PÅSKE-DIETTEN: KARAMELLER, DROPS OG SUKKERSPINN!

 

JuHuuuuuu! Tiden er inne, IGJEN! Det er allerede 1 år siden sist, men nå er det virkelig dags for
å meske seg med Godterier i hver krok og hvert hjørne! Seigmenn, ferskenflesk, mandelegg, gummismokker, jordbær lepper, Opera Mints, lakrissnurrer, colakuler ja og man MÅ jo ikkje glemme noen plater med Freia Melkesjokolade (Tilbud på Rema!) , Kvikk Lunsj og de berømte VaniljeKrem Egga, DOG uten Palmeolje i år! YES nå skal det gis næring til mageknipen og det skal maules til det formelig tyter ut av ørene! Woop Woop! Det er PÅSKE og Påskeharen har allerede gjort reira klar! 



Butikkjedene har sagt at det IKKJE blir Priskrig som i fjor, men den er likevel stille og rolig i gang! Foreløpig leder Europris med 5,90,- pr Hekto og etter min mening er det også de som har det beste snopet! ALLTID ferskt og fulle bokser, ikkje mye bunnslam å øyne der nei! Bare herlighet og GLEDE! ÅÅååå eg gleder meg som en liten unge, jepp, for i dag skal det SHOPPES og vettu?? Eg skal seriøst KOoOSE meg! Blir nok ikkje så vilt som i fjor for lite kan måle seg med 2,90,- pr hekto, men 5,90,-
er bra det også 🙂 Så et par-3 kilo blir nok med oss hjem og da skal egga fylles og i løpet av dagen kommer nok Påskepynten frem og dukene er vasket og klar 🙂 Blir så KOS atte 🙂


 

SUNNE PÅSKEEGG?? Hva er det for noe?? Kli, Gresskarkjerner og tørka frukt?
Nop ikkje her i huset hehe
Joda, det blir nok f.eks selleri og gulrøtter, men da sammen med ei skål med dip,
men egga skal bugne av sukker og Kcal og ikkje noe annet 🙂

Kan jo for syns skyld legge til at det er obligatorisk med et VELfylt fruktfat 🙂
Appelsiner er et must

Skal eg fortelle deg en hemmelighet?? Du får verken hjerteinfart eller blir feit av å spise godteri HVER dag i påsken! Dvs at Sommerkroppen`17 kan holdes inntakt om det skulle være viktig.
Hvis du der i mot spiser godteri HVER dag MELLOM 2 påsker, ja da kan eg ikkje love deg noen ting annet enn en extra bilring eller 2 🙂 Det er da opp til deg 🙂

Alt skal være så vanvittig sunt for tiden, ja man blir neste sett på med hevet øyenbryn om man sier man bruker SMØR på skiva eller har seg et glass brus på en tirsdag! Syns virkelig det grenser til et HYSTERISK VANNVIDD! Mange unger i dag er så underernærte på søtsaker at hvis de plutselig en gang ser ei skål med snop så stuper de i den og sluker den rått!
Jadda, har sett det skje med egne øyne!

Det må gå an å ha et fornuftig syn på kostholdet i hverdagen og unne seg noen
ville KOoOSE-dager et par ganger i året, ja som til Påske og Jul 🙂

Nei, vettu hva? La oss KOoOSE oss med GOD samvittighet og ikkje la noen ta fra deg gleden som du får ved å nyte et Herlig og velfylt påskeegg sammen med en skikkelig PåskeKrim!
NEI, du får ikkje forkalka årer eller hull i tennen av det, men 3. Påskedag er det selvfølgelig
tilbake til et vanlig kosthold og LørdagsGodteri 🙂
 


HUSK: Man lever da for søren bare en gang og la oss gjøre det beste ut av det!
Livet er for kort og komplisert sånn ellers så la me legger noen av reglene på hylla for ei stakke stund!
Ikkje bare DET, men slutt å bry deg så mye om hva andre gjør 😉 

 

 

KOS DEG OG HA EN
MAGISK OG STRÅLENDE
ONSDAG!

Go`klem fra ei halvfeit Vibbedille i GODT Humør 🙂

#påske #påskesnop #priskrig #smågodt #godterier #påskeegg #sjokolade #seigmenn #kos #hygge #neitilsunneegg #værfornuftig

10 kommentarer
    1. Klart man skal kose seg. Det er som du sier, alt med måte.. Jeg har selv tre barn. Av å til får de snop, av å til ikke.De to yngste får veldig lite.. Men så er de begge forsatt under 3 år. Frukt derimot går det en del av 🙂
      Her er det lørdagsgodis, samt en og annen gang med litt dessert eller annet .. Man skal ha et sunt forhold til ting, ikke stresse med alt presset som er rundtom 😉
      lijesto.com

    2. Du har så inderlig rett. Kos deg masse med familien i påsken. Jeg ser frem til Remi sine fridager, for da er jeg ikke alene hele dagene. Det er når jeg sitter her aleine ting kommer krypende.
      Nei…. beklager skal ikke dra deg ned i min “tunge” hverdag. Mitt smågodt i dag er knekkis m SMØR leverpostei og masse sylteagurk. Moms. 😊 ha en fin dag dere to..tre og plutselig 4 og kanskje 5.
      Klem 🐓🐣🐰

    3. Mammzilla: knekkis med postei og sylteagurker er kjempegodt!!!! Eg av mine daglige favoritter.

      Ja, det er ikkje bare bare å være alene ? Du klarer ikkje dra meg noe sted ved å fortelle om din hverdag, men eg er en god lytter ? Håper du får koser deg og at Påska tross alt blir fin?? Her blir det hjemmepåske med mye nettstid og strikking. Me får holde hverandre med selskap ?? Go’klem

    4. ;-D Heldigvis er KOS ikke bare sukker……. For meg handler det om helse, jeg kan ikke spise sukker pga kroniske plager, men da er det fint at det finnes så mye annet kos !!! Ha en flott dag! 😉

Siste innlegg