SERIØST?? EG TRENGER HJELP!

Eg legger på ingen måte skjul på det, men seriøst?? Det popper til stadighet opp noen skikkelig dilemma her i Go`stolen altså…..Ja på StrikkeFronten!

Her sitter eg og nyter søndagen vettu, ja akkurat slik eg sa eg skulle gjøre! Ja t.o.m støvet får ligge
i fred for eg fant fortsettelsen på “Gilmore Girls” på Netflix (10 år etter handler den om) og eg virkelig koser meg…..så begynner plutselig hjernen å “jobbe” litt på sidelinja….

Her er eg meget godt i gang med Lone Arnsted sitt FANTASTISKE COLORIZE sjerf/sjal
(Gratis Oppskrift!) vettu, men eg begynte å fundere på mine valg av farger…KRISE!
Eg strikker jo i en flott Turkise og en Mørke grå (Kauni)…..

…til den andre halvparten av sjalet (Der Lone har Limegrønt) er planen å ha lyse grått…..? Altså et ganske så “Normalt” sjerf hva angår farger! Blir det noe KJEDELIG kanskje?? Sitter å vurdere om eg gjerne også burde hatt Limegrønt på den andre siden?? Det er jo “min” farge så sånn sett er det ikkje noe problem…..Hva syns du? “Problem” Nr 1. Trenger litt synsing her Takk 🙂


Lone Arnsted

Her ser du da COLORIZE sjerf/sjalet til Lone i sin helhet! Ikkje sant det er helt vidunderlig fantastisk!? Spesielt i de fargene! WOW sier eg bare! Meeen, eg var da altså Økonimisk Bevisst
(Alt er relativt!) og brukte de nye Kauni nøstene som har ligget på lageret siden i høst.

Men så, til “Problem” Nr 2:
Eg er DØNN forelsket i de Røde/Rosa Stripene…..Bruker i grunnen lite Rødt og Rosa,
men i denne kombo`en er det jo så EVENTYRLIG herlig, ikkje det??
Eg har virkelig lyst å bruke denne varianten til noe annet! Ja som f.eks til en Still Light Tunika!
Ja eg er gal, fullstendig klinkokos, men what to do liksom??

Hvis du ser bort fra de prosjektene eg allerede er i gang med, er det f.eks tåpelige farger til meg?
Ja som en 46 år “gammel” dame!?? Husk at eg er veldig UNG i sinnet! hehe Kunne i tillegg til disse stripene tenkt meg noen små detaljer i Limefarge….. Det er NOE med de 3 fargene sammen liksom…

Eg er fullstendig GIRET og går ganske snart fra hele konseptet!

Vær så snill å del din synsing med meg i kommentarfeltet! Eg er nemlig kun 3 klikk unna fra å bare bestille garn til HELE sullamitten! Ja forresten, har du f.eks strikket en Still Light i Kauni??
I tilfellet, hvor mange nøster gikk det ca i sånn ca str Medium?

Sånn ellers på en søndag har eg blittt intervjuet av “Byas” (Det ble eg før helga forresten) Ut i fra hvor lenge eg snakket med Journalisten og hvor mye eg fortalte om temaet så var det jo KUN en brøkdel som kom med og alt blir heller ikkje fortalt av meg da det også ble intervjuet en annen +
at alt heller ikkje er riktig, men pytt pytt, All PR er god PR sies det *ler*

Intervjuet kan du lese HER!
 

 

KOS DEG VIDERE,TENN NOEN
LYS OG NYT RESTEN AV ETTERMIDDAGEN!

Go`klem fra ei Fullstendig GIRA Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #colorize #sjerf #sjal #striper #gratisoppskrift #kauni 

29 kommentarer
    1. Har du ikke pratet varmt om sennepsgul (ca) da? Det er jo kjempelekkert til de fargene du allerede er i gang med!
      Bortsett fra det – kjenner meg SÅ godt igjen i fargevalgklemma…….
      Ha en fortsatt “ullen” søndag ♡

    2. margaretha: Jo eg har lyst på den Sennep og den kunne vært flott til de Turkise/Grå stripene eg har her, men eg finner ikkje den riktige fargen i Kauni Hmmmm

    3. Mona Charlotte Hansen: JuHuuuu og SHALLABAIS!Nå er det søren meg like før her! Ja at Visa`en hopper ut av lommeboka, eller WOW eg har jo Paypal! EGentligt LIVSFARLIG! MoHaaa

