LOTHEPUS-LUA; ÅRETS HOTTESTE STRIKKELUE! GRATIS!

Bildet tilhøre Dale Garn, dvs eg har lånt det fra Facebooksiden deres

Ok, så gikk eg litt av skaftet eg også, jadda, eg måtte jo bare laste ned denne farsotten her!
Det er jo bare å henge seg på er det ikkje det?? Ja den ER lekker og det er absolutt en lue eg kunne tenkt meg + eg hadde brukt den! Selvfølgelig vil/må eg ha den i AKKURAT disse fargene, det er jo MINE farger jo! Så var det jo garnspørsmålet da....Hmmm....sjekket ut orginalgarnet i går og tok en sjefsavgjørelse, ja som eneste sjef kan man det ser du :) Her skal det i tilfellet brukes garn fra lageret!

Helt ærlig: Eg syns det er alt for dyrt å betale 450 kr i garn.....for ei lue, uansett hvor lekker den er
og overraskende (maby not!) nok har eg også AKKURAT disse fargene i lageret mitt! T.o.m i passende Alpakka som sikkert blir fint, OMG det oppsto plutselig en meget farlig situasjon her nå! Ahaaa
Så DIGG
! Lyst på Gratis oppskrift? Det eneste du forplikter deg til er å motta Nyhetsbrev fra Dale
og det trenger da slettes ikkje være et minus, eller hva? Ja en mail eller 2-3 til dagen eller uka spiller ingen roller, i allefall ikkje om det det handler og garn og oppskrifter, enig? How Nice!

LOTEPUS LUA
Størrelse Dame
GRATIS

Fyll ut feltene merker med rød stjerne, klikk send og Vips så dukker oppskrifta opp nede på skjermen din! Lykke Til! Nå har også DU noe å strikke på i helga :)

* * * *

Eg der i mot har en foreløpig plan om å starte på NOK en Still Light Tunika i nettopp

DETTE garnet som eg viste deg i går! JuHuuu

Ikkje bare det, men i går fikk eg også tak i Limefarget Kauni takket være Tips fra en av dere
og
Flamingo Garn har allerede sendt det avgårde forhåpentligvis :) Fant ut at det som lignet mest på Limefarge på bildene var nr RR11 så da satser eg på å ha rett :)

Siden Jr fortsatt er litt utav drift tillot eg meg til å sove noe lengre i dag, hadde klokka på 8 og våknet halv 8, syns det er best å få sendt mail til læreren FØR skolen starter :) Uansett så elsker eg tidlige morninger og syns det er sååå herlig å sitte her når det lysner i øst :) Er faktisk MINUS grader ute Hmmm trodde temperaturen skulle gjøre et kraftig hopp oppover eg?? Ja hvor ble de 15 gradene av som var meldt på nordvest landet?? Bare tull hele greia eller? hehe

Planer for dagen er ikkje så mye siden eg tok å hentet hjem Helgekosen i går, men det eg HAR planer om er å se videre på en serie eg likte veldig godt; "The Good Wife", hekkan, kan ikkje skjønne hvorfor eg ikkje har sett den før!?!? Liker jo veldig god de skuespilleren også så dette var helt herlig!

Dessuten skjer det muligs noe gøy i dag! Ja noe som DU kommer til å få glede av! SÅNT liker eg vettu! Hva det evn er og når det evn kommer til å skje noe vet eg ikkje helt, men litt sånn smått er på gang!

Nå blir det nok en runde på badet, må jo stelle meg litt selv om eg "Bare" skal være hjemme for resten av leiligheten er i grunnen strøken så noe må eg jo vaske hehe Muligens eg skal teste ut noe nytt
i dag, VELDIG usikker så eg tror eg må sette Jr på saken og ta en liten opplæring med meg,
meeen kanskje me snakkes før du aner :) Nå en dusj før det blir serie og strikk :)

KOS DEG OG HA DIN
EGEN PERFEKTE FREDAG!

Du er fullstendig KONGE!

