DET ER MANGE TING I LIVET SOM ER VIKTIG……FOR MEG!

Det er MYE som er viktig her i livet, hva som er viktig varierer fra person til person og hvor i livet me er.
Ja t.o.m små detaljer kan være viktige for helheten, ikkje sant? Ja ta f.eks den lille knappen over, KJEMPESØT by the way, den fikk eg i Gave fra
Snella&Petronella – Ja, de lager slike knapper og disse er designet helt overraskende til MEG! Derfor er disse knappene viktige for meg, enda viktigere er det at eg nå bruker èn av de på nettopp denne lekne Still Light`en eg nå strikker 🙂 Viktig for MEG! Hva du syns, ja det tenker eg veldig lite over 🙂

Det er VIKTIG å leke litt også, visste du det?? Ja selv om man er passert 40 kan det være gøy! Mange måter å leke på, noen trenger me slettes ikkje komme inn på her en gang. EG syns det er kjempegøy å bygge sandslott, hoppe og sprette i sjøen, svømme mellom bena, stå på ryggen til hverandre, ja i det hele tatt. Dette er jo da kun når været tillater det om SOMMEREN! Nå der i mot er det jo alt for kaldt så uteleker er ikkje aktuelt for meg! Jr og eg kan plutselig finne på å kaste epler til hverandre i stua, gjerne noe en voksen ikkje BØR gjøre fordi me sier til barna at de skal slutte! Av og til er det bare mye kjekkere å joine ungene enn å motsi de! Ja som å “Flippe” halvfulle Colaflasker på gulvet eller stappe Mentos i en Colaflaske på terrassen! Jepp, alt er gjort og prøvd og vettu?? Eg lo meg nesten ihjel
*ler hjertelig*. MatKrig på kjøkkenet kan også være ganske gøy, kommer litt an på ingrediensene da….hehe….Livet er alt for kort til at alt skal være så forbanna alvorlig!

Andre ting som er VIKTIG for meg, spesielt nå når eg er alene med Jr er at HAN har det bra! Ja han savner Ali, det gjør eg også, men me koser oss sammen. Det viktigste er at han får skikkelig mat hver dag og at han KOSER seg med det han holder på med 🙂 Ja eg verter han veldig opp, men eg kaller det heller å “Overøse han med Kjærlighet” <3 Det er også VIKTIG å lytte og engasjere seg, noe eg prøver å gjøre så godt eg kan, en god lytter vet eg at eg er. Eg har heller ikkje noe problem med å engasjere meg i det han driver, ja som for det meste er Gaming (spesielt nå om vinteren) og Tae Kwon-Do. EG syns det er spennende og ikkje minst KULT og det viser eg på flere måter. Dette virker det som han setter stor pris på. Me kan diskutere både politikk, dyrevern, kildesortering, globaloppvarming, haier i Australia og hva som ellers befinner seg på havets bunn, det er ikkje begrensninger på HVA me kan snakke om og HAN er utrolig oppdatert på det meste. SPENNENDE!

Det er liksom ikkje TID til å la være å engasjere seg! Tenk på det!?? Plutselig forlater siste barn redet og det er for sent å gjøre den største forskjellen…

ÆRLIGHET! Det er VIKTIG det, ja fra alle hold! Ikkje bare av meg, men også fra de eg møter på min vei! EG blir dypt såret om eg oppdager at noen utnytter meg eller lyver for meg…

Du kan ikkje få bortskjemte barn om du overøser dem med Kjærlighet, Kos og Nærhet! Neida, det klarer du bare med penger…Gi heller barnet ditt TIDEN din, det er mye mer eksklusivt enn alle pengene i banken

Noe eg hele tiden presiserer er at man MÅ Glede seg, finne litt glede i NOE! Om dagen er kullende svart og det eneste du vil gjøre er å gråte, ja så gråt, men FØRST må du finne NOE du kan glede deg til! Ja eg VET det er vanskelig, men det KAN læres! EG vet det, ja for det tok meg noe år før eg klarte å glede meg så mye, men etter hvert så ble det bare enklere og enklere 🙂 I dag er eg veldig glad for at Jr virker bedre og eg er glad fordi me ikkje skal ut på noe fordi det er så kaldt ute og me kan bare kose oss her hjemme 🙂 Gleden trenger verken koste noe eller være stor 🙂

Man trenger da slettes ikkje være millionær for å være Lykkelig og ha et godt liv! Vær GLAD fordi DU er DU og DU er spesiell 🙂 Vær Glad i deg selv i det minste 🙂 Det er heller ikkje så vanskelig! Vær mot andre slik DU vil andre skal være mot deg, da er du allerede godt på vei 🙂 Det GLEDER å Glede andre! Lagt merke til det? Ja det virker 🙂 Ikkje lyv og bedra, nei, du ender bare opp med å møte deg selv klask i døra, noe som kan være FRYKTELIG skremmende!

Ta lærdom både av andres katastrofer, men også det som er vellykket! Ikkje være sjalu eller misunnelig! Unn dem det gode og du vil føle deg løftet opp 🙂 Dette kan også pratiseres på Nett,Off, Nettroll er virkelig ufyselige vesner! SKAM PÅ DEM! Ikkje mat dem, sult dem ut og de vil “dø” HAHA
 

 


 

 

ÅÅåå eg er så GLAD for at eg har et skikkelig godt selvstrikket pledd for jaggu er det kaldt i dag!
Kuling og minus er virkelig ufyselig! Nå er det der i mot på tide å fyre opp litt lys, kanskje eg tar en blund her i stolen? Mmm bare en som 20 minutters, herlig å være så priviligert at eg kan gjøre det 🙂

Husk en ting; Livet går fort, ja HALLO; eg er jo allerede 46, men eg husker 25 årsdagen min som om den var i går så tiden flyr foran oss! KOS deg og skap nye gleder hver dag! Det blir til slutt MINNER som kan være herlig å mimre over 🙂 Lag din egen “skattekiste” med gode minner 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG
ETTERMIDDAG OG KWELL!

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knapp #poselenknapp #snellaogpetronella #viktig #livet #værglad #skapgleder #kjærlighet #trygghet #nærhet #lek #kosdeg #hverdagsgleder

4 kommentarer
    1. Glede i hverdagen e en sann glede.
      Æ blei så overraska og glad når posten nettopp kom inn døra og ka va det der. Jo, et postkort. til bare mæ fra dæ 🌞. Æ blei så overraska og glad 😁. Og det som e kult, e jo at akkurat i dag fant æ frem oppskrifta på still light og e i “butikken” min og leite frem riktig garn. Og no MÅ e jo bare starte og strikke i vei 😉. Glede mæ. Takk for hilsen og stor klem til dæ 💗

    2. Bente Solskinn: Så koselig at det fant veien og eg gleder meg til å høre hvilket garn og hvilken farge din Still Light skal bli 🙂 Bare HYL ut om du skulle trenge noe hjelp 🙂 Hjelper allerede noen på Chat og har tid til flere 🙂 Lykke Til 🙂

Siste innlegg