STILL LIGHT TUNIC ER FERDIG – NYTT PROSJEKT PÅ PINNENE



Alltid en GLEDENS dag når man kan sprette et nytt nøsteog legge opp til et stilig prosjekt!
Jepp, denne gangen var eg ganske kjapp med å komme i gang, med en gang Still Light`en gikk
i vaskemaskinen satte eg meg ned og la opp på pinne 2 mm!!!

(Kan følges på SnapChat / vibbedille)

Da er eg offisielt i gang med ei ULLBUKSE til meg selv! JuHuu Krysser fingrene og at om iveren,
ikkje minst tålmodigheten holder ut til The Bitter End!

Eg må improvisere litt for buksa som eg bruker oppskrifta på stopper under knærene så eg må fixe leggene selv, men det skulle vel ikkje være sååå vanskelig!??
Oppskrifta er NORSK og du kan kjøpe den HER!

Buksa strikkes orginalt i Finull, men siden eg har innledet et ganske lidenskapelig forhold til Kauni valgte eg det i en nydelig Petrol farge (RR4). Har lagt opp til en vanlig vrangbord nede (1 rett/1vrang) på pinne 2 mm!!! Regner med å strikke den en ca 6-7 cm før eg skifter til pinne 3 og går over til 2 rett 2 vrang 🙂 Er veldig optimistisk og tror dette blir stilig! Kan være at eg etter hvert legger opp til nok et prosjekt, jepp, ei bukse trenger jo en genser og oppskrifta ligger klar 🙂 SPOOOOKY and I love`n IT!
 


Da siste tråd var festet reagerte eg kjapt! Fort, nervepirrende og skjelvende kastet eg tunika`en rett
i maskinen, 2 dråper Milo i skuffa, Ull/Silkeprogram 30 grader / 800 omdreininger og BÅNN GASS!
Var noen nervepirrende 40 minutter, men det gikk superfint! Eg syns Kauni var godt og mykt
i utgangspunktet, men nå ble det skikkelig herlig, en  anelse fluffy og supermykt! Hele tunika`en ligger nå langflat på stuegulvet til alles (??) beundring! Krysser bare fingrene for et en mudende Milo ikkje inntar hvilestilling på den (TYPISK!) Ahaaa eg GALGLEDER meg til å bruke den 🙂

Skal veie den til slutt så du skal få alle Vitale mål! Men eg har brukt ca 400 gr Kauni av Rødt/Rosa
og en prikk av diverse farger inni lommene 🙂 Strikket den i størrelse Smal
(Ja, den er noe stor i størrelsen den oppskrifta) på pinne 2,5 og 3

Oppskrifta på Still Light Tunic kan du kjøpe HER!
Du vil ikkje angre et SEKUND! Dette er min 5. og eg har MANGE flere på lur bakom lillehjernen 🙂

Nå skal eg rett og slett bare strikke videre før eg skal kjøre ned å hente Jr som har vært på skjøyter. Etterpå skal eg steke et brett med godt kryddra Kyllingklubber og koke ei gryte med ris, serveres med salat og Hot Chillisaus 🙂 HOST! Der etter blir det vel en liten blund i stolen før eg skal kjøre Jr på trening og Amira svipper han hjem på vei til sin egen trening 🙂 DA er me i havn! Jepp, for i morgen er det bare å få klokka til å gå frem kl 16 og DA går nok lufta helt ut av meg! Kommer til å være helt skutt her i morgen kwell for da kan eg senke skuldrene og bare slappe av! Kan ikkje vente!

Mulig me tastes litt senere, får se hvor opptatt eg blir med pinne 2 <3 I`m in LØØØVE!

KOS DEG OG HA EN
DEILIG ETTERMIDDAG!

Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #Knit #knitting #kauni #sjuslag #rompevarmer #stilllighttunic #ferdigprosjekt #pattern #norskestrikkeoppskrifter

5 kommentarer

Siste innlegg