DET KOMMER AN PÅ ØYET SOM SER – REALISTISKE OPPSKRIFTER


Tanja Osswald
 

Ekte kjærlighet trenger slettes ikkje starte som kjærlighet ved første blikk! Dessuten fokuseres det alt for mye på utseende i dag og det ER forkastelig!! Hvem har bestemt at man må blåse opp både lepper, pupper og ræv for å bli godkjent for at man ER noe!?? Skulle gjerne løftet den personen etter ørene
og dengt litt! Forkastelig spør du meg! ALLE burde lære seg å elske seg selv MER, sette MER pris på hva man fikk utdelt og heller gjøre det beste ut av det 🙂 Jepp, for er man sin egen person og ikkje slik alle andre mener man skal være, ja DA er man absolutt på sitt BESTE!

Dette syns eg virkelig dagen Design beviser! Muligens ikkje de først kosedyra du hadde heklet??
Det er liksom ikkje noe Awwww-følelse sånn med èn gang, men ta deg tid til å STUDÈR dem!
Da blir det sånn “Awww” så deilige de er! Ja de er litt som oss på en måte, ja for de er ikkje perfekte, men perfekte likevel fordi de er seg selv! Skjønner? Muligens veldig banalt forklart, men eg fikk en sånn skikkelig Go`Følelse for dem alle sammen! Helt sant, og eg fikk lyst å blåse de opp i størrelse
og lage de som store puter og plassere de rundt i den nye sofaen fordi eg falt PLADASK!

Sånn er eg også når det gjelder mennesker! Eg faller ikkje automatisk for den umiddelbare skjønnheten, men eg liker å bli kjent med mennesker. Om H*N er tjukk, tynn, mørk, lys, lav, høy osv spiller ingen rolle, bare vedkomne er seg selv! Liker ÆRLIGHET! Rett og slett 🙂

 

 

 

 

KAREN
Bildet over

 

 

 

 

 

 

 



Tanja Osswald

 

Er overbevist om at dette er det flotteste pinnsvinet i flokken!

 

 

JOHANNES

 

 

 

 

 

 

 



Tanja Osswald

 

En HELT fantastisk Elefant, i allefall i mine øyne! Kan virkelig bli ei god pute!

 

 

ULF

 

 

 

 

 

 

 



Tanja Osswald

 

Garantert den morsomste frosken i dammen!

 

 

GUIDO

 

 

 

Er ikkje du litt skremt av dagens samfunn på enkelte områder? Ja hvordan det er blitt??
Leser en del blogger og eg blir liksom ikkje sjokka av noe lengre for det er jo over alt! Hva med at så sykt mange f.eks blogger om “Sommerkroppen”?? Ja så står de der i C.K undertøy å ser flott ut,
men de har 2 gram på hoftene som bare MÅ bort før de tør vise seg i bikini eller badebuksa!

Er det EGENTLIG noe definisjon på HVA Sommerkroppen er?? Min kropp funker fint den, ja både
i sola og i sjøen, har eg DA Sommerkroppen som det skrives så mye om?

Blir man mer lekker om øyevippene går OVER bryna? Eller blir man sterke av
å ha 50 forskjellige treningsantrekk og 70 par treningssko??

Hvorfor er det mer akseptabelt at personer med extra kilo sprader rundt på Instagram i minimalt med klær? Hvorfor får personer som tydeligvis har en ideèl kropp så mye HAT i kommentarfeltet?
HVA er egentlig greia? Er ALT bare ren og skjær SJALUSI!??

Hvorfor er det så vanskelig å HEIE på hverandre i steden for å skule på og finne feil og mangler?
Hvorfor er mange så kritisk til seg selv? Ja, hvorfor vil så mange være noen andre??
Hvorfor syns så mange at de er stygge og ikkje god nok?

Og man lurer på hvorfor så mange sliter med angst og depresjoner???

Ja, eg satt liksom bare her å grublet litt i morgentimene og jammen er eg glad
for at eg trives med meg selv!

 

* * * *

Jaja så var denne helga også snart over, men nå er det KUN 4 skoledager igjen til det er FERIE igjen! Jr og de har fri på fredag også. Hadde jo liksom nettopp Vinterferie jo! Dagen flyr avgårde og vips (Ikkje blunk for lenge!) så sitter me der med reklame på MarsipanGriser rullende over
Tv-Skjermene igjen….Jepp, man blir stadig eldre, det gjelder å henge med hvis ikkje sakker man av
og havner lengre bak i køen! Ja man blir liksom litt sånn akterutseilt, ikkje sant?

Eg har allerede fått på meg KoseKlærene og SKAL ha en sløv søndag hvor eg skal pleie strikketøyet etter alle kunstens regler for eg ble jo sittende her å duppe opp sauseskinnet i går og fikk KUN strikket noen runder, ja ok da, nesten 1 stripe! Må gjøre det bedre i dag 🙂

Håper du koser deg du også og at du får en søndag etter egen smak 🙂
Her skal det være overskyet og regne litt hele dagen så passer fint å kose seg inne 🙂

NYT DAGEN!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#hekle #hekling #crochet #pattern #hekleoppskrifter #heklekosedyr #littanderledes #ikkjeperfekt #kroppsfiksert #dagenssamfunn

3 kommentarer
    1. Løve it… bare løøøøøve it. Spot on.. igjen!
      Og btw.. den frosken, hysterisk gøyal.. litt mer enn normalt lyst på den. Finner jeg oppskrift på siden din?
      Håper du får en deilig søndag.
      Klem ..Hilde 🐸

    2. Hilde: Bare Klikk på Navnet til frosken (GUIDON)og du kommer til siden hvor du kjapt kan kjøpe den 🙂

      Jepp eg SKAL ha en deilig søndag, skal bare moppe gulvet først! Me MÅ snart få oss et teppe under salongen hehe Blir SPRØ av alle “smulene” som dukker opp hehe

      KOS DEG 🙂

Siste innlegg