TIPS: HVORDAN HA KONTROLLEN PÅ EN TURNUSGRUPPE I STRIKKING??

I det FORRIGE INNLEGGET her på bloggen bretter eg ut den aktive TurnusGruppa mi i Strikking
og det lures på hvordan eg holder styr på den, det kan eg forklare vett, eller lære deg hihi
Det er så enkelt så, bare man liker å være nøye….kanskje litt sånn perfeksjonist!?

Eg er en såkalt “Liste”-person, Jepp, ei liste for det meste, DET finner du i nærheten av meg 🙂
Post-It blokker blir skriblet ut på No Time og eg er storforbruker! Notatbøker har eg et HAV av og når eg finner ei eg liker pleier eg kjøpe 10 i slenge *Rødmer* Likeheten er at alle er i str A5

For noen år siden fant eg disse Notatbøkene på Nille, har MANGEN av de gitt, en del er fortsatt nye
og andre er helt utskrevne og nesten dobbelt så tjukke fordi eg har jo så klart huskelapper og løse notater klistret fast inne, ja eller inspirasjonsbilder etc You Now...?

Post-It Flippene i boka markere HVOR prosjektene i den aktive TurnusGruppa befinner seg 🙂

Anyway, mange har ei BlackBook, noen fører lister over elskerinner og elskere, men siden eg er monogam fører eg et vanvittig system på Strikkinga mi! Ja det er nesten som Ravelry i papirform haha MÅ ha ALT nedskrevet, ja TENK hvis dataen SVIKTER!?? *Angst*
 

Inni disse svarte bøkene er ALLE notatene til et HVER prosjekt notert og eg kan anytime
bare plukke opp et hvilket som helst strikketøy!

Her har du litt av notatene på hvert av de 9 prosjektene eg har i den Aktive TurnusGruppa mi 🙂
Eg skriver nesten oppskrifta ned i boka, ja etter hvert som eg har strikket noe så
skriver eg det i boka og det går på engelsk og norsk om en annen.
MYYYE enklere å skrive engelsk når det gjelder strikking 🙂

Her har eg sirlig oversikt og det er ALDRI et problem å legge fra seg strikketøyet enten det er for
å tisse eller for å dra på ferie, Nop, for eg vet nøyaktig på masken hvor eg er når eg kommer tilbake – dette er noe av det eg kaller DILLING! Nå har eg altså avslørt en av mine “mørke” hemmeligheter for eg er ganske så psyko på disse notatene altså! Sånn var eg også når eg jobbet!
Medarbeidere visste at de ALDRI måtte røre mine notater hehe

Men dette er meg, hvordan du gjør det er opp til deg. Men regel Nr 1 HVIS du skal ha flere prosjekt er
å lage et slags system slik at du kan hoppe fra strikketøy til strikketøy. Ingen hjerne klarer å holder styr på en hel gjeng med forskjellinge mønster, økinger, felling, farger osv UTEN system!??

Selv om du bare har ETT prosjekt syns eg det er viktig med notater! Mor mi totle alltid med hvor hun er og hva hun skulle gjøre når hun plukker opp strikketøyet! Da sier eg bare: “NOTATER!” Jepp, eg har gitt henne ei bok, men hun praktiserer fortsatt LØSE Post-It lapper! HERREGUD eg får NELLER!
 

Off nei, eg MÅ ha system! Og Nå? Nå skal eg fordype meg i mine sirlige notater
og strikke videre på……STILL LIGHT med Rosa/Røde striper 🙂
Er halvveis på lommeøkingene så nå NÆRMER eg meg JuHuuuu

 

17.30 kjørte eg Jr på trening og nå har eg litt ME-TIME før Amira henter han og kommer hjem med han
Men for meg er det kwell og den skal nytes før eg dåner trøtt i seng FØR kl 23 🙂
Fredag i morgen! SHALLABAIS!

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE KWELL!

Go`klem fra Perfeksjonisten Vibbedille 🙂

#strikkeprosjekt #tips #goderåd #blackbook #notater #strikkenotater #mangeprosjekt #turnusstrikking

6 kommentarer
    1. Ok, må altså bli flinkere å notere. Har alltid bare gjort det sånn halvveis. MEN still light har jeg vært flink med. Den kan jeg strikke ut fra notatene. Ja, for du husker hvordan jeg lette etter oppskrifta?

    2. Dette var gjenkjennelig. Mange prosjekter på gang, viktig å vite kvar i oppskrifta ein er og kor mange aukingar ein har gjort, og antal masker…. gøy å dokumentere litt på papir underveis. Har litt notatbokdilla eg også, men du er eit par hakk grundigare enn meg, hehe! Når ei relativt stor strikkekorg er så full at det ikkje er plass til fleire pågåande prosjekt, då er det ikkje lov til å byrje på fleire nye!

Siste innlegg