RAVELLO – FARGEDILEMMA!

 

Du vet ullbuksa eg strikker? Den trenger jo en genser, men eg sliter litt med å velge fargekombo!
Har en del farger å velge mellom, men har dalt ned på 2 –
trenger jo ikkje gjøre vanskeligere enn nødvendig!

Fargen i midten her, Petrol, er også fargene buksa strikkes i. Lys grått skal uansett være med
i genseren, men det er det 3.fargen eg lurer på…..skal det være Lilla…? Eller….


Lys petrol…?


Genseren eg skal strikke er Ravello av Isabell Kraemer. Den eg skal strikke skal være grå hvor den over her er grå og stripene skal være Petrol, men hvilken farge skal “magen” være?
Lilla eller Lys Petrol…? Eller har du et annet forslag? Vil veldig gjerne høre DIN mening!
Litt sånn BrainStorm her nå, fyr løs 🙂

Ravello over her har eg strikket i Holst Supersoft og vettu? Den veier KUN 170 gram!! Kjenner jo slettes ikkje at eg har den på meg en gang! Nydelig god genseren kan eg love deg. Nå skal eg jo strikke den i Kauni, som er ørlite tykkere, men en kosegenser som skal matche kosebuksa kan godt være litt stor 🙂 Genseren over strikket eg i str medium og den er fin i størrelsen 🙂

Kan virkelig anbefale deg å strikke denne genseren! Ja da den ER på engelsk! SO WHAT!?? Du må da slettes ikkje gi opp før du har prøvd, ikkje sant? Hvis du tenker: “Ååå det gidder eg ikkje for eg skjønner ikkje engelske oppskrifter”, ja da er eg enig, bare gi opp, men PRØV før du gir opp! Skal love deg at en HEL verden av fantastiske oppskrifter er tilgjengelig med èn gang! Eg LOVER!

* * * *

Ahaaa søndag og tidlig oppe, ingenting bedre enn det! Ok da, kl var 9 når eg sto opp, men så kom eg på at klokka var jo hoppet frem en time så da ble det tidlig likevel 🙂

Ute er det litt sånn magisk: Det er tåkedis m/solstråler og 8 grader! Nevnte eg at småfuglene synger noe helt vanvittig?? Ahaaa det kjennes ut som VÅR! Så DEILIG! 🙂

Vet i grunnen ikkje OM eg skal gjøre noe mer fornuftig ennå strikke i dag!?? Det har gått I ETT hele uka, ja t.o.m i går! Ja du husker vel at eg vaska og styrte i hele stua i går? Akkurat, nå tror eg at eg tar The Day Off rett og slett! Ja eg fiksa de fleste plante også, dvs fylte på jord og sånn + eg fikk vasket
og hengt og en HAUG med klær til Jr 🙂 Tror eg må montere en skittentøydunk på rommet hans!

Strengt tatt så burde eg ha vasket håret i dag, men det tror eg at eg dropper! Det er ganske mye arbeid + at eg skal til frisøren i morgen så da blir det dullet med uansett 🙂 Deilig, eg gleder meg!
Eg skal hente Amira på vei inn til byen så det blir en jentedag hos frisøren 🙂 Koselig!

Nei, nå vil eg rett og slett bare benytte meg av at eg er alene oppe
og nyte freden litt sammen med strikketøyet 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG SØNDAG 🙂

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #kauni #yarn #garn #ravello #isabellkraemer #fargevalg #valgetskvaler #tynnullgenser #pattern #strikkeoppskrift

15 kommentarer
    1. God formiddag 🙂 jeg ville valgt lys petroleum. Men du er så spenstig når det gjelder farver, så dette blir spennende 🙂

    2. Mårn mårn 🌞
      Hadde valgt lilla æ da.
      No som æ e blitt en kløpper…..på engelske oppskrifta så har du gitt mæ et nytt tips. Har supersoft og trur sannelig æ må strikke en i det garnet.
      Her e det stormorkan og snøvær, fint å sitte inne å strikke.
      Ha en flotters søndag

    3. Jeg hadde nok gått for lilla 🙂 Den kombinasjonen så bare griselekker ut på bildet 🙂
      Her er det litt vind, og det ser ut som sola vurderer å bryte gjennom skylaget, om hun klarer det gjenstår å se 🙂 Har ei arm om stolper igjen på min stripete Ugler i Mosen, og jeg gleeeeeder meg til å få den ferdig 🙂
      Ha en fortreffelig søndag 🙂

    4. Hadde valgt lilla, jeg. Mye fordi det er en friskere farge enn den lyse, og jeg er for tiden inne i en stim der friske farger vinner. Det blir spennende å se hva du ender opp med 🙂

    5. Tror jeg hadde gått for lys petrol … Må visst få kjøpt garn til denne jeg også. Har aldri prøvd Holst så jeg holder en knapp på det. Nå er tåken lettet her nord for Boknafjorden så forhåpentligvis gjør det det snart hos dere også. Ha en fin søndag

    6. Hei!
      Æ ville helt klart gått for lys petrol. Den lilla var også fin, men lys petrol passer bedre sammen med de fargene. Men det er nu mi mening da 🙂 Ellers må du ha en fantastisk fin Søndag!

    7. Hei. Den petrol fargen var bare nydelig. Så går for den jeg. Ønsker deg en fin dag.

Siste innlegg