DET VENTES KALDE VINTERDAGER


MJ’s Off The Hook Designs

Det er utrolig viktig å grave seg ned (pakke seg inn) når kulda slår til for fult! Me kjenner alle konsekvensene av det når RusserKuldea sniker seg inn over norskegrensa! Å fytti Hekkan da blir det kaldt! De “spår” opp i mot 10 minus her på vestlandskysten uti neste uka!

Da me bodde noen år i Oslo var det forsåvidt overkommelig med 20 minus og masse snø, men det var fordi lufta var tørr og det ellers var ganske flott. Her på vestlandlandet biter kulde deg skikkelig
i ræva om du går ut, det føles som 10-toms spiker som borrer seg gjennom alt du har på
deg av klær og det er VÅTT! ALT fryser til IS!

Her har du da en morsom måte å holde deg varm på! Sjekk de teppene da!?? Ja det er bare å hente frem den største heklenåla og en sekk med garn og bare kjøre på!

 

BULKY & QUICK HOODED OWL BLANKET
Bildet over
Str Barn og Voksen

 

 

 

 

 



MJ’s Off The Hook Designs

 

BULKY & QUICK UNICORN BLANKET
Str Små barn, Store Barn og Voksen

 

 

* * * *

Ok, som nevnt tidligere så tok altså Jr og eg helg i går siden han er syk så i dag sov eg helt til kl 8 🙂 Siden eg la meg kl 23 i går ble det virkelig mange gode timer under dynene 🙂 9 timer gitt! Kjenner meg opplagt og våken så eg satser på at det blir en fin dag! Eneste er, eg burde nok muligens bevegt meg MER når eg sover! Er det mulig å sovne og våkne i NØYAKTIG samme stilling?? Kan jo umulig ha bevegt meg noe særlig! Det kjennes virkelig på kroppen, stiv fra topp til tå! Noen burde innføre “SøvnGymnastikk”! Ganske merkelig når man må begynne og tøye og bøye før man får på seg pysjen!

Jr sover enda så hvordan hans form er for øyeblikket vet eg ikkje, men eg håper den Bronkylen evn løser opp og røsker litt i bihulene. Han ble litt vond i magen av den Bronkylen, andre som blir det??

Siden det meste er på stell her hjemme, ja eg vasket jo gulv i går og rydde gjør eg hver dag så er det lite å gjøre “til helga” liksom. Kanskje eg rusler rundt med ei fille og skremmer bort noe støvkorn! Er litt vondt å rusle for kneet har hovnet godt opp, men eg MÅ bevege meg litt og ut på tur er ikkje aktuelt! Har du sett værmeldinga for vestlandet eller?
Sitat Meteorolog: “Det mest av nedbøren vil falle over Rogaland….økende vind og synkende grader” Jepp, så eg tror eg holder meg inn og heller bare kravler rundt og løser opp litt stive ledd og muskler 🙂

På strikkefronten, dvs, Rød og Rosa Still Light så er eg nå straks klar for deling til armene, me snakker KUN et par striper til! Da skal eg prøve den på tenker eg 🙂 Andre som er med på GALSKAPEN er jo søren meg langt nede på lommene! Om det er bare eg som diller og duller her??

Har du også lyst å strikke den?? Men så blir du stoppet av at det er engelsk oppskrift?? Ikkje gi opp! Eg hjelper allerede en liten gjeng via Chat`en på Facebook og det går så fint atte + du kan finne en gode del hjelp i DETTE INNLEGGET 🙂 Ta kontakt om eg kan bidra med noe 🙂

Nå skal eg svinge meg litt på badet før eg rigger meg til i Go`stolen for en herlig FREDAG!

KOS DEG DU OGSÅ OG HA
EN HERLIG MAGISK FREDAG!

Go`klem fra ei ganske opplagt Vibbedille 🙂

#crochet #hekling #hekle #teppe #blanket #hekleoppskrifter #iskaldt #varmetepper

5 kommentarer
    1. Bronkyl har dessverre som vanlig bivirkning at man kan få div plager fra mage og tarmer.

    2. Vil ikke ha mer kulde! Her er det +10 grader og vindstille. Lever i håpet om at det varer.
      Enorme tepper det der. Jeg får så vondt i hendene når jeg hekler med stor heklenål, sikkert bare vanen.
      Kjekt at du veileder på engelske oppskrifter. Ja, jeg har “bare” to økningsrapporter igjen før det skal tas av til lommene. Satser på at det blir litt strikking i dag.

    3. Artige tepper, eg orker ikke å strikke i så tykt garn og tykke pinner. Har hekla teppe i Easy, og et i Fritidsgarn, ja å et i Hubro – kjekt å holde på med – å det ble gode varme tepper. Kaldt her hos oss i dag, – 10 å litt vind. God helg til deg, å god bedring til Jr.

Siste innlegg