ER DU “NAZI” PÅ HUSVASK??

Hva er egentlig greia med oss damer spesielt? Ja når du vet at du burde ha sittet i ro, men så finner du deg selv kravlende rundt med støvsugeren og vaskebøtta på slep?? Der har du i allefall meg i dag! Vet ikkje hva som skjedde, nei, for eg satt jo her helt stille og rolig, strikke og så på serie….
Plutselig så durer eg rundt her som en annen “nazi” og vasker all over! Ja me snakker om inni i den minste kroker og ka med å vaske gulvet 2 ganger?? Vasket det jo i går…

Hmmm, la meg dra deg noen år tilbake i tid….Da me var nygifte var eg EKSTREM på det å vaske!
Ja det var full VÅR-rengjøring hver fredag etter jobb + en litt sånn LightUtgave midt i uka.
Tepper, puter, ja ALT skulle UT å ristet og støvsuges, vinduer skulle vaskes, rene duker skulle strykes. Det første året sto vel Ali for det meste å holdt seg på hodet og sikkert revurderte hele ekteskapet haha Ja eg kunne “hosje” han ut av seng en lørdagsmorgen fordi eg sto klar med Nystrøkent sengetøy!
Han hadde ingenting annet å gjøre enn å komme seg på kjøkkenet hvis han skulle ha kaffi, ja for stua var jo tross alt nyvasket på fredagen *ler* Ja det var noen skikkelig travle år og etter hvert fant Ali ut at det var bare på Joine meg om han skulle overleve hehe

Men så, det skjedde noe! Som du vet så ble eg jo ødelagt januar 2001…..og da gikk det virkelig RETT VEST med hele vaskinga! Ja for eg hadde styrt på HELT til da, det er 10 år det hehe Ja for Ali sin del hehe Det verste den gang var at eg MÅTTE delegere arbeidet og det er jammen ikkje enkelt å få andre til å vaske på en måte som tilfredsstiller deg! Ikkje sant?? Etter hvert fant eg ut i mitt stille sinn at det var bare å senke krava og akseptere litt støv i de inderste krokene……I starten var det SKIKKELIG tortur! Dessuten er det ekstremt vanskelig å spørre andre om de kan gjøre ditt og datt. Greit Ali er mannen min og eg kan spørre han om alt og han gjør det, men alikevel, utrolig vanskelig de første åra…..men det var ikkje vaskinga som avtok, det var heller det at eg spurt om ditt og datt.
De er nemlig ikkje alle som ser de samme støvkorna som meg hehe

Nå er eg ikkje “nazi” lenger…..nei HALLO! Nå kan de gå både 2 og 3 helger mellom hver gang det blir vasket skikkelig og tar bare gjerne med meg ei fille i farten og bare sveiper over ting mens eg gjør andre ting. Ali tar seg av støvsuginga og etter at eg begynte å kjøpe de våtmoppene sveiper eg over gulvet ca 1 gang i uka. Det er ikkje det at det er skittens eller rotet sånn egentlig, men det oppfyller likevel IKKJE mine krav….iallefall ikkje etter standaren eg hadde før!

Det som er litt rart er at etter Ali reiste så kjenner eg på at den der “nazi-Vibbedille” kommer mer
og mer fram! Litt skummelt, men akk så herlig – selv om det koster! Tror ikkje det har stått et eneste skittent glass på benken de siste 3 ukene! Eg vasker halvfulle maskiner for at ALT skal til en hver tid være rent! Når du først kommer inn i den rytmen er det ikkje vanskelig å holde….

