FLOTTE SOKKER – NORSK DESIGN OG STRIKKEOPPSKRIFTER


Wenche Roald

Når me først skal snakke om sokker så kan eg jo si at eg vaska en ganske stor maskin i går……
KUN med sokker! For å si det på en annen måte: Sokkeskuffa var TOM! Krise! Selv om eg har masse ullsokker har i grunnen behovet for tynne ullsokker meldt seg! Har et par dager nå faktisk brukt ankelsokker i Opal, ja tenk du, eg frøys ikkje en gang! Men uansett, så foretrekker eg ull på beina – sommer som vinter 🙂

Wenche Roald er en ganske dreven sokkedesigner etter hvert og 2 av disse designene her skal
i allefall før eller siden ligger i MI SokkeSkuff! Garn har eg PLENTY av så eg kan bare starte nå etterpå liksom, uten problem 🙂 Sokker er gøy å strikke så lenge du strikker sokk Nr 2 først! Et veldig lurt triks da sokk nr 2 pleier å sitte litt langt inne….spesielt her hos meg, ja bare spør hvor mange sokker
han Ali har fått!?? ÆDDABÆDDA! *ler hjertelig*

 

SOKK#3
Bildet over
Str 36 – 41

 

 

 

 

 

 



Wenche Roald

 

BOLSTER
Str Middels Dame

 

 

 

 



Wenche Roald

 

VINTERSTJERNE
Str 36 – 41

 

 

 

 

 

 



Wenche Roald

 

HIMMELGLØD
Str 36 – 41

 

 

 

* * * *

Mmm i dag våkna eg til ferdig kaffi og eg kunne bare krype opp i kroken å kose meg 🙂 Fine dagen dette ser du 🙂 Håper og tror at eg kan koble litt av i dag, ja for det kjenner eg at eg trenger! Burde hatt hviledag i går, men da ble jo hele leiligheten vreng med såpa hehe Ahaaa det er så deilig 🙂

Men helt seriøst? I dag MÅ eg strikke! Trenger det virkelig! Du kan jo kose deg med disse skjønne sokkeoppskriftene hvis du ikkje har noe på pinnene. Før eg virkelig kan slå meg ned her må eg en svippas på butikken 🙂 Milo må ha fisk vettu 🙂

KOS DEG OG HA
SKJØNNE ONSDAGEN 🙂

Go`klem fra avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #strømper #sokker #socks #norskdesign #norskestrikkeoppskrifter #wencheroald

3 kommentarer
    1. Hei igjen!! Jeg strikker begge sokkene samtidig. Strikker leggene først så får jeg de like lange uten å notere ned antall omg. Så hælene så de blir lik og så foten frem til tåfellingen og voila !!! Da er det bare tåfellingene igjen og begge ferdig! Må gjøre det slik ellers blir det bare en og jeg vet ikke hvor mange slike enslige som har gått i søpla…..

Siste innlegg