SØNNEN LAGER MIDDAG OG MORA FÅR VONDT I BEINA!

Som eg fortalte tidligere så skulle Jr lage mat og styre hele dagen på kjøkkenet. Eg hentet han kl 11, der etter var det å handle og komme seg hjem 🙂 Før eg hentet han shainet eg kjøkkenet slik at det skulle være enkelt for han å komme i gang

Han forviste meg fra kjøkkenet og lukte alle dørene, dette skulle han fikse 🙂
Tror det gikk 3 min; “MAMMA! Kom å se på noge!”
Ok, da var det å legge strikketøyet ned og rusle på kjøkkenet, han trengte ingen hjelp, men eg måtte liksom se litt på og “Godkjenne” på en måte + at det var mye han ikkje visst hvor var, f.eks Gelantinen hehe Da er det enklere å gå og peke enn å forklare, skjønner?

Dette gjentok seg X antall ganger fra ca kl 12 til kl 17……
Nå sitter eg her med beina høyt og de VERKER! Haha

Men kan tro det gik bra med han på kjøkkenet! Han ryddet og vasket inni mellom, han startet med
å bake og mens deigen var til heving laget han Sitronfromasj, etterpå var det utbaking, steking, salat og saus. Biffene stekte han ikkje før me skulle spise, Åååå det var så GODT!


Må jo si at denne gikk under GODKJENT da!
 


Eg kunne ikkje spise Peppersausen pga den Fete Matfløten som var i så eg fikk Toro Bearnesaus 🙂 

Kjøttet var deilig deilig, så eg spiste et par biter. Du kan si det at ungene fikk MASSE kjøtt! haha (Kjøpte en hel kilo!) hehe Var virkelig fortreffelig!

Det var vanskelig å få fine bilder av Fromasjen, men den og; Kjempegod og eg forsynte meg 2 ganger! Luft og og veldig frisk! Hvis ikkje han får GOD karakter på dette, ja så vet ikkje eg 🙂
Etter han var ferdig og med fikk dessert var kjøkkenet “slikket” og like fint som da han starter! Bravo!

Er i grunnen veldig GLAD for at eg ikkje skal opp kl 6 i morgen!!! Jr har “Fri” og skal vaske og gjøre rent her hjemme, det skal bli så HERLIG! Det er aksjon “Hei verden” og pengene (250,-) skal gå til skoler i Laos 🙂 Arbeidslista er i allefall klar kan du si 🙂 
 

* * * *

Planen for resten av kwellen er å bare sitte her å ÅNDE! haha Er faktisk såååå SLITEN kan du tro,
selv om eg ikkje har gjort en prikk! Ja utenom å gå frem, tilbake frem til osv Eg skal se Bloggerne som starter halv 10 og der etter er det fluksens i seng! Mulig eg må strikke litt? Fikk masse DEILIG Kauni
i posten i dag, inkl det Rosa og Røde JUHUUU Hørte på Tv i dag at Kombinerer du Rødt og Rosa
i kleveien så er du HØYmoderne! Det er tydeligvis helt inn nå i år! Eneste nedturen var jo at eg fikk TOLL på det…..MIN egen feil da eg ikkje sanset meg når eg handlet! Tenkte ikkje på at det var en svensk nettbutikk hehe Krysser fingrene for at den neste pakken sklir rett forbi Tollen…..
er jo lov å håpe hehe

Nå MÅ eg faktisk ha meg litt mer kaffi! ZzzZzzZzz

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL

Go`klem fra ei kjempesliten Vibbedille 🙂

#sønnlagermiddag #biff #klippekrans #sitronfromasj #laos #heiverden #vaskeogrydde

3 kommentarer
    1. Mmmmm det hørtes nyyyydelig ut ;p
      Flinke sønn du har ;))
      Håper beina er bra tjihi

    2. Så herlig, du har en flink sønn. Min har også begynt å lage til frokost, og litt middag om dagen. Er artig når de vil prøve seg på kjøkkenet. Min er ikke så flink til å rydde etter seg enda (ligner nok litt på mammaen sin der gitt).
      Dere må ha en fin helg

    3. Apelone: Mulig Jr har arvet noe etter pappa`en som er kokk 🙂 Han liker det i allefall 🙂
      God helg til deg også 🙂 Nå er det VINTERFERIE for vår del 🙂 JuHuuu

Siste innlegg