Ta f.eks nå i dag, alt var i grunnen ryddig og rent da eg sto opp, eg laget frokost til Jr og ryddet det bort etterpå og satte på maskinen, fikk det i skapene og alt var på “G”. Rigget meg til her i stolen med strikketøy, kaffi, serie og det vonde kneet litt høyt. Hadde med andre ord en herlig dag, HVA SKJER!?? Eg begynner å irritere meg over nattarbeidet til stuas lille edderkopp som svinger der oppe
på gardinstanga!!! Før eg vet ordet av det svinger eg støvsugeren mens eg halter og prøver
å ikkje belaste høyre fort! Etter det går det automatikk i resten…..stua blir vasket,
bokreoler blir tømt og vasket, vinduskarmer blir skurt og duker blir ristet
og til slutt så vasker eg like godt gulvet 2 gange som sagt….

Vet ikkje hva det verste er, men Amira er blitt skikkelig “nazi” selv så dette er tydeligvis arvelig….Hun er på Toppen der eg var for noen og 20 år siden….Litt gøy å se og da og eg “Mobber” henne litt hehe


Men nå har eg slått meg til ro, ja eg kjenner ingen irriterte vibrasjoner i allefall! Vaskerommet har eg slått meg til ro med at SKAL være rotet hehe En stund til om ikkje annet, må bare IKKJE tenke på det en gang for eg har ikkje tenkt å starte med noe nattarbeid haha Kjenner at kneet ikkje hadde godt av dette, men det får da så være. Får sitte sånn i kwell så er SIKKERT hevelsen borte i morgen *ÅPPTIMIST*


Kun EN øking igjen så blir det deling og prøving – SPENNENDE!! Men ennå har IKKJE det LimeGrønne Kauni`en kommet i poste Argh! Skal det virkelig ta OVER en uke!?? Ja eg har tekstet med butikken og de sier det er sendt…..når da liksom?? Hmmm håper det ikkje er forsvunnet på veien!

Anyway, det var meninga at mor mi skulle komme i kveld og ha med seg en pizza, men nå er det kommet noe i veien og hun kommer ikkje. Siden eg ikkje har tatt ut noe middag eller gjort noe klart så gjøre me det veldig enkelt og bare bestiller en pizza med levering! Dette er noe me gjør utrolig sjeldent, men eg orker ikkje tanken på å kjøre bil for å hente den med det kneet, så da blir det sånn 🙂 Me kjører Tøffing-trynet i dag siden det er fredag og har bestilt en skikkelig HOT-HOT Pizza!
Stakkars mage! hihi

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE KWELL!

Go`klem fra ei KwellsKlar Vibbedille 🙂

#vaskekona #husvask #ekstremvasking #fredagsvasken #jif #ajax #herlig

6 kommentarer
    1. Uff nei. Jeg er så unazi på husvask og rydding at jeg får fnatt. Forsøker å dra meg selv opp med håret, men til dags dato har jeg ikke klart det. Skulle ønske jeg hadde mer energi, men jo eldre en blir, jo dårligere blir energien 🙂

    2. Så rart, jeg tenkte akkurat på om du hadde fått det nøstet, klikker meg inn…. og der kom svaret. Altså, det er ikke alltid butikkens feil at varene blir forsinket, det har vel så mye med posten å gjøre. Sendte de deg en sånn sporingslink?

    3. Merete nattugle: Nei eg fikk ingen link, det vil vel si de muligens har sendt det som brev?Hmm Nå har ikkje me postutdeling om lørdagen så nå får eg den iallefall ikkje før over helga. Syns bare det tar så lang tid! De 2 nøstene eg bestilte fra Sverige kom 2 dager etter at eg kjøpt de og dette ene nøste har eg bestilt her i Norge Hmmm

    4. Posten i Norge er veldig treg noen ganger. Har bestilt ting fra Kina og Norge samtidig. Hva kommer først? Jo, det som har lengst vei. Blir litt som at de som bor nærmest skole/jobb nesten alltid kommer senest….

    5. Jeg har noen dager hvor jeg bare ELSKER og vaske og rydde leiligheten vår og bytte i kattedoen og gud vet hva jeg gjør men de andre dagene så HATER jeg det og da orker jeg ikke en dritt, hahah ganske merkelig 🙂

Siste innlegg