Tante er fortsatt Gal

LOTHEPUS-LUA; ÅRETS HOTTESTE STRIKKELUE! GRATIS!

  • 27.01.2017 kl.09:10

Bildet tilhøre Dale Garn, dvs eg har lånt det fra Facebooksiden deres

Ok, så gikk eg litt av skaftet eg også, jadda, eg måtte jo bare laste ned denne farsotten her!
Det er jo bare å henge seg på er det ikkje det?? Ja den ER lekker og det er absolutt en lue eg kunne tenkt meg + eg hadde brukt den! Selvfølgelig vil/må eg ha den i AKKURAT disse fargene, det er jo MINE farger jo! Så var det jo garnspørsmålet da....Hmmm....sjekket ut orginalgarnet i går og tok en sjefsavgjørelse, ja som eneste sjef kan man det ser du :) Her skal det i tilfellet brukes garn fra lageret!

Helt ærlig: Eg syns det er alt for dyrt å betale 450 kr i garn.....for ei lue, uansett hvor lekker den er
og overraskende (maby not!) nok har eg også AKKURAT disse fargene i lageret mitt! T.o.m i passende Alpakka som sikkert blir fint, OMG det oppsto plutselig en meget farlig situasjon her nå! Ahaaa
Så DIGG
! Lyst på Gratis oppskrift? Det eneste du forplikter deg til er å motta Nyhetsbrev fra Dale
og det trenger da slettes ikkje være et minus, eller hva? Ja en mail eller 2-3 til dagen eller uka spiller ingen roller, i allefall ikkje om det det handler og garn og oppskrifter, enig? How Nice!

LOTEPUS LUA
Størrelse Dame
GRATIS

Fyll ut feltene merker med rød stjerne, klikk send og Vips så dukker oppskrifta opp nede på skjermen din! Lykke Til! Nå har også DU noe å strikke på i helga :)

* * * *

Eg der i mot har en foreløpig plan om å starte på NOK en Still Light Tunika i nettopp

DETTE garnet som eg viste deg i går! JuHuuu

Ikkje bare det, men i går fikk eg også tak i Limefarget Kauni takket være Tips fra en av dere
og
Flamingo Garn har allerede sendt det avgårde forhåpentligvis :) Fant ut at det som lignet mest på Limefarge på bildene var nr RR11 så da satser eg på å ha rett :)

Siden Jr fortsatt er litt utav drift tillot eg meg til å sove noe lengre i dag, hadde klokka på 8 og våknet halv 8, syns det er best å få sendt mail til læreren FØR skolen starter :) Uansett så elsker eg tidlige morninger og syns det er sååå herlig å sitte her når det lysner i øst :) Er faktisk MINUS grader ute Hmmm trodde temperaturen skulle gjøre et kraftig hopp oppover eg?? Ja hvor ble de 15 gradene av som var meldt på nordvest landet?? Bare tull hele greia eller? hehe

Planer for dagen er ikkje så mye siden eg tok å hentet hjem Helgekosen i går, men det eg HAR planer om er å se videre på en serie eg likte veldig godt; "The Good Wife", hekkan, kan ikkje skjønne hvorfor eg ikkje har sett den før!?!? Liker jo veldig god de skuespilleren også så dette var helt herlig!

Dessuten skjer det muligs noe gøy i dag! Ja noe som DU kommer til å få glede av! SÅNT liker eg vettu! Hva det evn er og når det evn kommer til å skje noe vet eg ikkje helt, men litt sånn smått er på gang!

Nå blir det nok en runde på badet, må jo stelle meg litt selv om eg "Bare" skal være hjemme for resten av leiligheten er i grunnen strøken så noe må eg jo vaske hehe Muligens eg skal teste ut noe nytt
i dag, VELDIG usikker så eg tror eg må sette Jr på saken og ta en liten opplæring med meg,
meeen kanskje me snakkes før du aner :) Nå en dusj før det blir serie og strikk :)

KOS DEG OG HA DIN
EGEN PERFEKTE FREDAG!

Du er fullstendig KONGE!

Go`klem fra ei Helgeklar Vibbedille :)

#strikk #strikking #Lue #lothepuslua #dalegarn #dale #farmenkjendis2017 #lue #hat #knit #knitting #gratisstrikkeoppskrift

42 kommentarer

monica

27.01.2017 kl.10:13

ønsker oppskrift på lua

Vibbedille

27.01.2017 kl.10:56

monica: Klikk på linken i innlegget, dvs de store bokstavene

Edith Dahlø

27.01.2017 kl.10:34

Helt ærlig 450kr i garn for ei lue, uansett hvor flott den er. Garn har jeg i masse vis:)

Vibbedille

27.01.2017 kl.10:55

Edith Dahlø: Ja eg er helt enig så her skal det brukes garn fra lageret :)

Kristin Slettum

27.01.2017 kl.11:23

Kunne ikke ramle meg inn i halvsøvne å bruke ett halvt ukesmatbudsjett til garn til ei lue. Så om den skal strikkes her blir det i noe helt annet.

Mathandling ja...tror ikke vi trenger det, men jeg må sette opp ukesmeny for neste uke.

