JULEGAVER I SISTE LITEN!

Processed with VSCOcam with kk1 preset
Andrea Mowry

Me har ALLE etter hver gaver som blir kjøpt/laget i siste liten, da er det i grunnen ikkje noe problem om det er ei lue du trenger! Tenk om det var et par sokker du trengte i siste sekund! OJ! Strikke 2 like ting på rekordfart hadde eg ikkje orket, men ei lue går egentlig fint 🙂 Dette er 3 slike lue, ja nesten sånn
i farten luer og i og med at det kun er 7 desember i dag har du egentlig PLENTY av tid! Her kan du boltre deg i herlig garn og gi luene akkurat det utrykket du vil 🙂

 

VANILLA FOG
One Size

 

 

 


Processed with VSCOcam with 5 preset
Andrea Mowry

GO!
One Size

 

 

 


Processed with VSCOcam with g3 preset
Andrea Mowry

PRIM
One Size

 

* * * *

Ok, i dag skal eg utfordre meg selv litt! Er ikkje bare bare å prøve seg på kaker med gamle og gode tradisjoner helt på egenhånd! Krumkaker er det liksom noe hellig over om eg kan si det sånn, ja de blir på en måte nippet på av de eldre for å bekrefte OM de er laget på gamle måten hehe
Nå har eg ei SKIKKELIG gammel oppskrift, ja det er iallefall 100 år, så gammel er den, men om den fortsatt er god gjenstår å se hehe Eller den ER god for moster`n min på snart 80 har pleid å lage de, men nå blir det vel eg som overtar den tradisjonen 🙂 Da gjenstår det å se om eg består!
Røra/deigen(?) laget eg i går kveld så den er klar og jernet er kommet i hus så eg sitter i grunnen bare her å manner meg opp med en kopp kaffi før eg kaster meg uti det 🙂

Min mor har snakket om noen “FingerKrem Kjeks” som hun fikk under krigen og de tenkte eg å teste ut! Har du kjennskap til de?? De ligner litt på dagens makroner, bare i en noe “simplere” utgave,
men skal eg tro mor mi så det de beste hun vet! Så eg tenkte å bringe litt barndomsminner til live!
Fant ei oppskrift som kunne stemme med det hun sa så eg får se hva eg får til 🙂
Utrolig hva man kan få til hvis man først bestemmer seg og når er tiden inne for å kaste seg over skåla med Krumkaker! Blir spennende OG Gøy! DU? Ja du kan jo bli med via SnapChat (vibbedille)
og se hvordan dette ender! Det kan jo bare gå to veier *ler*
 

I går kwell digget eg til det første (av garantert mange) kakefat denne Julen 🙂 4 sorter så langt,
men nå begynner det å komme seg 🙂 Extra kjekt når fatet blir tomt!


 

 

KOS DEG OG FINN PÅ NOE GØY!
HUSK Å NYTE LITT HVER DAG!

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #sistelitengaver #lueoppskrifter #strikkeoppskrifter

2 kommentarer

Siste innlegg