DAGENS GODE GJERNING + ET PAR STRIPER

Du kan si det sånn, det går i striper om dagen! Kjekt når fargene er så forskjellige, blir eg lei av det ene ja så ligger det andre å venter 🙂 Kan Anbefales!

Det er sjerfet COLORIZE (Petrol og Grått) og Still Light (Rødt og Rosa), føler det er vanskelig å gjengi fargene på tunika`en her, men skal love deg at det blir virkelig en fresch tunika! Jepp, blir eg ferdig til 17.mai skal eg love deg eg kommer til å lyse opp! Kommer til å lyse opp på et hvert TribuneFoto *ler*

 

Dessuten så elsker eg Top/Down Raglanøking! Det blir så fint! Det økes ved å ta en M1R og en M1L, økingene er forklart på norsk i DETTE INNLEGGET om du lurer på det 🙂

Har du falt for fristelsen og startet på en Still Light selv?? Det er nesten blitt en tunika som ALLE
bare MÅ ha! Utrolig herlig og god i fasongen 🙂

Dagens beste gjerning er dette Herremåltidet! Snakk om TerrassePARTY! WOW! Til gjengjeld får eg masse flott og energigivende kvittring 🙂 Har ikkje helt blitt vant med at når me kun er en som spiser brød (Jr) så kan eg fryse halvparten, ergo ble et helt kneipbrød liggen fra fredag….Nå var det blitt for tørt for Jr sin fine gane så da ble det FugleFest i steden for 🙂

Husk at skal du gi brød til småfuglene så skal IKKJE brødet være muggent, om det er tørt er ingen problem. En regel man bør ha er; Ville du ikkje ha spist det selv, ja så ikkje gi det til fuglene heller 🙂
Me kunne jo laget ArmeRiddere av brødet, ja og Toast, men siden eg kjøpte nytt brød
i dag havnet det ut her 🙂

 

Bare en liten ting hehe Til deg som lurte på hvorfor eg alltid går i de samme klærene; Eg har 4 slike gensere og 2 like pysjbukser så både ja og nei, eg bruker ikkje de samme klære hver dag, de er bare like. Har 2 grå gensere, 1 svart og 1 blå 🙂 Har på meg samme genser max 2 dager før det er ny dusj og freshe klær 🙂 Akkurat nå har eg en periode hvor eg favoriserer disse KoseKlærene 🙂
Genserene har eg kjøpt på Sparkjøp til en ca 150 kr pr stk 🙂 Dagens Reklame hehe
Da var det oppklart, eg sitter altså ikkje her i gammel svette *ler*

Nå skal eg blunde litt i stolen her, ja bare et lite øyeblikk! Sånn plutselig ble eg ganske søvning
så eg skal bare lukke øynene et lite øyeblikk som sagt…

Deretter blir det middag kl 17 og det gjenstår kun å koke pasta 🙂 Amira kommer og det blir så koselig atte! Lenge siden eg har hatt henne for meg selv *EGO* hehe Der etter gleder eg meg til Tv i kwell, eneste eg ser på er “Øya” og “Farmen” og BEGGE deler kommer To Night! JuHuuuuu

Å ja til middag?? Som nevnt, blir det Jegergryte, med erter, sukkererter og maiskolber On The Side 🙂 Tror me blir mette 🙂

KOS DEG
OG HA EN FLOTTERS
ETTERMIDDAG OG KWELL!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt Søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #egneprosjekt #stilllighttunic #colorize #striper #strikkeoppskrifter #fuglemat #gammeltbrød 

7 kommentarer
    1. Utrolig hva folk lurer på du🙊
      Tusen takk for flott og koselig kort. Jeg har ligget i hardtrening for å få sendt deg et, men vet du hva? De har ikke kort fra kommunen her… nesten skammelig det….
      Ha en flott ettermiddag 🙂

    2. Ainaeh: Det er det de ikkje har her heller! ja Postkort! Skammelig! De eg kjøpte lå i en boks med støv på bakerst i ei skuffe på hotellet! Nå har eg sagt både til hotellet og posten at det er skammelig at de ikkje har et stativ med Postkort hehe Så gjenstår det å se om det kommer frem litt 🙂

      Jepp, folk lurer på det utroligste hehe

    3. Den tunikaen gleder jeg meg til å se, for gladere farger skal du lete lenge etter.
      En annen ting er at jeg ikke fatte og begripe at noen kan kommentere at du har samme klær på deg på noen foto ……. iallverdenhvaerdetfolkbrukertidenpå !!!!!
      Så lenge du er smilende og blid er jeg så glad for å se deg at jeg ikke legger merke til klærne i det hele tatt !

    4. Lurer på om jeg skal ha en sånn tunika. Er alpakka brukanes til den? Ja jeg måtte fly byen rundt for å finne postkort herfra. Fant tilslutt hos bokhandleren. Ha en strålende kveld 🙂
      Klem fra Hønefoss

    5. Ja du kan trygt strikke den i alpakka. Originalt strikkes den i tynn alpakka fra Drops. Den med masse blålige striper som eg strikker er i tynn alpakka og den blir helt skjønn ??

    6. Må si jeg gliser godt av og til når jeg leser innleggene dine 🙂 Hva folk får seg til å kommentere!?!? Vet ikke om man skal bli oppgitt eller synes synd på dem. Noen mennesker har i hvert fall altfor mye ledig tid når de kan kommentere like klær på bilder :-)) Ellers gleder jeg meg veldig til å se stripene dine vokse seg til herligheter. Også lurer jeg veldig på: For en tid tilbake begynte du på et helt vanvittig fantastisk teppe (Libanonteppe?) og jeg husker jeg storkoste meg for hver maske du strikket og hver nye farge du introduserte. Er det langt ned på lista di det teppet? For jeg har så skrekkelig lyst til å se fortsettelsen! Klem fra Modum

    7. Kjersti Eriksen: Libanonteppe? AHAAADu mener sikkert PERSIAN DREAM?
      http://www.ravelry.com/patterns/library/persian-dreams

      Ja det er HELT fantastisk! Eg har slettes ikkje gitt selv om det er et vanvittig abeid! Eg kunne ha gjort det enklere å strikket i f.eks 2 farger, men eg valgte jo orginalen i masse farger og eg har 5 lapper av totalt 24 hehe Det ligger ikkje så langt borte faktisk, rett borti stua her. Er redd for å putte det på lageret for da glemmer eg det hehe Kanskje eg burde blogge om det igjen?Ja for å liksom friste meg selv hehe

      KOS deg og ha en skjønn dag 🙂

Siste innlegg