KYLLING MED PESTO – ENKELT OG HELT HIMMELSK GODT

Da eg spurte Jr hva han hadde lyst på til Lørdagsmiddag var han ikkje sen om å ønske PestoKylling! Både han og Amira elsker det og er det en middag som blir spist opp så er det denne! Det som ikkje spises på lørdagen tas glatt til søndagsfrokost 🙂 Om det er sunt eller ei, nei det vet eg ikkje,
men det er jo kylling da + noe ekstra tilbehør hehe

Dette trenger du:
Så mye kyllingbryst som du trenger
Eg tok 4 siden me var 2 personer
1 glass Pesto
1 pose Pinjekjerner
4-6 fedd hviløk
Små tomater

Slik gjør du:
Rens filleène for evn fett og vask godt
Skjær hver filè i passe store biter, i ca 4
Salt og peppre godt og stek de gylne og legg de i ildfastform
Klask et glass Pesto over kyllingen, hakk pinjekjerner og hvitløk, fres dette gylent i panna
og ha over kylling og pesto. Dander med litt små tomater om du har,
disse blir herlige etter en runde i stekeovnen 🙂

Kok ei gryte med pasta, me foretrekker “Penne”

Eg lager ofte middagen på formiddagen så eg tar aluminiumsfolie på formen og lar den stå.
Setter den i ovnen på 180 grader når eg skal koke pastaen 🙂


Salat er jo et SUPERT tilbehør og det har blitt fast med akkurat denne salat til PestoKyllingen.
Eg har selv komponert den og er ikkje noe avanserte greier. Bruk den salaten du vil,
i dag ble det HjerteSalat her siden den kostet 10 kr.

Ellers har eg oppi dette:
1 boks mais
1 boks Kidney Bønner (SKYLL godt!)
Litt agurk
2 rødløk i litt store biter
Små tomater
2-3 bokser med sånn små plastikkbokser med Fetaost og Oliven
Hvis eg har hjemme topper eg salaten med 1-2 Avakado i skiver

Serveres uten dressing siden det allerede er litt “dressing” i den fetaostboksen

Da er det bare å si: DIGG INN!!

Frem til i morgen ligger det film av hvordan eg lager det hele inne på SnapChat (vibbedille)

* * * *

Etter middagen ble eg så søvning (og noe kvalm!) så eg sovnet faktisk sånn halvveis sittende med beina over ermlendet og eg sov i litt over 1 time!! ER DET MULIG!?? Ahaa var jo stiv plasser eg ikkje visste kunne stivne! OMG! Men nå har eg da fått i meg litt kaffi og pakket meg inn i ULLteppe!
Å hekkan man kan fryse når man våkner etter en kwil uten teppe! Brrr Men Ok, det er kun 2 grader
og skyvedøra sto litt oppe…..gjerne ikkje rart eg frøs!

Anyway eg er klar for kwellen og satser på å holde meg litt våken og at eg gjerne får sovet et par extra timer i morgen tiden, skal gå inn for å sove til kl 9!! Prøvde i dag, sukk, men våknet jo halv 8!

Men vettu hva?? WOW sier eg bare! Har fått ganske så BRA respons på PostKort innlegget mitt! JuHuuu Boka mi fylles opp + eg fant en del adresser på mailen min også så nå ser eg virkelig frem til koselig post og det håper eg DU også gjør! Litt av vitsen med dette er jo gjerne med tiden å danne en slags “Postkort-Ring” på en måte! Skal nok tenke ut neste trekk etter hvert 🙂

Det blir som å ta “Makta over Postkassen” hehe

Nå derimot er det på tide å ta fatt på strikketøyet, senke skuldrene (Pju-Hu Jr er god og mett hehe)
og bare slappe av med en film eller noe utover kwellen 🙂 Gjør det du også 🙂
Kom i mål med denne dagen også 🙂

 

SLENG BEINA I SOFAEN OG NYT
EN DEILIG LØRDAGS KWELL
<3

Go`klem fra ei kjempeglad Vibbedille 🙂

#alisdelikatesser #kylling #pesto #pestokylling #salat #fetaost #oliven #avakado #godlørdagsmiddag #pinjekjerner #hvitløk

5 kommentarer

Siste innlegg