Ha en fin fredag. :)

Vibbedille

27.01.2017 kl.11:26

Kristin Slettum: Man kan jo strikke en STOR genser for den prisen så det blir ikkje katuelt her heller :) Her er ukesbudjetttet for neste uke satt opp men menyen har me ikkje blitt helt enig om ennå :) Blir nok ferdig i løpet av helga :)

Kos deg :)

Victoria Larsen

27.01.2017 kl.12:07

Den er så utrolig fin! Ikke rart den har blitt populær, hehe :)

Ninni

27.01.2017 kl.16:54

Eg bur på nordvestlandet (Sogn og Fjordane) og her var det 11 grader i går.

Vibbedille

27.01.2017 kl.16:57

Ninni: Ja det var der det var meldt varmest så heldigen dere. Her startet me på-3 i dag og endte ut på 7 så det ble ikkje så aller verst :)

Gunn Kari Flaa

28.01.2017 kl.14:39

Ønsker oppskrift på lothepus lua

Vibbedille

28.01.2017 kl.14:40

Gunn Kari Flaa: Klikk på linken i innlegget

Kristin

29.01.2017 kl.18:36

Ønsker oppskrift på lotepus lua til dame

Vibbedille

29.01.2017 kl.21:04

Kristin: Bruk linken som ligger over her i innlegget

Tove Johansen

30.01.2017 kl.23:24

Ønsker å strikke den tøffe Lothepuslua 😊👍

Vibbedille

30.01.2017 kl.23:38

Tove Johansen: Klikk på linken i oppskrifta

Ida

31.01.2017 kl.20:13

Hvilken type tråd brukte du? Som er billigere?

Vibbedille

31.01.2017 kl.22:46

Ida: Eg har ikkje strikket den, men om eg skal strikke den tror eg at eg skal prøve med Lima, ser flere strikker med det :) Det er Drops som har Lima og det betydelig billigere, men et deilig garn :)

jorunn

01.02.2017 kl.14:13

Noen som har strikket Lotepuslue dame, Når mønster b er ferdig og begynner med felling skal mønstert fortsette helt til toppen? Eller bare garnet som er en omg rett. jeg strikker i grått.

Vibbedille

01.02.2017 kl.15:42

jorunn: Nå har ikkje eg strikket denne lua selv så eg kan ikkje svare deg. Men eg tror det er lettere å spørre om dette f.eks på en StrikkeGruppe på Facebook da leserene her sjelden leser kommentarene på eldre innlegg :)

Andrea Jung

03.02.2017 kl.13:07

Hello, is the pattern also available in English?

Vibbedille

03.02.2017 kl.15:42

Andrea Jung: No I`m sorry :)

Randi

08.02.2017 kl.20:35

Har strikket lotepuslua i merino exstra fine. Det er et garn som er godt å strikke med og holder seg godt. Koster kr. 31.- pr.nøste. orginaltråden som koster kr. 75.-

Pia fossum

14.02.2017 kl.12:38

xxx

Benny Marie Hafver

14.02.2017 kl.17:41

Fantastisk flott lue😊

Laila Veronika Jonassen

17.02.2017 kl.09:08

Takk for gratis oppskrifter👍

Eva Østerås

20.02.2017 kl.11:57

Fin lue

Maryon Nymark

21.02.2017 kl.16:53

Ønsker oppskrift Lothepus lua

Ellen Stjern

23.02.2017 kl.17:16

Takk for oppskrifta

Aud Mary Tveranger

25.02.2017 kl.11:20

Lote pus huen kler alle ,så den vil jeg strikke.

Astri

25.02.2017 kl.12:13

Takk for oppskrift

Marit Holtet

26.02.2017 kl.20:18

Ønsker mønster på Lotepuslua

Aud Lillian Grindheim

26.02.2017 kl.21:53

Ønsker oppskrift på lotepuslue😄

Karianne Trollsås

28.02.2017 kl.19:56

Vil gjerne ha oppskriften på Lothepus lua,,, vær så snill 😊

Vibbedille

28.02.2017 kl.22:37

Karianne Trollsås: Klikk på linken i innlegget så kommer du til oppskrifta

Linda garberg

04.03.2017 kl.13:21

ønsker oppskrift på lue

Vibbedille

04.03.2017 kl.23:29

Linda garberg: Klikk på linken i innlegget og VOLÀ!

sonja fredriksen

04.03.2017 kl.23:25

Vil gjerne ha oppskriften

Vibbedille

04.03.2017 kl.23:28

sonja fredriksen: Klikk på linken i innlegget og VOLÀ!

Marianne Renate

14.03.2017 kl.07:24

Ønsker gjerne å få oppskriften på lua.

Vibbedille

14.03.2017 kl.10:27

Marianne Renate: Det ligger link i innlegget over her. Store bokstaver

Laila Rosa Nygaard

14.04.2017 kl.20:26

Jeg vil gjerne ha oppskriften på lotepus lua til dame

Vibbedille

14.04.2017 kl.20:42

Laila Rosa Nygaard: Det ligger link til oppskrifta i innlegget

Lenker

Les mer i arkivet » Juli 2017 » Juni 2017 » Mai 2017
Design laget av Silje Lien Design