KJAPPE TOVA VOTTER – NORSK STRIKKEDESIGN


MaBe

Me har Vinterferien til gode til neste uke mens andre er i full gang + men alle har Påskeferien
å se frem til 🙂 Begge disse feriene kan bety masse snø og skiturer, ergo er det en selvfølge at gode votter er et must! Tjukke som tynne! Det som er supert med ullvotter er
å ha de under tynne vindvotter om det blåser 🙂

Votter som strikkes på litt tjukke pinner, ja sånn nr 4-6 mm går rimelig kjapt og de 3 vottene her er strikket i Fritidsgarn, et garn eg også kan stå inne for når det kommer til votter! Har prøvd andre garntyper, men eg syns vottene blir for harde. Med Fritidsgarn blir vottene mye mykere og gode i bruk

Når vottene er uten for mye fellinger og mikk går det som en lek og du kan virkelig
meske deg med litt farger 🙂 Alle oppskriftene her er på norsk

 

 

TOVA MOSAIKKVOTTER
Bildet over
Str 8-12 år/ Dame/ Herre

 

 

 

 

 



MaBe

 

Husker det var veldig populært med Samiske votter da eg var liten på 70/80 tallet 🙂
Det er sååååå fint syns eg!

 

TOVA LAILAVOTTTER
Str 8-12 år / Medium Dame

 

 

 

 

 


MaBe

 

Dette er Februarvottene fra i fjor, men absolutt like aktuelle nå som da 🙂 
Her er den forøvrig i voksen størrelse!

 

FEBRUARVOTTER
Str Dame/ Herre


 

* * * *

Kan ikkje akkurat skryte på meg at eg spratt ut av senga, men ca 4 min over kl 6 var eg nå på badet! Da er det en kattevask og tannpuss som er på “programmet” etterfølgt av å trykke på kaffien 🙂
Så blir det å våkne litt i Go`stolen til kaffien blir ferdig! Det øyeblikket eg har fått meg skikkelig varm kaffi i koppen er rett og slett helt MAGISK! Kl halv 7 dundrer alarmen til Jr samtidig som eg skrur på nyhetene. At Jr har alarmen på er egentlig til ingen nytte, omtrent i det den starter å dundrer hører man et stønn og eg dunk og alt blir bare helt stille……Når eg setter frokosten på bordet hos han kl 7 ser eg bare 2 øyner der under dyna som skyr lyset eg skrudde på HAHA Jepp, Jr er og blir et B-Menneske 🙂

Da har eg en time frem til me kjører kl 8 og da plundrer eg CandyCrush mens medisin får gjøre sin misjon og eg kjenner at formen brøyter seg vei i kroppen og på den timen kan eg kjenne om det blir
en bra eller dårlig dag 🙂 Tror dette blir en fin dag hvor eg kommer til å trosse de verste ondtene 🙂
Ikkje bare det, men i dette øyeblikk dukket sola opp over fjellet så ja, dagen blir nok så fin atte!

Krysser bare pinnene for at det ramler noe Kauni ned i postkassa i dag! Selv om det er helt OK
å strikke på COLORIZE er eg veldig annige på å fortsette på Still Light`en!!!

Håper din dag også ser lovende ut og at du ikkje blir skuffet <3 

KOS DEG!
DAGEN BLIR SÅ FIN SOM
DU GJØR DEN 🙂 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #Knittting #tovavotter #feltedmittens #fritidsgarn #norskestrikkeoppskrifter #vinterferie

0 kommentarer

Siste innlegg