    4. Strikk deg en stillight i rosa å røde striper også har du halskant og ermekant i limegrønn blir kjempe fint!

    5. Jeg sier som de andre, kjør på med de fargene du liker og trives med. Ingen grunn til å bli kjerring bare fordi man har passert 40.
      Når det gjelder antall nøster kauni til still light er jeg veldig usikker, men jeg brukte 2 nøster ensfarget kauni til en ekstra lang genser med mal fra pinneguris hverdagsjakke str S. Den ble vel rundt 72 cm lang tror jeg. Håper det hjelper litt da jeg ve du har mønsteret og også har strikket denne tidligere.
      Klem

    6. Fargar! Limegrønt til sjalet: JA! Knæsjstripete Still Light: Definitivt JA! Go for it!!

    7. Altså, den eneste måten å finne ut på om lime blir fint sammen med det turkise/grå er jo bare å prøve, eller hva? Enten så blir det fint eller så rekker du opp igjen. 🙂
      Sånn ellers så stemmer jeg for at du gjør ferdig de tunikaene du holder på med før du begynner på enda en. *gledesdreper* 😉

    8. Merete nattugle: Tja ja da kan det gå med 2 Kauni Kauni, spesielt når de eg nå har bestilt er på hele 150 gr! Hvis ikkje er det ikkje mange klikk inn på butikken igjen MoHaaa

    9. Kristin Slettum: Neida, ingen Gledesdreper, eg bare oppretter en egen Still Light Gruppe i Turnusen min hihi Ikkje verre ennn det, en må det nå for garn er kjøpt og betalt MoHaaa

    10. Enn om du ikke bruker Kauni på den andre halvdelen? Sennep i en annen kvalitet, kanskje litt lodden variant? Det er jo det som er moro, leke med garnet, og lage sin personlige utgave. En oppskrift er heldigvis bare en ledetråd, jeg ramler iallefall alltid av underveis 😉

    11. Hva med Pinneguris Hverdagsjakke i rødt og rosa, med lime vrangborder? Bruk akkurat de fargene du vil. Jeg strikket meg en lue i lilla og oransje for litt siden.

    12. Farger og alder hører ikke sammen … Kan være en grå mus på 20, og en fargerik dame på 75. Tror det hadde vært fint med lime ja. Skjerfet får da et annet utrykk… men med grått er det muligens litt mer anvennelig. Finner du ikke fargen i Kauni går det kjempefint å bruke Finullgarn.
      Sitter her og ser for meg skjerfet i rosa, rødt og orange. Hvilken farger som bør være hvor har jeg ikke helt for meg enda 😉

    13. Kauni nøstene jeg brukte til den genseren var også på drøyt 150 g pr nøste.

    14. Og genseren ble altså strikket i størrelse small, eller liten om man vil. Så har du det helt klart også:))

    15. Merete nattugle: Ok, da spørs det om eg kommer heelt i mål med 300 gr, men det er en GOD star + eg er veldig flink med supplering hehe Dessuten er jo Nettbutikken kun et par klikk unna 🙂 Går nok så fint så 🙂 Tusen Takk for alle opplysningene 🙂

    16. Solveig: Rosa/ Rødt/ Oransj er fullstendig KONGE spør du meg! Nå er uansett Rødt og Rosa på vei i posten til meg så stripete tunika skal bli. Ser ut for at det er vanskelig å finne Limefarget Kauni så det spørs om eg ikkje må gå for Finull, HVIS eg ikkje har noe Lime Hifa2 på lager! Der må eg sjekke i morgen 🙂

    17. Tussi: Har bestilt Rosa og Rødt Kauni så det skal absolutt bli stripete Tunika på meg! Selvfølgelig med noen detaljer i kontrastfarge 🙂 JuHuuu

    18. margaretha: Ja det er i grunnen gøy å leke med kvaliteter, men eg er ikkje så flink til det liksom….Får se hva det blir til 🙂

    19. Merete nattugle: JISES! la inn en bestilling eg, men avbrøt! HEKKAN! Den ble faktisk så mye som 214 kroner for det ene nøstet! NOP! Da tar eg heller en tur til Husfliden inne i Stavanger 🙂 Men Takk for at du fant det, men 100 kr i porto for 1 nøste er alt for mye……Trist….

    20. Herregud for en fraktpris, den sjekket ikke jeg:((. Sorry. Godt du fant ut av det før du sendte bestillingen.

    21. Merete nattugle: Ja eg bare la inn en bestilling for å se totalprisen, men det er da ganske voldsomt at det skal koste så mye!?!?! Da er det koseligere med en ByTur 🙂

      For de 2 nøstene eg bestilte fra Sverige tidligere i kveld betalte en KUN 48 kr i frakt/porto 🙂 Ble totalt 180 kr i norske kroner Så skal det koste en del mer for kun 1 nøste her i Norge?? Hmmm SPUUUKI spør du meg hehe

Siste innlegg