NYDELIG KOFTE – NORSK DESIGN OG OPPSKRIFT


Vanja Blix Langsrud
 

Se der ja, der var den der HERLIGE fargen igjen! Vent litt……må bare dåne litt! *Sånn*

Nå har eg VIRKELIG prøvd å finne denne farge, da i Kauni, trodde eg HADDE funnet den, men når eg brukte min “sennep” sammen en annen farge så eg at den var jo ORANSJ! Hvis noen vet nummeret på “sennep” fargen over her i Kauni, gi meg meg beskjed 🙂

Jakken over er forresten strikket i Finull og det er i allefall et garn som har absolutt ALLE fargene!
Ja eg er stadig på randen av besvimelse når eg besøker Husfliden inni i Stavanger,
må liksom innom der hver gang eg er hos frisøren 🙂

Er det noen som KAN kofter her i landet, ja så må det vel være Vanja Blix?? Hver og en er virkelig et EVENTYR av nydelige mønster! WOW sier nå bare eg!

 



Vanja Blix Langsrud

 

ROLF`S KIDS
Bildene over
Str Barn ca 2-12 år / Brystvidde 65 – 88 cm)
Selvfølgelig Norsk Oppskrift
Nytt design nå i Mars 2017

 

 

* * * *

Dagen i går forbi gikk litt sånn i en tåkedis tross strålende sol og blå himmel! Skuldrene var ikkje kommet helt ned ennå, nei det tar tid å gå fra “PÅ” til avkoblet ser du 🙂 Eg er rimelig sliten i grunnen
og i dag føler eg kroppen begynner å stabilere seg litt 🙂 Hvis været tillater det skal me litt ut på tur
 i dag, med bilen vel å merke. Skal kjøre et lite stykke avgårde for å se på noe NYTT me har lyst
å kjøpe oss 🙂 Blir spennende å se hva denne dagen bringer gitt 🙂

Sånn ellers var det PLING kl halv 7 og eg var lys våken! I steden for å ligge å høre på znorkinga ved siden av meg sto eg like godt opp selv om det er søndag! Er litt tung i hodet i grunnen, ja det nærmer seg “Tiden” for det, men det hjelper heller ikkje så mye på at alle klærene Ali brukte i Libanon lukter parfyme/etterbarbering hehe Ja han benytter seg litt da vettu, eg tåler DÅRLIG sånne dufter så det oppsto en lettere panikkartet tilstand da kofferten med klær ble åpnet! Vanskelig å få duften helt bort med en gang så når eg kommer ut av soverommet kjenner eg det litt og det skal ikkje mer til!

Ganske irriterende å ha den “plaga” gitt, ja for det er jaggu meg ikkje mange som virkelig tar hensyn! (Ali gjør det altså) Ta f.eks når du kommer på et legekontor, si det sitter 15 stk på venterommet, ja tenkt deg da at 6 av disse tok en parfyme“dusj” bak øre før de gikk= helt UUTholdelig!
Det skulle stått et skilt på døra inn i bygger: Parfyme FORBUDT!

Nå mener ikkje eg at alle skal gå rundt å lukte svette og ALDRI bruke parfyme, men eg mener at ALLE skal ta hensyn! Skal du f.eks et sted som frisør, lege, tannlege, offentlig kontorer, ja LA DET VÆR!
I det minste begrens brukes. Ja for du kjenner regelen? Hvis du kjenner go`lukta selv, DA har du virkelig tatt på deg FOR mye! Skjønner? Eg har mer enn 10 ganger måtte “rømme” både fra legekontor og diverse butikker og det skal ofte ikkje mer til enn ETT innpust før pulsen dondrer i hodet!
Så tenk på det før du dusjer kroppen med Go`saker foran speilet 🙂

Tja, tror bare eg plukker opp strikketøyet eg og tar meg noen runder så kommer vel han Ali sigende etter hvert vil eg tro, som sagt så skal me ut på tur! Det er meldt Regn/Snø så eg håper ikkje føret skal lage problemer! Me skal litt ut på “landet” og der blir det gjerne ofte litt verre! Krysser Pinnene!

KOS DEG OG HA EN
EGOISTISK SØNDAG
OG NYT DEN!

Go`klem fra ei litt Spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #kofter #norskekofter #norskdesign #vanjablixlangsrud #norskestrikkeoppskrifter #eventyrligekofter

3 kommentarer

Siste innlegg