GO`SAKER I POSTEN OG EN ELLERS HERLIGE DAG

JuHuuu det er jo nesten Julaften på en helt vanlig torsdag jo! INGENTING kan slå det å få GARN
i posten selv om eg har kjøpt det selv 🙂 Det beste av alt?? Det var 100% riktig farge
(De er en anelse dempet i RL)  Fargene heter GG (Rød) og JJ8 (Rosa). Så nå skal det bli Tunika på meg Woop Woop! Selvfølgelig er det en Still Light Tunika, ingen over, ingen ved side! JA eg vet eg allerede har en på pinnen, der skal eg sette lommene på en tråd og som eg ALLTID sier: Alt kan kombineres og eg har herved startet en Still Light Gruppe i Turnusen min JuHuuu Nå mangler eg bare et Kauni i Lime farge som skal være detaljer på tunika`en og muligens andre halvdel av Colorize Sjerfet (Norsk og Gratis Strikkeoppskrift)
Har fått et godt tips om hvor eg kan kjøpe Lime Kauni så det skal sjekkes ut 🙂

Dessuten fikk eg denne snodige og helt GENIALE saken i posten!  For ganske mangen år siden
laget eg noen slike, men eg hadde virkelig problemer med å finne gode “kopper”!
Husker eg ente opp med slike minipotter i terakotta, men de ble ikkje gode!

Denne derimot er helt SUPER og holde skikkelig godt! Den brukes altså til å holde et strikketøy i f.eks Turnus godt på plass mens det venter på tur 🙂 Her har eg satt 5 pinner str 4mm på plass og det er slik du gjør når du f.eks strikker sokker, ja da er du i allefall sikker på at pinnen holder seg på plass 🙂

TUSEN TAKK Wenche! Dette satte eg virkelig stor pris på!
Det eneste eg lurte på, har du laget alt selv? Ja selve “Koppen” også? Hvis ikkje vil eg gjerne vite fra hvor du fikk tak i de hehe Har som sagt leita uten å ha funnet!

Mitt FØRSTE Postkort kom også fra Wenche og så snart eg finner Tapen skal det henges opp på døra, der etter gjenstår det å se om eg gjerne klare å fylle hele døra! Jepp, eg er en EVIG Optimist som du vet. En ting er sikker, det er skikkelig KOSELIG med postkort! Man trenger ikkje skrive så mye,
men noen GODE ord i hverdagen kan gjøre en forskjell for såååå mange! Bli med å send du også!

Du trenger nødvendigvis ikkje sende til meg, selv om eg ville blitt JUBLENDE glad, men send til noen DU mener trenger en liten påminnelse eller noen koselig ord. Alt for mange er som eg nevnte ensomme eller alene, andre har det så travelt at de har ikkje tid å tenke! DA er det godt med et lite pust i dagen 🙂 GLED noen du også! Eg sendte 2 kort i dag, så gjenstår det å se hvor de ender opp 🙂

Nå har eg lovet Jr at eg skal se på GLEE så det er vel best å lye! hehe Dvs at litt senere svinger me middagen, han steker pølsene og eg mikser Potetstappa, Toro Of Course!

Men nå? Strikking OG serie altså 🙂
Dusjen er unnagjort, helgekosen er i hus og rene koseklær er tatt på! Kan neppe bli bedre!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLANDES ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #kauni #garn #stilllighttunika #strikkedubeditter #kosihverdagen #postkort #sendetkort

9 kommentarer
    1. Kjekt du har noe å bruke den til;) Den er laget av et lokalt snekkerfirma som lager mye fint og praktiske ting.

    2. Wenche: De var helt knallgode! Tenkte nesten de var håndlaget ja, var nesten alt for fine til å komme fra Panduro haha 🙂 Den blir iallefall brukt her 🙂 Tusen Takk 🙂

    3. Snikkerbuda Andersen heter de på FB, de som har laget den. Kalles for spøtehetta.

    4. Fine farger på Kauni-garnet! Hvor kjøper du Kaunigarn? Syns det varierer slik i pris….;-/

    5. Magiske masker i Stavanger Sentrum selger også disse 🙂 så vet du hvor du kan få tak i litt nærmere hjemme 😉

    6. Monika: Ahaa så flott! Helt ærlig? Eg visste ikkje at det var flere garnbutikker igjen i byen utenom Husfliden 🙂 Har du en adresse på den også? Eller hvor den ca ligger?

    7. Marianne: Varierer voldsomt! Disse to (Rød og Rosa) kjøpte eg hos GARNKORGEN i Sverige og de kostet KUN 68 norske kroner! Totalt for begge 2 betalte eg 186 Nkr INKL frakt 🙂 De hadde derimot ikkje Limegrønt så det har eg bestilt fra Flamingogarn.no og der kostet Kauni 99 men de har også lav frakt 🙂 Nå er det Limegrønne på vei til meg 🙂

Siste innlegg