HUSMOR PÅ SJØLSTYR OG DÅRLIGE VANER!


 

Inngrodde vaner er slettes ikkje vanskelig å snu om man bare starter i den ene enden! Ikkje bare det, men det kan være lurt å TørrTrene om du skjønner, ja f.eks: Hele helga inkl fredagen hadde eg alarmen på 8.00 – 7.30 og 7.00, da var det slettes INGEN problem å stå kl 6.00 i dag! HELT SANT!! Men man kan ikkje bare stå opp tidlig, neida, man må, ja iallefall så BØR man legge seg tidlig så
kl 23.00 var eg UNDER dyna! At Ali ringte kl halv ett og sa han var kommet til Qatar virker jo helt fjernt: “Du er HVOR??” spurte eg i ørska *ler*

Anyway, eg var altså oppe før både sola og fuglene – hadde kaffi i koppen FØR 6 siden Ali ringte 5.40 for å fortelle at han var kommet til Beirut! Vanvittig mas altså HAHA
Halv 7 stekte eg Frokost Pizza til Jr og serverte han på senga kl 7 – OF COURSE! hihi

Kvart på 8 var me klar for Take Off, først bensin, skolen, Rema og Kiwi.
Jadda eg durte inn på Rema kl 8 i PYSJEN! Nada problem 🙂

Tenkte å overraske Jr i dag med ei diger gryte stekte pølser i brun saus – det elsker han!
Kjøpte hele 3 pakker eg, jepp, for da er det også mye middag til i morgen også! + at i kwell er det trening og da er det extra viktig med god middag 🙂 Fikk også med meg hjem en del pålegg,
pesto div sånn at eg kan lage gode matpakker 🙂


Siden eg slettes ikkje kommer til å servere FrokostPizza hver dag er det veldig greit med litt KJAPPE løsninger! Ja du kan si hva du vil, men noen morninger er dette veldig greit!
Sukker eller ei, alle grønnsakene han spiser veier opp for mye av dette 🙂
Fy søren, godt er det også! Eg digger Honny Corn 🙂

Fikk også Frokostbilde fra Ali og dette gjorde han KUN for å friste hehe Dette er nemligen osten HALOUM og den er helt FANTASTISK!! Sammen med baguetter og oliven er det enestående +
at det må skylles ned med varm te 🙂


Er i grunnen ved veldig GODT mot eg og tror nok at dette kommer til å gå helt SUPERT! Så lenge eg legger meg tidlig og står opp tidlig (samma hvilken tid eg sover mine 6-7 timer) så kommer dette til
å fungere. Kommer ikkje til å kjøre Jr hver dag, Nop, nå er det frem med sykkelen. Siden eg skulle på butikken i dag og det regnet kjørte eg han. 

Da eg kom hjem fant eg jo ut at me hadde IKKJE poteter!?!?! Hmmm trodde Ali hadde kontroll på MatBoden eg hehe Jaja så må eg på butikken IGJEN, men det kan eg gjøre senere så kan eg
hente Jr med meg hjem samtidig 🙂

Etterpå nå går eg bare å lager middagen eg så er det gjort, EFFEKTIVITET heter det tror eg 🙂
Der etter regner eg med det er masse tid til både strikking og alenetid 🙂
Er i grunnen ganske så stolt av meg selv så langt 🙂

Men ok, mulig eg er litt bortskjemt, MEN eg er slettes ikkje hjelpaslaus! På INGEN måte 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE MANDAG 🙂

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#hushjelp #alenemor #middag #tidligopp #frokost #effektivitet

5 kommentarer
    1. Imponert. Klart dette går bra. Hyggelig for både deg og jr at du er oppe og duller litt på morningen. Det er ikke å skjemme bort. 😉Jeg smurte matpakke til til den eldste enda mens hun studerte og bodde hjemme. Ønsker deg en fin dag.

    2. Godt jobba Vibbe. Selvfølgelig klarer du dette. Men husk å hvile mye også. Klem fra meg.
      PS. Godt å vite at Ali er trygt framme hos familien.

Siste innlegg