BLI FRISK OG KOM DEG UT I JOBB!

Ja, dessverre, dette er faktisk blitt en realitet! Nå har me rett og slett ikkje råd til å være syk lenger, derfor er det vel best å slutte mens leken ennå er god….? Det får da være måte på hvor mange ganger man skal klare å snu på krona, den kan bare snus en vei, ja og tilbake, men DA er den jo allerede brukt opp! Til neste år er eg stygt redd for at noen rett og slett må ta flere smertefulle og vanskelige valg hver eneste måned,
ja gjerne hver eneste dag!

__________________________________________________________________________________

 

Tenk å måtte stå over lommeboka og velge mellom selv å føle seg bedre eller å kjøpe mat!??
Valget er jo egentlig ikkje vanskelig, spesielt om man har barn for mat må man ha! Hvilken forelder blir man til slutt? En mor eller far som må ty til senga oftere og oftere fordi smertene tar mer og mer overhånd? Man må velge bort det som gjør oss til en noenlunde oppegående foreldre som kan delta på ting uten å sitte å vri seg i smerter! Hva liv vil dette til slutt bli?? Trodde vitsen var å gjøre en hverdag best mulig, iallefall om man var syk? Men når midlene man trenger blir dratt bort under beina på en har man intet valg! Man blir tvunget til å bli enda sykere, enda dårlig og samtidig som dette skjer står regjeringen og roper i speakeren at me må komme oss opp av sofaen og slutte å være så forbanna late! Ja for du er vel klar over at det er DET me er? LATE! Jepp, me ligger å drar oss på sofaen mens den ene “såpa” etter den andre ruller på Tv-skjermen og me svelger unna på småkaker og kjeks! Sorry at eg røpte hemmeligheten din, men de vet det jo likevel, SO WHAT!
Katta er ute av sekken! Ferien er dessverre over….

 

At du har ligget å skreket  av smerte som er 10 på smerteskalaen blir bare applaudert som et meget godt skuespill, du kan slippe maska nå, alt er avslørt- se å få på deg skoa og finn deg en jobb!

HVEM vil vel ansette et menneske som er avhengig av morfin for å i det hele tatt ORKE å stå opp fordi smertene til tider er umennesklige? En person som du aldri vet OM stiller på jobb? En person som trenger et flere timer hver morgen for å få kroppen i gang? En person som trenger å ha ei seng
i umiddelbar nærhet? Hvilken jobb egner seg i det hele tatt for en slik person? Eller en person som blir mer og mer krøkete fordi h*n ikkje har råd til behandlingen lengre? Hvilken?? Fortell meg det!
 

Me må først og fremst bli mer kreative! Ja MER enn det me allerede er! Da snakker eg slettes ikkje om strikking altså! Neida, me må finne flere måter å snu krona på! Det er ikkje bare det at alt skal betales selv for å holde oss på beina, me må spise sunt også- ja og TRENE! Det er ikkje måte på hva den krona skal rekke til! Ja for det er også endringer og innstramming av Barnetillegget til de uføre, ja for de samme personen som er syke og trenger behandling for å kunne ta seg av barna sine!
Det blir virkelig nappet i alle hjørnene nå og mer skal det nappes! Selvfølgelig KUN hos de som allerede har lite, det er nødt å være fordi me allerede er så kreative og tilvenningsdyktige!

Det presses fra alle kanter kun med et mål for øye: FÅ DE SYKE UT I JOBB! For du ser det, alle blir bedre av å jobbe! Me får bedre selvfølelse og me blir stolte av oss selv når me tjener egne penger!
Tror de ikkje at me vet det!?? Det er jo derfor det er så forbanna vanskelig å være syk!

Det er trist og tragisk, men ingen har jo gjort det med vilje! INGEN ønsker å være syk, ingen ønsker
å sitte å gråte etter at man har sendt ungen sin til skolen fordi det er så vanskelig å holde smertene skjult! INGEN vil vise ungene at de har vondt, ALLE vet jo hvor trist et barn blir om mamma eller pappa er dårlige? Man tar seg sammen og ofrer ALT for ungene sine! Nå skal man da heller ikkje få beholde muligheten som kan unngå slike situasjoner!

Dessuten trenger ikkje ungene til Uføre nye sko og støvler minst 2 ganger i året, neida, et par hull
i sålen betyr ingenting for et fattig barn er jo vant med det, ikkje sant?? Ja for siden de rike ikkje er vant med slike forhold må de selvfølgelig skånes, alle skjønner jo det…..
Derfor må de får mer slik at de ikkje havner i en slik situasjon!

Me som er syke har gjerne brukt lange tider, ja ÅR på å lære å leve som syk! Ja bare det ER en jobb! Det er slitsom, men man lærer etter hvert som veien blir til, me lærer oss de små triksene som hjelper oss og våre kjære i hverdagen slik at ingen skal lide unødig. Me omstiller hele tankegangen vår,
me jobber iherdig med å lære å se lyst på livet! GLEDER oss over det me har og er fornøyde
så langt det går. Me lever av å være positiv for å ikkje synke ned i mørke og bli enda en belasting! Ingen må komme å si at de kunne tenkt seg MIN tilværelse,
er ikkje alle som hadde taklet det i det hele tatt!