Go`klem fra ei Helgeklar Vibbedille :)

#strikk #strikking #Lue #lothepuslua #dalegarn #dale #farmenkjendis2017 #lue #hat #knit #knitting #gratisstrikkeoppskrift

42 kommentarer

ønsker oppskrift på lua

monica: Klikk på linken i innlegget, dvs de store bokstavene

Helt ærlig 450kr i garn for ei lue, uansett hvor flott den er. Garn har jeg i masse vis:)

Edith Dahlø: Ja eg er helt enig så her skal det brukes garn fra lageret :)

Kristin Slettum

Kristin Slettum

Kunne ikke ramle meg inn i halvsøvne å bruke ett halvt ukesmatbudsjett til garn til ei lue. Så om den skal strikkes her blir det i noe helt annet.

Mathandling ja...tror ikke vi trenger det, men jeg må sette opp ukesmeny for neste uke.

Ha en fin fredag. :)

Kristin Slettum: Man kan jo strikke en STOR genser for den prisen så det blir ikkje katuelt her heller :) Her er ukesbudjetttet for neste uke satt opp men menyen har me ikkje blitt helt enig om ennå :) Blir nok ferdig i løpet av helga :)

Kos deg :)

Den er så utrolig fin! Ikke rart den har blitt populær, hehe :)

Eg bur på nordvestlandet (Sogn og Fjordane) og her var det 11 grader i går.

Ninni: Ja det var der det var meldt varmest så heldigen dere. Her startet me på-3 i dag og endte ut på 7 så det ble ikkje så aller verst :)

Gunn Kari Flaa

Gunn Kari Flaa

Ønsker oppskrift på lothepus lua

Gunn Kari Flaa: Klikk på linken i innlegget

Ønsker oppskrift på lotepus lua til dame

Kristin: Bruk linken som ligger over her i innlegget

Tove Johansen

Tove Johansen

Ønsker å strikke den tøffe Lothepuslua 😊👍

Tove Johansen: Klikk på linken i oppskrifta

Hvilken type tråd brukte du? Som er billigere?

Ida: Eg har ikkje strikket den, men om eg skal strikke den tror eg at eg skal prøve med Lima, ser flere strikker med det :) Det er Drops som har Lima og det betydelig billigere, men et deilig garn :)

Noen som har strikket Lotepuslue dame, Når mønster b er ferdig og begynner med felling skal mønstert fortsette helt til toppen? Eller bare garnet som er en omg rett. jeg strikker i grått.

jorunn: Nå har ikkje eg strikket denne lua selv så eg kan ikkje svare deg. Men eg tror det er lettere å spørre om dette f.eks på en StrikkeGruppe på Facebook da leserene her sjelden leser kommentarene på eldre innlegg :)

Hello, is the pattern also available in English?

Andrea Jung: No I`m sorry :)

Har strikket lotepuslua i merino exstra fine. Det er et garn som er godt å strikke med og holder seg godt. Koster kr. 31.- pr.nøste. orginaltråden som koster kr. 75.-

xxx

Benny Marie Hafver

Benny Marie Hafver

Fantastisk flott lue😊

Laila Veronika Jonassen

Laila Veronika Jonassen

Takk for gratis oppskrifter👍

Eva Østerås

Eva Østerås

Fin lue

Maryon Nymark

Maryon Nymark

Ønsker oppskrift Lothepus lua

Takk for oppskrifta

Aud Mary Tveranger

Aud Mary Tveranger

Lote pus huen kler alle ,så den vil jeg strikke.

Takk for oppskrift

Ønsker mønster på Lotepuslua

Aud Lillian Grindheim

Aud Lillian Grindheim

Ønsker oppskrift på lotepuslue😄

Karianne Trollsås

Karianne Trollsås

Vil gjerne ha oppskriften på Lothepus lua,,, vær så snill 😊

Karianne Trollsås: Klikk på linken i innlegget så kommer du til oppskrifta

Linda garberg

Linda garberg

ønsker oppskrift på lue

Linda garberg: Klikk på linken i innlegget og VOLÀ!

sonja fredriksen

sonja fredriksen

Vil gjerne ha oppskriften

sonja fredriksen: Klikk på linken i innlegget og VOLÀ!

Marianne Renate

Marianne Renate

Ønsker gjerne å få oppskriften på lua.

Marianne Renate: Det ligger link i innlegget over her. Store bokstaver

Laila Rosa Nygaard

Laila Rosa Nygaard

Jeg vil gjerne ha oppskriften på lotepus lua til dame

Laila Rosa Nygaard: Det ligger link til oppskrifta i innlegget