SOKKESTRIKKING I PÅSKEN? – NORSK DESIGN OG OPPSKRIFTER


Strikket av W.Magerøy/ Designer: Bitta Mikkelborg
 

På Pc`en min har eg ei Mappe som heter “Oppskrifter” inni den mappe har eg MANGE mapper-en for hvert årstall helt tilbake fra 2007 -DET blir mange oppskrifter! Inne hver Årstallmappe har eg ENDA flere mapper, en for hver kategori (Sokker, votter, jakket osv) Men utenom alle disse årstall mappene har eg ei som heter BITTA MIKKELBORG, ja for hun har nå designet SÅÅÅÅ sykt mye lekkert at hun fortjente ei ega mappe, ALLE som strikker burde hatt ei ega mappe som heter BITTA,
det er i såfall ei GULLGRUVE! Bare så det er sagt 🙂

Nok en gang så strør hun rundt seg med de lekreste sokkene! Eg havnet helt uti på dånestadiet og blir stum av beundring! Har aldri strikket sokker med denne type mønster, men eg tror jaggu meg eg MÅ prøve meg! Har strikket flere av Bitta sine mønster og eg VET det er gode oppskrifter så de anbefaler eg uten å blunke og selvfølgelig er oppskriftene på norsk, slapp helt av!
Dette er oppskrifter for alle så snapp de til deg 🙂

 

 

BERGROSA SOKKER
Bildet over
Str Medium dame

 

 

 

 

 

 



Strikket av Sissels/ Designer: Bitta Mikkelborg

 

Disse likte eg også utrolig godt! Det er på litt tykkere pinner så disse hadde eg nok fått ferdig!
Jadda det kan virkelig bli en fin fin Påske i år 🙂

 

 

REIN LYKKE SOKKER
Str Medium Dame

 

 

 

* * * *

10 grader og sol! Det ER vår 🙂 Gikk ut uten jakke i dag og eg frøs ikkje 🙂 SÅ HERLIG!

Me var på både på BilTema og Sven Kvia, men ingen hadde inne den gummigreia me trengte, men alt er bestilt og me kan hente det på onsdag 🙂 Men tomhentet gikk me ikkje hehe Neida, eg fant både tørkestativ og sånn feiebrett sett på BilTema, Ali fant noe dille greier til bilen, ja i dag så eg tendensene: HAN er som meg på en Garnbutikk når han er på sånne verktøy/bilbutikker: Han bare ha noe i posen når han går ut hehe Eg liker også BilTema, de har jo så mye gøy!

Vel hjemme igjen bretta eg begge de gamle stativene tomme for klær og fikk de fort som Fa.. ut
i bosset! Har ikkje tall på hvor mange gensere/T-Shirt eg har revet hull i pga de stativene! Nå skal det nye i arbeid, men først bare MÅ eg skli ut på sofaen og ta meg en kwil! Middagen gjorde meg sløv!

Satser på å våknet fresh og klar for strikking i kwell 🙂 Jr har fri fra treningen pga Gradering.
Han bestemte seg i 12.time at han venter med å Gradere seg til neste gang. Som han selv sa så vil han NAILE Graderingen og ikkje bare sååå vidt klare det, derfor trener han heller knallhardt 2 mnd til og består med glans. Syns det var en voksen avgjørelse av han. Det mye teori som skal kunnes
og som eg har sagt så skal han kunne det på KOREANSK! Jepp, bare “barnemat” vettu hehe

KOS DEG OG HA EN
FIN ETTERMIDDAG OG KWELL

Go`klem fra ei Søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #sokker #bittamikkelborg #norskestrikkeoppskrifter

1 kommentar
    1. Sokke/vottestrikking er trivelig strikketøy—–
      Ikke la vårlufta lure deg— husk det er lett og få vond hals av den–🤒

Siste innlegg