DELIKATE OG KJAPPE LUER – NORSK DESIGN


Floetre

Nå er det ca 190 timer til du legger deg (normal tid) på Lille Julaften, dvs du kan ennå rekke et par av disse kjappe luene, ja det er bare å hive seg rundt og få garn på pinnene! Gode luer blir alle glad for 🙂 Oppskriftene er enkle og Pelsdusker får du på de fleste garnbutikker 🙂 Du kan også finne mange fine på Ebay, men de rekker nok sikkert ikkje frem i tide dessverre

 

 

FLETTEFIN DAMELUE

 

 


 



Floetre

 

RIBBELUEN VOL.2
Str 2-10 år / Dame – Herre

 

 

 



Floetre

 

RIBBELUEN
Str 2-10 år / Dame – Herre

 

 

 


 

Selv om eg egentlig er ganske så sliten i dag har eg da fått gjort litt. Var innom på senteret
og fikk ordnet de siste 8 kalendergavene + eg fikk også pakket inn den 24. til oss alle fire
(Julens antrekk ligger i de pakkene hehe)


Satt i grunnen bare å dillet her i stolen og bestemte meg for å gjøre noe som har irritert lenge;
Rydde i skapet på badet! Det var det søren meg kaos så nå har me fått hver vår hylle, fungerer nok mye bedre! Merkelig at det som er felles havnet i MI hylle!(nederst) Sånn er det me mangen
andre ting også, ja at me mødre/koner ofte ta det på oss, ikkje sant?

Fytti katta det ble MYE plastikkboss etter denne ryddinga!
Nå får eg se hvor lenge det går før en av de savner noe! hehe
 

Prøvde så å sitte i ro igjen (Ja eg verker jæ…. i hælene) Fant ikkje roen igjen og stavret meg ut på kjøkkenet og da fikk eg svingt meg litt! Har laget ca 1,1 kilo Peppermyntedeig som nå ligger
i kjøleskapet. Denne skal trilles ut til små kuler og dyppes i sjokolade, blir ikkje gjort i kwell,
men kanskje i morgen? Fikk også “satt” en porsjon med BringebærFlesk 🙂 Da er det i grunnen bare Marsipan og Nougat kuler igjen. Ja så har eg fått resten av Sirupsnippdeigen til min søster så når eg får Ali med meg skal han få kjevle de ut 🙂 Får se om eg orker Kakemenn, men som eg nevnte har eg lyst å prøve meg på FingerkremKjeks 🙂 Akkurat nå verker eg som sagt så fælt i hælene så eg orker ikkje tanken på å lage noen ting mer! Håper virkelig det der gir seg!

Plukker bare opp strikketøyet eg og satser på å få strikket noen striper 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL 🙂

Julefilm på FEM kl 21.30

Go`klem fra ei Juleklar Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #strikkeoppskrifter #norskeoppskrifter #luer #enkeltstrikk #julegavetips

2 kommentarer

Siste innlegg