ROMJULSKOS OG ANDRE STRIKKERIER

Har i grunnen en del aktivt i strikkekurven ved min siden, det er bare å putte hånda opp i og trekke opp noe som frister 🙂 Det Lilla/ Oransje skal bli en deilig hverdagskjole til Alma Sofie. Det er Lone Kjeldsen som er designeren og du finner mange flotte striper HER! Det turkise her er et Leaf Sjal som for øvrig er kjempekjekt å strikke på! Strikker det i deilig Tynn Alpakka fra Drops!
Oppskriften på sjalet finner du
HER! Norsk oppskrift 🙂



Abbye Dahl

Fant noen skikkelig herlige votter! Uff ja, de der “mappene” mine har økt betraktelig nå i Jula!

 

BERRY CABLE MITTENS
Bildet over

Har i grunnen blitt en del strikking på Still Light i Jula, det er det mest avslappende eg har.
Kan i grunnen sovne med dette i fanget og pinnene går av seg selv hehe Hvis du ennå ikkje har en slik tunika BØR 2017 bli året hvor du strikker deg en! Lag din egen versjon! Oppskriften finner du
HER! Orginal strikkes den i Drops sin Tynne Alpakka og det er det eg bruker nå! Har så sykt mange enkle nøster så eg har samlet alle i en kurv og strikker en stripe i hver 🙂

Det beste med dette er jo at Garnstudio har SALG på nettopp dette garnet! Salget finner du HER! Vanvittig mange flotte farger!


Mary Renji

 

WEEK BEFORE CHRISTMAS
Bildet over

 

 

 

I følge planene eg hadde skulle eg hekle mange SLIKE FIGURER! Jadda, og såååå langt har eg kommet på den første soppen…Problemet mitt ble, som regel var det begynt å skumre og bli mørkt når eg satte meg ned for å hekle og lyset var så “rart” og armene mine ble rett og slett for korte!!
Tja, de forholdsvis nye brillene mine skulle nok vært bytta ut med et forstørrelseglass *ler*
Ja for dette er virkelig SMÅTT! Hekler med nål nr 2 og Holst – Jepp, akkurat; TYNT!

 

Nå etterpå tenkte eg å sette meg ned med tunika`en for eg har kommet ganske langt og higer
etter å få den ferdig! Mmmm den kommer til å bli sååå herlig! GLEDER MEG!!

 

Ellers i dag var me ganske tidlig ute for å handle grønnsaker og dill på Sandnes til Nyttår
og Ali er i gang med maten allerede! Blir nok skikkelig godt som vanlig 🙂 Hva spiser dere på Nyttår? Vet mange har kalkun, Mmm det er deilig – Hadde det på Julaften 🙂

Mor mi kommer her i kwell så det blir vel en del skravling, selv om eg så for meg en stille
og rolig ME-TIME kwell, men men Satser på morgendagen 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN ROMJULSKWELL!

Go`klem fra ei Opplagt Vibbedille 🙂

#romjulskos #strikketøy #strikkeoppskrifter #strikkekos #strikking #tunika #leafsjal

5 kommentarer
    1. Her er det kalkun med stuffing, saus laget på innmatkraft, rosenkål og fløtepotet som vi pleier å ha på nyttår. Feirer sammen med fadderfamilien til ungen min hvert år og det er superkoselig. Høres ut som ett virkelig herremåltid som Ali lager og jeg er veldig glad i grønnsaker. Så om du kunne laget ett innlegg om hva han lager i en meza så hadde det vært heilt supert. 😀

    2. Elsker farger, og hekling. Må snart komme igang med et sjal!!!
      Her spiser vi vietnamesiske vårruller med tilbehør. Må tilstå at jeg ikke kan fordra de typiske julemiddagene. Men nybakte rundstykker med sildesalat og kokt egg, sursild osv er helt topp!
      Ha en strålende nyttårsaften!

    3. Jeg elsker begrepet ditt “turnusstrikk”. Det praktiserer jeg her og. Det var en kjempeidé å strikke stripegenser med enkeltnøster. Den blir lekker. Ja, takk til flere bilder. Min Still light har havna litt bak i køa, men rykker stadig fremover. Alpaccaen jeg strikker med kom ut med litt for synlig forskjell i strikkefasthet, da jeg tok igjen strikkinga etter ei tid. Måtte rekke opp og strikke ikke fullt så fast.

    4. Tantekaramellen: Ja, DU! PLING sa det i hodet mitt nå! Tusen takk for skikkelig koselig mail, var meningen å svare deg men det gikk rett i glemmeboka! (Gullfiskhukommelse) Skal love deg bilder fra Garnrommet når eg starter der inne og det kommer nok flere bilder av tunika`en også 🙂 Gleder meg til rommet er FERDIG men fysj det blir litt av en jobb! 🙂

Siste innlegg