NYTTÅRSFORSETT NR 2: FÅ KONTROLL PÅ STRIKKE-TURNUSEN!



*GRØSS* Eg unngår så ofte eg kan å åpne døra inn til garderoben for innenfor der igjen er nemlig Garnrommet mitt! Døra inn til garderoben kan kun åpnes halvveis fordi det er fult opp med
Turnus: Kurver som ikkje kommer inn på Garnrommet…..*Ekstrem situasjon* hehe

Har i grunnen blitt FOR mange kurver! I hver kurv ligger det max 2 prosjekt! Hver gang eg kjøper garn til et nytt prosjekt får det sin egen kurv og dermed har eg det gående
og TurnusStrikken min bare øker og øker!

Hvis du ikkje skjønner begrepet TurnusStrikk så er altså det ei gruppe med alt fra 5 til 15 forskjelllige prosjekt som roteres Gruppevis 🙂 Veldig grei ordning egentlig for eg kommer ALLTID til å ha mange prosjekt om gang. På denne måten får eg slettes ikkje dårlig samvittighet for alt blir strikket på etter tur, PLUTSELIG er det mye som er ferdig og eg kan starte opp med en ny gruppe 🙂 På den måten får man også lite Ufo`er fordi prosjektene alltid er med i en aktiv ring, skjønner??


Problemet nå er at det har gått litt fort i svingene og Turnusen min er litt for stor, dvs eg må rydde og gi noen prosjekt SLUTTPAKKEN! Dvs at pinnen (grunnlaget) blir tatt bort og de havner i en pose (Nav?)
et eller annet sted, gjerne blir det brukt som fyllmasse på større ting, noen blir rekket opp
og “Resirkulert” (Omskolering) og noen andre på de evige jaktmarker (Ufør) – DESSVERRE!

Sist eg gikk med en svart SEKK i Barnehagen i distriktet fikk eg beskjed om at de hadde ikkje brukt for det…..Ja og det var stort sett HELE garn nøster! Da hadde eg ca 20 kilo som
eg kvittet meg med og det ente hos Fretex.


Strikkevesker har eg også en del av! Det er ei annen gruppe, nemlig den MOBILE Turnusen!
Det er sånn type bilstrikk, kafèstrikke, tribunestrikk mm. Her må da ALLE veskene tømmes og sorteres for hvem som får SLUTTPAKKEN og hvem som får være. Knallhard prosess ser du 🙂
Hvert eneste valg er nøye gjennomtenkt….ehee….så langt det er mulig iallefall 🙂
(Behandlingstid ca 6 mnd!)


Noe annet eg også må gjøre er å innhente all ALPAKKA`en som flakser vilt rundt her inne! Ja for når eg nå fjerner noe fra stua må eg stå i døra fra gangen og bare kaste det inn og hvem vet hvor det havner hehe Den stående hylla til høyre her er normalt FULL av deilig Alpakka! <3

Så er det hyllene da, ja her har eg mange ganger planlagt å ha alle strikkebøkene (De har Asyl i stua inn til videre). På øverste hylla har du panikken min fra 2006 og noen år frem! Jepp, ALLE oppskriftene eg kom over ble jo printet og satt i permer/mapper (I Bås)= Kaos i dag!

Hylla under er full av HOBBYBØKER! Bøker som ALLE i Norge har og ikkje er salgbare lenger…..
Tro om naboen kan fyre med dette?? Materiale til St.Hansbålet til sommeren?? Hmmm
Bøkene er akkurat som nye så eg får ta en runde med forhandlinger angående disse 🙂

Under den store klovnen til høyre i bildet har eg ei DIGER kiste og 2 noe mindre! Den DIGRE er SMEKKFULL av Ymse pinne 3 garn, dvs Safir, Rubin, Østlandsgarn mm Ca 20 kg minst. I den ene av de små er full av Finull, Røros og Selbu garn, den 3 er KUN Silja 🙂 Disse 3 Kistene er i grunnen velorganiserte og har sin plass i systemet (Samfunnet) og er absolutt populære 🙂

Fremtiden for mye av det andre er til de grader USIKKER! Kan risikere skikkelig Utvisning etter hvert, men kurvene i stua søker til stadighet om Familiegjenforening så det blir vanskeligere og vanskelige for det er akkurat som de formere seg og eg med mitt hjerte har virkelig problemer å skille de ad!

