STRIKKEKAFÈ – ET HØYDEPUNKT I TILVÆRELSEN

Da var ennå en KOSELIG kwell tilbakelagt på Kystkulturen her i Tananger og eg har virkelig KOoOSET meg selv om eg i utgangspunktet var ganske så sliten. På vår StrikkeKafè får man fylt opp både latterkvoten og energibanken så nå har eg litt å spinne på frem til helga 🙂
 

Kwellens KaffiKOoOS smakte HIMMELSKE, ja det var så pass at eg sneik til meg
2 Kanelsnurrer m/ melis 🙂 JAMMY 🙂

Ble ikkje mange rundene på buksebeinet mitt for skravla gikk i ett og da er det som du muligens vet vanskelig å holde styr på 2 rett og 2 vrang, du snakker meg om å strikke 2 frem og 5 tilbake annen hver maske *ler* Får satse på noen flere runder før eg rusler i seng 🙂


Berit og Ranveig har vært med fra dag 1 og det er nå 11 år siden! Kafeèn er ikkje det samme om ikkje de er der 🙂 Eg var også med helt fra den spede start, men de siste åra har eg bakket ut, i allefall om vinteren 🙂 Ja det kaldt der nede på brygga når kulingen suser rundt veggene og bølgene spruter opp på vinduene Brrrr På sommeren der i mot er det bare idyllisk 🙂 


Se bare her hvor KOSELIG me har det! Perfekt å bare spankulere rundt der borte langs bryggene på en skjønn dag 🙂 Gjerne dyppe tottelottene litt eller slenge med stanga og spise sprøstekt torsk til kwellsmat 🙂 Jepp, me har det herlig her i Tananger kan du tro <3 

 

Inni mellom er me en liten gjeng som må ut å nyte Sola og utsikten, for ikkje å nevne den
friske sjølufta 🙂 Skravla? Jo DEN går i ett! Akkurat som seg hør og bør 🙂 Herlige gjenge med damer 🙂


Bildet er tatt innover i havna og inderst/bakerst i dette bildet er det HvitSnippene vil bygge BLOKKER!!?!?! WTF sier eg bare! Nå håper eg bare at den massive underskriftkampanjen som har pågått gir full uttelling for flertallet av de som virkelig bryr seg 🙂 HVEM ødelegger en lita “Sørlands” perle som dette liksom!?!? Attpå til rive et 10 talls med eneboligere som er med på å gjøre det hele til et koselig og ikkje minst BARENVENNLIG område!?? Eg bare spørr!!??



 

Hvis du vil komme og Joine den koselige gjengen her på KystKulturen er neste StrikkeKafè
Tirsdag 11.April 🙂 Ja det er jo rett før eller MIDT i Skoleferien (Påske),
men skal heller gi beskjed om den blir forskjøvet 🙂

Ta med den strikketøye, hekletøyet, sytøyet eller bare skravletøyet så koser med oss noen timer.
Me starter kl 17.30 og rusler hjem igjen i 20 tiden. Det serveres kake/bakst kaffi/te og man kan kjøpe seg en brus. Me legger alle kr 20,- i en kopp så har me kaffi/te neste gangen også 🙂
Det er ei real hyggastund verdt 🙂
 

Da håper eg me ses neste gang 🙂

KOS DEG OG HA
EN AVSLAPPENDE KWELL 🙂

 

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikketøy #strikkekafe #tananger #kystkulturen #indrehavn #koselig #fellesskap 

2 kommentarer
    1. Her kommer en hilsen fra meg det er enstund siden jeg var i Tananger og de koslige strikketreffene vi hadde og bodde på Hummeren. Tenker til bake på dette med glede, håper alt er vell med deg of strikke damene fra Krabbeloftet, Ønsker dere en dag og helg . Hils til damene som husker meg. Klem fra Mette ( strikkelise)

Siste innlegg