Men noe har sykdommen gitt meg, og det var slettes ikkje gratis, men eg er blitt STERK!
Mye sterkere enn eg noen sinne trodde det var nødvendig å bli! Men man må virkelig kjempe for tilværelsen! Tror eg kunne ha vunnet et hvilket som helst Reality Show! Det tror eg DU også hadde gjort, uten å blunke! Me hadde knust de andre, fordi me har en indre styrke som man
slettes ikkje bare kan trene seg til sånn uten videre!
 

Det er ikkje bare ute i verden at urettferdigheten råder, neida, t.o.m i kjære gamle Norge! Me må rett
og slett ikkje gi dem tilfredsstillelsen av å se oss bli knekt! Me må få lov til å være syke, selv om me ikkje vil være syke! Det er ikkje noe me kan velge bort sånn med et knips! Noen må dessverre velge enten: å føle seg sånn noenlunde og være sultne eller å bare bli dårligere og dårligere….
Da kan man heller spare penger, ja for man blir jo så dårlig at man orker rett og slett ikkje spise….
Flere kommer til å synke så lavt at de faktisk blir en enda større belastning for de rike…..
Ja hvordan skal vel dette gå??

Hvis du er en sterk og kreativ sjel som må snu på krona og virkelig jobbe for tilværelsen og kjemper hver eneste dag, eller kanskje noen du er glad i gjør det? DEL og la oss bli sterkere sammen og vise at også ME er mer verdt enn dritten man tråkker på ute på gata!

Nå skal eg starte på MÅLET mitt for dagen:
Julekaker til de eg er glad i! Hadde De som styrer bare vist HVA det koster meg å lage til litt kos,
men eg VET at DU vet det og det holder for meg 🙂

 

 

DA GJENSTÅR DET BARE
Å ØNSKE DEG EN FLOTT DAG!
HUSK Å GLED DEG OVER MINST ÈN TING!

Go`klem fra ei Vibbedille som HATER urettferdighet! 🙂

#syk2016 #fådesykeutijobb #statsbudsjettet2017 #blåregjering #fattig #defattigeretaperendamer #laderikefåmer #jobbåværesyk #hverdagsglede #snupåkrona #gjeldsoffer #barnefamilier #barnetillegget #tafradefattigeoggitilderike #skattelette #uføre #sykdom #latskap

13 kommentarer
    1. Det du skriv traff meg rett i hjertet. Eg er også ei av disse late, uføre . Blir så lei av alt som blir sagt og skreve om oss. Trur absolutt ingen vil bytte med oss. Derfor håpe eg virkelig at alle politikere aldri blir sjuke, for dette er ingenting å trakte ette. Du er berre heilt fantastisk, og en inspirasjonskilde . Godklem sender eg deg

    2. Wow, du skulle hatt fast spalte i avisa , de car jo på prikken , jeg også har fått samme dritten om at jeg må bare bli frisk og jobbe , å det er dårlig av dem søm ødlegger for de som trenger hjelp! Kjempe bra skrevet ☺️☺️

    3. Kitty: For å være litt ego oppi det hele så er eg jo glad eg ikkje er avhengig av fysio som dessverre så mange uføre er så her er det mange som kommer å slite! Min situasjone er det i grunnen lite å gjør med, men jammen må me også være kreative og eg vet ikkje hvor mange ganger eg skal klare åsnu den der krone!

      Det er vondt å se venner, kjente og folk man bry seg om virkelig slite! En ting er økonmisk, men når man rett og slett ikkje har råd til å gjøre hverdagen levelig er en skandale!

      Håper virkelig du har det bra og DU er klar over hvor mye du er verdt <3
      Kos deg og nyt det litt extra nå i desember 🙂

    4. Sølvi: Det som er så gale er at uansett hvor syk en politiker blir så lander de med en vanvittig fallskjerm på ryggen og støtteapparatet står klar og tar i mot! Det er forskjellen på de og oss andre dødelige! URETTFERDIG!

      En skikkelig GOD klem til deg også <3

    5. Du er utrolig flink til å sette ord på all urettferdigheten. Bravo. Burde egentlig vært leserinnlegg i avisen dette. Dette er det vi har igjen for at vi (ikke jeg”) stemte fram den regjeringa vi har. Viktigere at de som har nok fra før får skattelette. Har ikke satt meg inn i alt som blir verre for uføre, men blir berørt av at fri fysioterapi blir fjernet. Har en mann som trenger det for utslitte hofter og knær. Nå er det ikke verst for oss, for vi er vel i den situasjon at vi kan prioritere det uten at det går utover noe annet. Men ikke alle er så heldig dessverre. Ønsker deg en fin torsdag Vibbedille.

    6. Det e sant som du skriv at politikerne ikkje vil lide nokken nød økonomisk, dei laga gode ordninger for seg sjøl. Og det er blodig urettferdig. Men likevel unner eg ingen å bli sjuk og uføre, det va det eg meinte 😳. Det skjønte du sikkert 👍

    7. Sølvi: Ja eg skjønte det for ingen ønsker andre vondt <3 Eg ønsker ikkje min verste fiende å bli syk og ufør en gang 🙂

    8. Dette var som om jeg skulle ha skrevet det selv. Kjenner meg så absolutt igjen. Riktignok er jeg så gammel at jeg ikke har barn å følge opp og det er jeg glad for.

    9. May Lis Martinsen: Barn eller ikkje, spiller ingen rolle for man blir jo mobbet likevel! Ja det er rett og slett mobbing det drives med, på et høyt og avansert plan! Du har nå jammen hatt nok og burde vært dette foruten! <3

Siste innlegg