MIN AKTIVE TURNUSGRUPPE I STRIKKING

Det er ikkje å stikke under en stol at eg strikker og strikker uten å ferdigstille, eller, eg får ting ferdig-
Ja etter hvert og PLUTSELIG er eg på en måte arbeidsledig med et hodet fult av nye ideèr 🙂

Det som er så greit her hos meg er at ingenting er en bestilling ei heller har det en Deadline.
Poenget med å strikke for meg er INSTANT Kosing og Nytelse og ikkje noe mer. Har eg noe som IKKJE blir ferdig, jaja, så koset eg meg så lenge det varte 🙂

Hvis eg kunne hadde hatt ett strikketøy om gangen slik mange har, ja da hadde eg neppe strikket hver eneste dag, fordi: Er neimen ikkje alltid eg har lyst å strikke i grått, f.eks i dag nyter eg de Røde
og Rosa stripene, i morgen kan det være at humøret tilsier noe annet, skjønner?

Tenkte eg skulle presantere TurnusGruppa som akkurat nå er veldig HOT og ikkje minst aktiv,
dvs at alt dette ligger fordelt i 4 kurver rett ved min venstre side
og eg nyte hvert eneste prosjekt, i tur og orden 🙂 

Bildet over her er SOFIAS MAMMA, Mmmm en NYDELIG alpakkagenser i garnet AIR.
Har kun vrangborden nede igjen + 2 ermer, egentlig fort gjort, men humøret er ikkje DER i dag 🙂



Dette
LEAF SJALET (Norsk Oppskrift) startet eg på som en forlengelse av en Still Light også i alpakka litt lenger nede her 🙂 Sjalet strikkes i Drops Tynn Alpakka

Denne har eg startet på med tanke på Alma Sofie, min lille GrandNiese, siden eg fant fort ut at eg ikkje ble ferdig til Jul tenkte eg den kunne vente litt 🙂
Dette er MaskeradeBall av Lone Kjeldsen, oppskriften er ikkje publisert ennå


Garnet til denne HVERDAGSJAKKEA fikk eg av Jr til Morsdagen i fjor og eg nærmer
meg fort vrangborden 🙂 Strikkes i Finull

Dette er INGRID PULLOVER til Isabell Kraemer som eg startet på samtidig med Morsdagsgaven
og den ligger foreløpig trygt her i kurven 🙂 Strikkes i Silja fra Sparkjøp


Dette er STILL LIGHT`en som er ansvarlig for Leaf Sjal lengre oppe,
må ha noe å stashen den opp med 🙂 Strikker i drops Tynn Alpakka


En kwell eg ikkje hadde lyst på noen av prosjektene startet eg vilkårlig på GRAPHIC fra Holst,
strikker i Holst Supersoft


Eg ble inspirert av disse fargene og kjøpe umiddelbart noen nøster med Kauni og satt igang med min 5. STILL LIGHT!


Dette Sjerfet, COLORIZE av Lone Arnsted inspirerete meg til å strikke den Røde/Rosa Still Light`en:
Norsk og Gratis oppskrift

Under alle bildene ligger det Link til oppskriften på de aktuelle prosjektene 🙂 ALL for U!

Sånn *Klapser i hendene* der har du hele TurnusGruppa mi som eg strikker på om dagen,eller, egentlig så har mine TurnusGrupper plass til 10 prosjekt dvs eg har plass til et til MoHaaa
Skal ikkje se bort fra at det snart blander seg ei bukse oppi her 🙂 SÅ GØY!

Nå skal eg strikke videre mens eg fordyper meg i serien som snurrer på Tv og venter på Jr 🙂
Middagen er tilberedt og den skal bare frezes på panna: Fish & Chips Today 🙂

HA EN STRÅLENDE
ETTERMIDDAG 🙂

Go`klem fra den lideskapelige strikkeren Vibbedille 🙂
 

#strikk #strikking #sofiesmamma #leafsjal #stilllight #ingridpullover #hverdagsjakka #colorize #graphic #maskerade #kos #turnusgruppe

11 kommentarer
    1. Jeg synes ikke at det er annet enn beundringsverdig at du klarer å ha så mange prosjekt, og å holde rede på dem i tillegg. Du noterer vel etter hvert?
      Selv strikker jeg på en babydress, og er så jæ*** lei av hvitt og tynne pinner, men som sagt før så kan jeg ikke ha to prosjekt. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn.
      Det er garn og mønster på vei til meg i posten, og da skal jeg få farten opp på babydressen sånn at jeg kan begynne med genseren til meg selv. Enda en genser. 🙂

    2. Mye flott her du har på gang:) Lurer på om jeg skal øve meg på turnusstrikking nå? Jeg har lagt opp noe i dag, men er litt usikker på om det blir slik jeg tror så jeg holder det borte fra skjermen foreløpig;)

    3. Kristin Slettum: NOP! Venter og maser på butikken hver dag, de sier de har etterlyst det, men 2 uker er drøyt med tanke på at eg fikk det i løpet av 2 dager fra Sverige!

    4. Da burde de sende det til deg på nytt mener nå jeg. Og så hadde jeg tenkt meg om to ganger før jeg handlet der igjen. 🙁

    5. Kristin Slettum: Har aldri handlet fra Flamingo Garn før men fikk tips om det 🙂 Eg har bedt de om å sende nytt, MEN de må visst etterlyse først…….DETTE var første og SISTE gang kan du si

    6. Sorry den der altså:(.Ikke visste jeg at de skulle rote sånn…. Har aldri bestilt fra Flamingogarn selv, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Prøver andre butikker først…..

    7. Merete nattugle: HALLO! Dette er da slettes ikkje din feil og bebreider deg ikkje 🙂 Eg er bare glad for at eg fant den riktige Limefargen 🙂 Flamingo var nå gått TOM for den fargen så de tilbød meg pengene tilbake eller å vente litt til….For å slippe mer styr så bare venter eg og satser på det beste 🙂 Mest sansynlig så er dette Posten sin feil, men man kan aldri vite 🙂 Eg syns GarnKorgen.se var superkjappe, men de hadde ikkje Lime da, men skal eg har andre farger så blir det fra nabolandet 🙂 Ha en perfekt fredag 🙂

Siste innlegg