STRIKK BASISKLÆR TIL BABY`en – UNISEX OG NORSKE OPPSKRIFTER

PetiteKnit

Har sagt det før og sier det igjen: Den er så deilig å strikke tøffe, søte, enkle, lekre, praktiske
og myke små plagg! Baby/Barneklær trenger ikkje bestå av masse MikkMakk, neida, enkle og “Rene” plagg er jo så herlige! Riller og litt struktur er jo FANTASTISK!
Når det er litt sånn “Basic” er det helt TOPP!

Mette som er designeren bak PetitKnit er dansk og oppskriftene hennes finnes på
Dansk, Svensk, Norsk og Engelsk, Lucky You! hehe
Eg oppdaget nylig denne siden og ALLE designene traff spikeren hos meg! Elsker slike klær!

Håper de faller i smak hos deg også! KOS DEG!

 

 

 

BEGINNER`S JACKET
Bildet over
Str 0-24 mnd/ 2-8 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 


PetiteKnit

 

ANKER`S SUIT
Str 0-24 mnd
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 



PetiteKnit

 

ALBERT`S PILOT HAT
Str 0-12 mnd/ 1-2 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 



PetiteKnit

 

ANKER`S SWEATER
Str 3-12 mnd/ 1-4 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 



PetiteKnit

 

LITTLE BROTHER`S ROMPER
Str 0-24 mnd
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 


PetiteKnit

 

SELMA`S SLEEPING SUIT
Str 0-12 mnd/ 1-3 år

 

 

 

* * * *

Ååå eg KJENNER at dette kan bli en noe lang dag…..Tenkte om eg muligens skulle prøve å gjøre noe her hjemme….Er jo helg i morgen vettu og her kunne det vært behov for både støvsuging og mopping! Får kjenne etter litt på formen….Blir litt smuler m.m på gulvet etter over 1 uke uten mopping!

Planen videre er å få handlet til helga FØR eg henter Jr 14.30, deretter er det hjem en tur, får ikkje tid
å lage middag da for Jr skal til Reggis Tannlegen 15.30 så er me hjemme igjen i ca 16.15 tiden og DA må eg lage middag for Jr må ha mat før han skal kjøres til trening før kl 18! Amira skal hente han 19.30, men eg har et lite HÅP om at hun også kan kjøre han ut….for DETTE blir litt mye for meg…

Legger ikkje skjul på at det har vært en litt “Tøff” uke med laber form og eg er ikkje helt “der” ennå, men eg føler meg mye bedre enn det eg var så eg krysser fingrene for å snart være på topp igjen!

I går holdt Amira og eg på med å endre returen til Ali, men den der nettsida der var HÅPLØS!
Fant heldigvis et ServiceKontor i Beirut så eg sendte adressen til Ali og satser på at han får ordnet det.
I så fall er planen at han kommer hjem NESTE uke! DET skal bli DIGG! Nå har han i allefall fått ordnet MYE mens han var der og kan sitte litt roligere her hjemme hehe

Var ganske tidlig oppe i dag og nå er det snart på tide å vekke Jr og få han opp! Takk og pris for at det er fredag i morgen! Eg er sååå GLAD hver fredag hehe Setter umåtelig stor pris på helgene nå altså!
Skal blir deilig når Ali overtar de morgenrutinene hehe Eg kommer nok til å fortsette å stå opp tidlig, men kjøringa får han ta seg av 🙂

Men ok, Nå får du ha en fin formiddag i fred og ro 🙂

KOS DEG!

Go`klem fra Mårratrynet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #danskstrikkedesign #petiteknit #babystrikk #barnestrikk #romper #suiy #jacket

 

2 kommentarer
    1. God morgen:)
      Masse flotte oppskrifter igjen. Det trenger jammen ikke være dillete for å være fint.
      Det blir en handlerunde på meg nå før dagens tur skal unnagjøres. Litt mye snø enda på turveiene, men tror vi slipper å bruke brodder i dag.

Siste innlegg