Kanskje eg burde spurt Listhaug om hjelp i denne situasjonen her?? NOT! EG har plass til ALLE så her skal det sorteres etter beste evne og det skal RYDDES, mulig eg gir bort noe, men forkaste?? ALDRI!

Sitter i grunnen bare her å dormer litt lett og prøver å sleppe av med litt ME-TIME! Litt vanskelig når det er skikkelig DRAMA i luften….Når Drama`et blir dratt inn her kan det av og til koke i mitt hodet selv om det ikkje er vårt, skjønner? Kjenner eg ikkje har godt av det for eg får liksom ikkje slappet av…

Ali har tatt en Time-Out under dyna og det samme gjorde mor mi, eg kunne også ha lagt meg, men da sover eg bare – blir liksom ingen pause om du forstår hva eg mener? hihi BLIR KO-KO snart!
Det er enkelt eg kunne tenkt meg å Knagge litt i hodet og sagt:
“Wake Up and smell the coffee”

Krysser fingrene for at det tross alt blir en fin avsluttning på året og at det er fred å få….

KOS DEG OG HA EN
MAGISK SISTE FREDAG!

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#garn #garnlager #kaos #rydde #sortere #system #orden #turnusstrikk #utavkontroll

8 kommentarer
    1. Hei. Får vondt i magen da du nevner rydding i garn og kasting. Mulig fordi jeg BURDE rydde selv 😂
      De bøkene du nevner alle i norge har og som ikke er salgbare… gidder du sende en mail eller snap med bilde? Kanskje noen kan kjøpes?
      Ha en fin nyttårsfeiring 🙂 *misunner deg den mezaen – jeg innbiller meg det er vidunderlig *

    2. Hvis du har en del sånne halvferdige pledd kan du jo avslutte dem, kanskje de er perfekt babyteppestørrelse. Sikkert mange som vil ha på nyfødtintensiven eller slikt. 🙂 Da går det jo ikke til spille heller.

    3. Skulle du se deg nødt til å utvise noen av beboerne (garn altså, ikke familie ;)) eller gjøre noen av prosjektene uføre så kan jeg gi dem et godt hjem her 😉 særlig pinne 3, 3.5, 4 garn kan få det veldig bra her hvis behovet skulle melde seg 😉 blir veldig misunnelig på det rommet ditt fordi du har jo garn til det meste du skulle komme over av prosjekter 🙂 masse lykke til med forestående rydding når den tid kommer 🙂

    4. Ha, ha, godt å flire litt her jeg sitter mens influensaen herjer i kroppen. Nå har du fått meg i godt humør. Og attpåtil så skjønner jeg at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for mine 2-3 garnkasser, nei jeg har visst 4……5 eller er det 6 pluss “noen” poser her og der 😆
      Jeg gjør også av og til vedtak om utvisning, men da er det helst de aller minste det går ut over. 😆

    5. Kjenner på at du nok er venn med alle garnbuntene dine—enten de er mørke eller lyse — myke eller faste–😘Skulle gjerne vært hos deg og hjulpet deg med litt sortering og rydding der inne , men det ville vel endt med at vi la opp 3-4 nye prosjekter begge to —😱😱Et nytt år gir oss nye muligheter—- heldig er vi——

    6. Dette er integrering på høyt plan! 😉
      Tror det er lettere å få avsetning på garn på SFO enn i barnehagen, og her tar de velvillig imot på eldresentre og asylmottak 😉

    7. Knis. Det var en riktig runde. Jeg kan se at her er arbeid å gjøre, men også akk så mye strikkelykke. Må storfamilier dannes og organisere seg.

Siste innlegg