JULA ER IKKJE BARE GLEDE OG KOS

Noen morninger er mer slitsomme enn andre og i dag var det ganske så tungt å komme seg opp,
sånn er det bare! Har nok vært litt for mye Duracell den siste uka og da sier det “SMOKK” en dag.
Ble i grunnen bare sittende her å vase i stolen og kom ikkje i gang med noe. Plutselig var klokka så mye at eg måtte komme meg på butikken før eg hentet Jr på skolen. Det var akkurat som at både formen og humøret steg da Jr kom inn i bilen, han var i godt humør og mittsteg mange
ganger på veien hjem 🙂 Sånn kan man like! Unger er MAGISKE!
<3
 

Før me sparket av oss skoene da me kom hjem sprintet eg bare inn på kjøkkenet og hentet en BRØDKNIV og dro Jr med meg opp i skogen HAHA Stakkars, gutten trodde me skulle hugge JULETRE hehe, Nei, bare nesten skulle med det, eg fikk det nemligen for meg at eg skulle pynte på trappa! Jammen fikk me saget en del og med favnen full kom me oss hjem igjen 🙂

Mens eg pyntet ute satte Jr i gang med å koke spagettien, Ali hadde laget sausen i dag morges 🙂 

Følte bare for å legge ut bildebevis på at eg har vært til skogs i dag med brødkniven *ler*
(Bilde er bare en screenshoot fra Snap, derav den dårlige kvaliteten)


Syns det ble riktig så koselig med masse lys og FAKTISK som den eneste i trappene som har
pyntet ute! Hmmm håper de andre bare er litt trege 🙂

Nå var i grunnen humøret på TOPP for jammen hadde eg ikkje fått gjort litt i dag også! Ho Ho Ho
Da eg omsider daler ned i stolen ringen mobilen…..det var min mor…..Hun var ikkje i form og slettes ikkje god, noen dager bare er sånn! Hun hadde ikkje lyst å være alene + hun skulle hatt en del matvarer på butikken. Da hoppet eg i skoa og kjørte av sted, hentet henne og eg fikk henne med inn på butikken sånn at hun fikk det hun trengte, deretter kjørte me hjem til oss.
Nå ligger hun å kwiler litt på sofaen så hun blir nok her utover kwellen 🙂 

Prøver så godt eg kan å holde stemningen opp, så det er godt at mitt humør kom tilbake 🙂
Det er ikkje alltid like lett, og slettes ikkje når de fleste bare tier og holder seg borte. Ja det kan bli slitsomt i lengden, men det er likevel ikkje grunn nok!

Det som man sier; De som har det BRA har det enda bedre i Jula og de som sliter, ja de sliter også mer i Jula og problemer som man lett kan skubbe under teppet hele året har virkelig en oppblomstring
i Jula, det er trist, men det nytter som sagt ikkje å bare vende ryggen til den som sliter.

Heldigvis har eg en mann som tenker som meg og stiller opp når det er noe
så dette går nok fint denne gangen også 🙂
 

Sånn ellers er det en litt trist “minnedag” i dag, 13.des 2006 døde Ali sin mor helt plutselig og samme Jula, den 24.des døde faren, og det er heller ikkje lett! Det er bedre nå enn det det var i starten,
men nå er det 10 år og ting er lettere. Merker godt på Ali hvilken dag det er i dag

Resten av kwellen går nok garantert med til Strikking og Kos vil eg tro 🙂 Kos deg du også 🙂

TA VARE PÅ HVERANDRE!
DET ER DET SOM ER JUL!

Go`klem fra ei tålmodig Vibbedille 🙂
#tungjul #juleglede #julekos #densomsliterijula #samhold #julepynt #julelys

2 kommentarer

Siste innlegg