UTENDØRS AKTIVITETER – GRATIS OPPSKRIFTER


Dedri Uys

Med tanke på utendørs aktiviteter er me snart inni den beste årstiden for nettopp det! Gi været 1 mnd til ca så er me nesten DER! Da er det bare å loffe fra senga og ut på terrassen i pysj og nyte de første solstrålene mens kaffi putrer. Det å sitte ute en tidlig morgen og nyte den første kaffikoppen er bare helt eventyrlig! Når du i tillegg kan rigge deg til med puter og tepper i en Go`stol ute og dra med deg det du har av prosjekter og bare sitter det å strikke og hekle, Mmmmm det ER så deilig! Hos meg pleier heklemanien melde seg når våren kommer, det er så lett og problemfritt å dra med seg lapper eller andre små prosjekt, ja enten det er bare er rett ut på terrassen eller ned på berga 🙂

Her har du et perfekt prosjekt for slike dager! Lappeteppe må jo være Nr 1 innen utendørs aktiviteter! Ikkje trenger du spinn dyre joggesko eller tights, nop, bare ta deg en tur på lageret og full opp
korga med deilig garn og farger så er du klar uten videre mikk makk 🙂

 



Dedri Uys

Følger du heklefastheten på dette blir det ca 170 cm X 130 cm, akkurat passe  koseteppe 🙂

 

 

CHARLOTTE`S DREAM BLANKET
Begge bildene over

 

 

 

 

 



Dedri Uys

Hvis du ikkje er så begeistret for lapper som skal monteres har du jo f.eks dette! Etter oppskriften blir det 1m X 1m, men det er ingenting i veien for at du bare kan fortsette rundt og rundt så lenge du vil 🙂

 



Dedri Uys

 

NAMAQUALAND BLANKET
De 2 siste bildene

 

 

 

 

 


Dedri Uys

 

En lekker bord som du kan avsluttet teppene dine med, alltid greit å ha på lur

 

 

BANKSIA BORDER
Bildet over
Dansk og svensk Oppskrift

 

 

* * * *

Sånn *Klapser i hendene* nå har eg servert Jr grøt på senga og eg håper tennene snart er mye bedre, jammen ikkje godt når det gjør vondt å tygge! Laget ei gryte med SemulieGrøt og det var lenge siden! Måtte ha meg et lite tefat selv og det er den beste grøten eg vet om! *Barndomsminner*

Fikk strikket litt i morgentimene mens eg så på “Modern Family” (Ler meg ihjel!) og nå er eg ca halvveis på vrangborden! Har ikkje helt bestemt meg hvor bred den skal være, men det tar litt tid på pinne 2,5 og ca 260 masker…..Men FAKTA er at det er MYE kjekkere å avslutte med vrangbord enn
å starten med den – DERFOR anbefaler eg deg å begynne å strikke alt du kan Top/Down!

Egentlig er eg så søvnig at eg kunne tenkt meg en kwil!! Ja allerede nå liksom! Litt dumt med en kwil
på en søndag for da blir eg sen i seng, noe som igjen funker dårlig en mandag morgen kl 6!
Eg har prøvd å “drept” sløvheten først med en lang dusj, kald ansiktsvask og nå var eg å sminke meg, ja kanskje det hjelper å stive opp øyner å fjes litt?? *Gjesper* Tror hvis eg kapitulerer i dag blir det bare en dupp her i stolen, ja for da sover eg ikkje skikkelig, men det blir mer som en blund 🙂

Får jo bare fortsette med den vrangborda videre rundt og rundt, det er jo søvndyssende i seg selv,
men får satse på at serien blir en motvekt og at eg holder meg våken! Gjelder å komme over kneika!

KOS DEG OG HA EN
SLØV ETTERMIDDAG DU OGSÅ 🙂

Go`klem fra ei Søvnig Vibbedille 🙂

#hekle #crochet #freepattern #gratisoppskrift #lappeteppe #blondebord #heklebord #heklelapper #utendørsaktiviteter #terrassekos

3 kommentarer

Siste innlegg