ligge til dagen etterpå.

Stekes på 180 grader i 12 – 15 min

Eg bruker kakestempel (Se SnapChat) Disse kjøpte eg på Aalens, men kan tenke meg at de har de f.eks på Kitch? Disse finnes på nett og du finner noen HER!
Ble 48 store kaker (ca 8 cm) og 10 små (ca 4 cm)

Kan gjerne være greit å gjemme unna noe da de fort kan få bein å gå på!

Nå har eg også satt eg deig med Sjokolade Cookie og de skal eg bake ut i morgen og oppskriften kommer her vettu 🙂 Kjenner at det er VELDIG lurt å bake litt om gangen for nå er eg i grunnen delt i 2 haha

Var nydelig med en skikkelig god dusj og nå er nok en ren Julepysj på!

 

 

Foto: Anja

Sjekk disse FLOTTE sokkene du! Disse er strikket av en leser som heter Anja og det er skikkelig gøy
å få tilsendt slike bilder! Ja du ser det, det er jo eg som har designet oppskriften!
Da er det extra kjekt å se at oppskriften fungerer og kan strikkes av andre.
Oppskriften er Gratis og Norsk og du finner den HER!

Nå ha mor mi kommet her og Holst garnet hennes kom i posten i dag så da blir det TeppestrikkeOpplæring i kwell! Dette blir skikkelig flott, bare vent å se!

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG KWELL

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#julekaker #julebakst #smørkjeks #engammelklassiker #kakestempel #steintøffesokker #strikk #gratisstrikkeoppskrift

4 kommentarer

Siste innlegg